زمین شوی صنعتی موزه چیست؟

۲۸ آبان ۱۳۹۹

موزه از جمله مکان های ارزشمندی است که محل نگهداری اشیاء قیمتی و قدیمی است. این مکان ها، محل مناسبی برای نگهداری از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی می باشند. که می توانند به بهترین نحوه آن ها را به نمایش بگذارند. افراد زیادی برای بازدید این آثار به موزه ها می روند. به همین دلیل نظافت موزه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای نظافت موزه ها از دستگاه های نظافت صنعتی استفاده می شود. یکی از این پر کاربردترین آن ها دستگاه زمین شوی صنعتی موزه می باشد. که در ادامه قصد داریم شما را با تعریف و کاربرد زمینشوی موزه به طور کامل آشنا کنیم.

اهمیت نظافت موزه

نظافت موزه برای افزایش کیفیت بصری و همچنین حفظ سلامت بازدیدکنندگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از طرفی نظافت فضاهای مختلف موزه در حفظ ارزش آثار موجود در موزه نیز موثر است. استفاده از روش های سنتی نظافت، علاوه بر اختلال در دسترسی بازدید کنندگان، می تواند موجب انتقال آلودگی به بخش های دیگر محیط شود. از طرفی به دلیل گستردگی فضای موزه، نظافت به روش سنتی بسیار زمان بر بوده و نیاز به انرژی بالای نیروی انسانی، می تواند کیفیت نظافت را کاهش دهد. همچنین با استفاده از روش های سنتی، امکان نظافت بخش هایی با دسترسی کم وجود نداردT بنابراین برخی آلودگی ها در محیط باقی خواهند ماند. به همین دلیل بهترین روش نظافت موزه، استفاده از روش های مکانیزه مانند استفاده از اسکرابر صنعتی موزه است.

معرفی دستگاه زمین شوی صنعتی موزه

معرفی دستگاه زمین شوی صنعتی موزه

معرفی دستگاه زمین شوی صنعتی موزه

دستگاه کف شوی موزه به کمک پاشش آب روی سطوح کفپوش و سپس برس زنی قادر به نظافت کفپوش های موزه می باشد. این روند از ماندگاری آب های آلوده روی سطوح جلوگیری نموده و همچنین با سرعت بیشتری سطوح را نظافت می نماید. عملکرد زمین شوی صنعتی موزه به گونه ای است که تی نصب شده روی زمین شوی آب های آلوده را در مخزن دستگاه، به کمک سیستم مکش جمع آوری می نماید. سیستم مکنده اسکرابر صنعتی موزه با قابلیت خشک کن بلافاصله پس از شستشوی کف آن را خشک می نماید.

انواع زمین شوی صنعتی موزه

از جمله انواع این دستگاه نظافت مکانیزه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– زمینشوی دستی موزه

این نوع از کف شوی صنعتی موزه به کمک نیروی انسانی به حرکت در می آید. معمولا برای قسمت های حساس و یا با دسترسی کم در موزه مورد استفاده قرار می گیرد. طبیعتا این نوع از زمین شوی صنعتی موزه از ابعاد کوچک تری نسبت به سرنشین دار یا خودرویی برخوردار است. استفاده از این دستگاه نظافت صنعتی برای راهروهای کوچک، فاصله بین آثار موجود در موزه و مسیر هایی که دارای عرض کم می باشند، بسیار مناسب می باشد. از مزیت های این نوع زمین شوی صنعتی موزه نسبت به زمین شوی سرنشین دار، می توان به نظافت کفپوش های حساس اشاره نمود. از آنجایی که این زمین شوی از وزن کمتری نسبت به زمین شوی سرنشین دار برخوردار است به حرکت درآوردن آن روی سطوح حساس می تواند از آسیب دیدن کفپوش ها جلوگیری نماید.

– زمینشوی سر نشین دار موزه

این نوع از زمین شوی صنعتی موزه در مکان هایی که مساحت گسترده ای دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد این اسکرابر صنعتی مانند خودرو می باشد، به همین دلیل به آنها  زمین شوی خودرویی نیز گفته می شود. کاربر با به حرکت درآوردن دستگاه، آن را مانند خودرو به حرکت درمی آورد و سطوح را نظافت می نماید. استفاده از این نوع کفشوی می تواند سطوح بیشتری را در مدت زمان کمتری، نسبت به زمین شوی دستی نظافت نماید.

مزایای استفاده از اسکرابر صنعتی موزه

مزایای استفاده از اسکرابر صنعتی موزه

مزایای استفاده از اسکرابر صنعتی موزه

از جمله برخی از این مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– افزایش کیفیت و سرعت نظافت سطوح از ابتدایی ترین مزایای زمین شوی صنعتی موزه نسبت به روش های سنتی می باشد.

– قدرت بالای این زمین شوی های صنعتی در نظافت، موجب می شود که با کمترین مواد شوینده و آب بتوانند شستشو را انجام دهند.

– استفاده از کف شوی صنعتی موزه، برای مکان هایی مانند موزه که باید به طور مرتب نظافت شوند. همچنین کیفیت نظافت آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. می تواند از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه باشد. از طرفی استفاده از زمین شوی دستی به دلیل حجم کمی که اشغال می کند امکان مانورپذیری بالاتری را در مقایسه با اسکرابر سرنشین دار فراهم می آورد.

– سیستم مکش و خشک کن کف شوی صنعتی، موجب می شود تا بلافاصله پس از شستشو، سطوح خشک شوند. به همین دلیل امنیت افراد را به دلیل جلوگیری از لغزش آنها افزایش می دهد.

– استفاده از این دستگاه اسکرابر صنعتی، از انتقال آلودگی ها از بخشی به بخش دیگر جلوگیری می نماید.

– استفاده از کف شوی دستی، نیازی به آموزش های طولانی و سخت ندارد.

– از دیگر مزایای این دستگاه نظافت صنعتی می توان به سازگاری زمین شوی صنعتی موزه با محیط زیست اشاره نمود.

نکات حائز اهمیت جهت افزایش طول عمر زمین شوی صنعتی موزه

نکات حائز اهمیت جهت افزایش طول عمر زمین شوی صنعتی موزه

نکات حائز اهمیت جهت افزایش طول عمر زمین شوی صنعتی موزه

– استفاده از مواد شوینده مناسب و سازگار با دستگاه زمینشوی یکی از مهم ترین این موارد می باشد.

– برای حفظ طول عمر باتری و جلوگیری از خراب شدن زودهنگام آن، باید دمای محیط و محل شارژ باتری حدودا ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد باشد. دمای پایین تر و یا بالاتر می تواند موجب خراب شدن باتری شود. از طرفی تعداد دفعات شارژ کردن باتری اگر بیش از حد باشد، نیز موجب تخریب باتری می شود.

– نگهداری و سرویس به موقع دستگاه نظافتی، می تواند موجب افزایش طول عمر دستگاه شود. تعویض به موقع فیلتر، سرویس قطعات و نظافت دقیق آنها از جمله مواردی است که باید به طور مرتب مورد بررسی قرار گیرند.

– درست است که برای استفاده از دستگاه اسکرابر نیازی به آموزش های تخصصی و طولانی مدت نیست. اما عدم شناخت دستگاه توسط کاربر نیز می تواند موجب خرابی دستگاه صنعتی شود. به همین دلیل باید کاربر قبل از شروع کار با دستگاه، به یک آموزش کلی و شناخت روند کار دستگاه آشنایی پیدا کند. در صورت استفاده از اسکرابر  سرنشین دار، این آموزش تخصصی تر انجام می گیرد.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: