واترجت صنعتی آب گرم و آب سرد و نظافت صنعتی باکیفیت

22 آبان 1399

کارواش های صنعتی با توجه به موارد مختلف مانند نحوه هدایت، دمای آب خروجی، فشار کاری و … به انواع مختلفی دسته بندی می شوند که با توجه به مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. انواع واترجت  صنعتی با توجه به دمای آب به دو دسته کارواش آب گرم و واترجت آب سرد تقسیم بندی می گردند. که در ادامه قصد داریم شما را با هر دو کارواش به طور کامل آشنا کنیم.

واترجت صنعتی آب گرم

واترجت صنعتی آب گرم

واترجت صنعتی آب گرم

دستگاه کارواش آب گرم به دلیل دمای بالای آب تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن آلاینده های روغنی و همچنین لکه های عمقی دارد. به همین دلیل است که استفاده از این دستگاه نظافت در صنایع مختلف بسیار پر کاربرد است. این دستگاه به کمک نیروی مکانیکی، علاوه بر فشار آب، دمای آن را نیز افزایش می دهد. این دمای بالا موجب شکستن ساختار مولکولی لکه های قوی شده و در نهایت آنها را از سطوح جدا می سازد. دمای آب در این دستگاه تا حدودی قابلیت تنظیم دارد. در برخی مواقع می توان این دما را تا میزان بخار شدن آب افزایش داد.

– ویژگی های کارواش آب گرم

برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

– استفاده از پمپ کارواش آب گرم، تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن لکه های روغنی و عمیق دارد و می تواند آنها را با حداکثر سرعت از بین ببرد.

– به منظور افزایش دمای آب، از سیستم های گرمکن در این کارواش ها استفاده می شود.

– برای جلوگیری از آسیب به پمپ فرایند گرمایش پس از عبور آب از پمپ صورت می گیرد. درنتیجه گرمکن پس از پمپ تعبیه شده است.

– به دلیل دمای بالای آب در این کارواش های صنعتی، سرعت شستشو افزایش می یابد. همچنین در مصرف آب نیز صرفه جویی می نماید.

– برخی از این واترجت ها به دلیل سیستم الکتریکی، از سازگاری بسیار بالایی با محیط زیست، برخوردار می باشند.

– استفاده از کارواش آب گرم، در حفظ سلامت محیط و کارکنان بسیار موثر می باشد.

– از آنجایی که استفاده از این دستگاه بخار ناشی از آب داغ تولید می نماید. تهویه مطلوب در محیط، هنگام استفاده از این کارواش های صنعتی بسیار حائز اهمیت می باشد.

– همچنین میزان استفاده از واتر جت آب گرم، در طول هفته باید کاملا کنترل شده باشد.

– موارد مصرف کارواش آب گرم

از پمپ کارواش صنعتی آب گرم، به منظور شستشوی روزانه سطوح عموما چرب و روغنی استفاده می شود. به همین دلیل استفاده از آن برای شستشوی تاسیسات و تجهیزات صنعتی و آشپزخانه های صنعتی بسیار مناسب است. همچنین از کارواش آب گرم، جهت شستشوی کارخانه ها، مراکز تفریحی و صنایع مختلف نیز استفاده می گردد. کارگاه ها و صنایعی که آلودگی های روغنی و چرب دارند، مانند خطوط تولید نیز از جمله مصارفی است که از کارواش آب گرم، جهت شستشوی سطوح استفاده می نماید. همچنین واترجت آب گرم می تواند جرم گیری و رسوب زدایی سطوح را با سرعت بسیار بالایی انجام دهد.

کارواش آب سرد

کارواش آب سرد

کارواش آب سرد

دستگاه کارواش صنعتی آب سرد عموما به صورت برقی بوده و یا در دستگاه های فوق فشار قوی  از سوخت به عنوان نیروی محرک استفاده می شود. فشار آب از طریق پمپ افزایش می یابد. این فشار بالا تاثیر مستقیمی در از بین بردن آلودگی ها دارد. اما استفاده از واترجت صنعتی آب سرد در از بین بردن آلاینده های روغنی، تاثیر چندانی ندارد. طراحی این کارواش ها به گونه ای است که به راحتی می توان آنها را جابه جا نمود. فشار آب در این واتر جت بسیار زیاد است. به همین دلیل می تواند با سرعت عمل بسیار بالایی شستشو را انجام دهد. دمای آب در این واتر جت ها معمولا حدودا ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد می باشد.

– ویژگی های کارواش آب سرد

برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

– از واتر جت آب سرد می توان جهت از بین بردن آلودگی های عمقی استفاده نمود.

– این کارواش صنعتی می تواند در مکان های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی استفاده شود.

– استفاده از کارواش اب سرد در از بین بردن لکه های روغنی و چرب تاثیر زیادی ندارد. به همین دلیل نیاز است تا از مواد شوینده هنگام نظافت استفاده نمود.

– دامنه فعالیت واتر جت های صنعتی آب سرد، بسیار گسترده می باشد. به همین دلیل از جمله واتر جت های پر کاربرد در صنایع مختلف می باشد.

– ساختار دستگاه واتر جت آب سرد به گونه ای است. که مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد. به همین دلیل عمر مفید طولانی تری نسبت به دیگر کارواش های صنعتی دارد.

– این دستگاه های نظافتی را می توان متناسب با هر مکان و نوع آلودگی مورد استفاده قرار داد.

– هنگام نظافت، سطح گسترده ای از فضا به دلیل پایش آب شستشو داده می شود.

– این دستگاه دارای ابعاد مناسبی می باشد. به همین دلیل جابه جا نمودن آن در طبقات و فضاهای گسترده امکان پذیر است.

– استفاده از این دستگاه با توجه به فشار آب بالایی که دارد، می تواند مقرون به صرفه و کاربردی باشد.

– پوشش مستحکم اجزاء درونی واترجت صنعتی آب سرد، موجب افزایش عمر پمپ دستگاه می گردد.

 

– نکته ای که هنگام انتخاب کارواش آب سرد باید به آن دقت شود، انتخاب نوع مناسب با توجه به دمای آب، محدوده فشار، منبع تغذیه و … می باشد.

– موارد مصرف کارواش آب سرد

از کارواش آب سرد جهت شستشوی نمای ساختمان ها، شستشوی اتومبیل های سنگین، سطوح کفپوش ها و همچنین انواع دیوارها استفاده می شود. همچنین از این دستگاه نظافت صنعتی جهت شستشو و باز نمودن لوله های فاضلابی با اندازه های مختلف و از میان بردن جرم و رسوب مخازن نیز استفاده می گردد. از پمپ کارواش صنعتی آب سرد می توان به تنهایی جهت نظافت استفاده نمود. اما برای افزایش کیفیت نظافت و بالا بردن سرعت نظافت، بهتر است از نازل های زمین شوی به همراه این کارواش صنعتی استفاده نمود. شلنگ های فشار قوی، رابط هایی که طول شلنگ را افزایش می دهند و دیگر تجهیزات جانبی می توانند نتیجه نهایی نظافت را مطلوب تر و سرعت نظافت را افزایش دهند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: