با زمینشوی صنعتی سطوح کف درخشان داشته باشید!

8 آبان 1399

استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی امروزه نقش بسیار موثر و اساسی در حفظ کیفیت نظافت در صنایع مختلف دارد. طراحی انواع دستگاه های نظافت صنعتی به گونه ای است که با توجه به نوع آلودگی و مکانی که باید نظافت شود کاربرد متفاوتی را ارائه می دهند. یکی از پرکاربرد ترین دستگاه های نظافت مکانیزه، کفشوی صنعتی است که در صنایع مختلفی می توان از آن استفاده نمود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با دستگاه زمینشوی صنعتی به طور کامل آشنا کنیم.

دستگاه اسکرابر و نظافت مکانیزه

دستگاه اسکرابر و نظافت مکانیزه 

دستگاه اسکرابر و نظافت مکانیزه

زمینشوی صنعتی نوعی دستگاه نظافتی مکانیزه است که می توان با استفاده از آن سطوح کف مختلفی را مانند سرامیک، سنگ، بتن مسطح، پارکت و … نظافت نمود. این دستگاه نظافتی به گونه ای طراحی شده که  می تواند بلافاصله پس از شستشوی سطوح، آنها را خشک نماید. بنابراین هیچگونه لکه ای ناشی از آب کثیف و یا آلودگی، پس از نظافت روی سطوح باقی نخواهد ماند. از طرفی دستگاه زمینشوی صنعتی می تواند تمامی آلاینده های موجود در درز و شیار سطوح را از میان بردارد.

مزایای استفاده از زمینشوی صنعتی

برخی از این مزایا عبارتند از:

– افزایش کیفیت در کنار کاهش زمان نظافت به عنوان یکی از اصلی ترین مزایا شناخته می شود.

– وجود سیستم مکش این دستگاه موجب می شود تا پس از نظافت، سطوح دیرتر آلودگی های جدید را جذب نمایند.

– همچنین خشک کردن سطوح پس از شستشو ار بروز لکه روی سطوح جلوگیری می نماید.

– استفاده از زمینشوی صنعتی در صرفه جویی نمودن آب و مواد شوینده بسیار موثر است.

– جمع آوری نمودن تمامی آلودگی های ریز و درشت و قابلیت شستشوی هر گونه آلودگی سخت و عمیق دیگر ویژگی مهم این دستگاه مکانیزه است.

– نیاز به نیروی انسانی کمتر و سهولت در استفاده از دستگاه در کنار افزایش ایمنی کارکنان و جلوگیری از سر خوردن آنها موجب محبوبیت دستگاه کفشوی صنعتی می گردد.

– همچنین برس های موجود در زمینشوی صنعتی، می تواند به راحتی غیر قابل دسترس ترین نقاط و درز میان شیارها را نیز نظافت کند.

– سازگاری با محیط زیست از دیگر مزایای دستگاه کف شوی می باشد.

نحوه عملکرد زمینشوی صنعتی

نحوه عملکرد زمینشوی صنعتی

نحوه عملکرد زمینشوی صنعتی

دستگاه اسکرابر متشکل از سامانه برس زنی، مخازن آب تمیز و کثیف و سامانه مکش است. این بخش ها از مهم ترین قسمت های زمین شوی می باشند که در نحوه عملکرد آن تاثیر مستقیمی دارند. مخزن آب تمیز قبل از شروع کار دستگاه پر می شود. سپس در حین نظافت، آب روی برس ها پاشیده شده که موجب شستشوی سطوح می گردد. چرخش برس ها موجب نظافت صنعتی آلودگی های عمیق و سطحی روی سطوح می شود. آلودگی های نظافت شده توسط برس، به کمک سیستم مکش جمع آوری شده و به مخزن آب آلوده منتقل می گردد. همچنین موتور مکنده ای که در عقب دستگاه قرار گرفته است کمک می کند تا بلافاصله پس از جمع آوری آلودگی ها، سطوح را خشک نماید.

طراحی دستگاه زمینشوی صنعتی

انواع زمینشوی صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که می توان با توجه به مساحت فضا و در نظر گرفتن میزان و سختی آلودگی ها، بهترین نوع آن را انتخاب نمایید. به طور کلی اسکرابرها با توجه به نحوه عملکرد و هدایت آنها به دو دسته تقسیم بندی می شوند.

– زمینشوی صنعتی دستی

زمینشوی صنعتی دستی

زمینشوی صنعتی دستی

اسکرابر دستی با کمک نیروی کاربر به حرکت در آورده می شوند. به این معنا که با به حرکت درآمدن کاربر، دستگاه نیز به حرکت در می آید. این نوع کوچکی از  زمینشوی صنعتی است که برای فضاهای کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرد. اما از این مدل زمین شوی می توان برای تکمیل فرایند نظافت، در کنار نمونه های بزرگ تر استفاده نمود. به طور کلی این دستگاه نظافت صنعتی معمولا در فضاهای کوچک مانند راهروها، راه پله ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. انرژی حرکتی دستگاه اسکرابر از میزان نیرویی که فرد وارد می کند، تامین می شود. کوچک و منسجم بودن از دیگر ویژگی های بارز این دستگاه ها است.

– زمینشوی صنعتی سرنشین دار

زمینشوی صنعتی سرنشین دار

زمینشوی صنعتی سرنشین دار

دستگاه اسکرابر سرنشین دار دارای مخازن بزرگ تر می باشند که موجب می شود فضای بیشتری را نسبت به اسکرابرهای دستی، شستشو دهد. این نوع از زمین شوی ها را نمی توان با استفاده از دست و نیروی انسانی به حرکت در آورد. به همین دلیل انرژی این اسکرابرها به کمک موتور تامین می شود. اما فردی به عنوان راننده و به کمک فرمان این دستگاه را به حرکت در می آورد. از این دستگاه نظافت مکانیزه برای فضاهای صنعتی و تجاری استفاده می شود. از آنجایی که قدرت این مدل زمینشوی از نوع دستی بیشتر است، می توانند در مدت زمان کمتری، فضای بیشتری را نظافت نمایند.

 

 

نکات حائز اهمیت در هنگام خرید زمینشوی صنعتی

نکات حائز اهمیت در هنگام خرید زمینشوی صنعتی

نکات حائز اهمیت در هنگام خرید زمینشوی صنعتی

– هنگام خرید کف شوی صنعتی، به تجهیزات جانبی آن دقت نمایید که تمامی وسایل دستگاه مانند برس ها، مخازن و … از سلامت کامل برخوردار باشند.

– زمین شوی صنعتی بر اساس منبع تغذیه به دو دسته باتری دار و کابلی دسته بندی می شوند. از اسکرابرهای باتری دار در فضاهایی استفاده می شود که پریز برق در دسترس نباشد. بنابراین می توان اسکرابر صنعتی را شارژ نمود و در یک بازه زمانی از آن استفاده کرد. اما اسکرابرهای کابلی به راحتی به پریز برق متصل می شوند، بنابراین می توان بدون وقفه از آنها برای نظافت استفاده کرد. به همین دلیل با توجه به دسترسی مکان مورد نظر به پریزهای برق، بهترین نوع آن را انتخاب نمایید.

– همچنین با توجه به گستردگی فضا، بهترین نوع اسکرابر از نظر هدایت (دستی و یا سرنشین دار ) را تهیه نمایید.

– قیمت اسکرابر با توجه به نوع انتخابی آنها ( سرنشین دار، دستی، باتری دار، کابلی و …) متفاوت می باشد. اما به طور کلی قیمت اسکرابرهای سرنشین دار از اسکرابرهای دستی، بیشتر است. همچنین این اختلاف قیمت در مورد دستگاه کفشوی باتری دار و کابلی نیز به چشم می خورد.

– شاید در ابتدای نظافت هزینه پرداختی در این روش بیشتر از روش های سنتی باشد. اما در بلند مدت متوجه خواهید شد که استفاده از این دستگاه نظافتی با توجه به مزایای بسیاری که دارد، بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر روش های نظافتی می باشد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: