آشنایی با دستگاه اسکرابر مجتمع تجاری

25 دی 1399

امروزه استفاده از روش های نظافتی مکانیزه از محبوبیت و کاربرد بسیار بالایی برخوردار است. دستگاه اسکرابر از جمله تجهیزات نظافتی است که معمولا در بسیاری از صنایع کاربرد فراوانی دارد. زمین شوی صنعتی علاوه بر افزایش سرعت نظافت، تاثیر مستقیمی در افزایش کیفیت نظافت آن داشته و به همین دلیل است که معمولا در نظافت بسیاری از مکان های عمومی و پر تردد، به خصوص در مجتمع های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. اسکرابر مجتمع تجاری به عنوان یک دستگاه کاربردی در انواع مختلفی طراحی تولید می شود که در ادامه به بررسی بیشتر آن می پردازیم.

اهمیت نظافت و شستشوی کف مراکز تجاری

اهمیت نظافت و شستشوی کف مراکز تجاری

اهمیت نظافت و شستشوی کف مراکز تجاری

مجتمع ها و مراکز تجاری از جمله مکان های بسیار پر تردد عمومی هستند که روزانه افراد بسیار زیادی در آن رفت و آمد می کنند. به همین دلیل معمولا آلودگی ها به صورت گسترده ای در این فضا پراکنده می باشند. همین موضوع موجب می شود تا افراد مختلفی که در این مکان ها تردد دارند و همچنین کارکنان مجتمع های تجاری در معرض آلودگی های بسیار زیادی قرار گیرند، که خطری جدی برای سلامت این افراد می باشد. نظافت و شستشوی زمین به عنوان یکی از اصلی ترین بخش های تجمع آلودگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به دلیل ورود افراد از فضای آزاد به ویژه پس از باران، برف در برخی ایام سال معمولا کفپوش ها بیشتر از هر قسمتی در مجتمع های تجاری دچار آلودگی می شوند. بنابراین شستشوی هر روزه این سطوح بسیار حائز اهمیت می باشد.

دلیل منسوخ شدن نظافت سنتی

قبل از طراحی و دستیابی به دستگاه های نظافت صنعتی، از روش های سنتی برای نظافت فضاهای مختلف استفاده می شد. اما استفاده نمودن از  این روش ها می تواند علاوه بر نیاز بالا به نیروی انسانی جهت نظافت، کیفیت مطلوب را نیز حاصل نکند. همچنین نیاز به زمان بسیار زیاد جهت نظافت سطوح بزرگ و گسترده، نیاز به آب و مواد شوینده بسیار زیاد و صرف زمان جهت خشک شدن کف از جمله مشکلات به کارگیری روش های سنتی نظافتی می باشد. امروزه برای نظافت و شستشوی کفپوش های مجتمع تجاری از روش های صنعتی استفاده می گردد. یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات، دستگاه اسکرابر صنعتی مجتمع تجاری می باشد. به همین دلیل است که از زمانی که روش های نظافت صنعتی و مکانیزه ابداع شدند، استفاده از روش های سنتی تقریبا منسوخ شد.

استفاده از دستگاه اسکرابر مجتمع تجاری

استفاده از دستگاه اسکرابر مجتمع تجاری

استفاده از دستگاه اسکرابر مجتمع تجاری

دستگاه زمین شوی مجتمع تجاری از جمله تجهیزات مکانیزه ای است که جهت شستشوی سطح کفپوش ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه مکانیزه برای شستشوی سطح کف از هر جنسی از جمله سنگ، سرامیک، پارکت، بتن مسطح و … مناسب می باشد. به همین دلیل است که استفاده از آن از محبوبیت زیادی برخودار می باشد. معمولا دستگاه کف شوی صنعتی مجتمع تجاری با توجه به نحوه هدایت به دو نوع دستی و سرنشین دار دسته بندی می شوند. نوع دستی آن توسط کاربر به حرکت در آورده شده و با کمک انرژی انسانی هدایت می شود. معمولا در مجتمع های تجاری به منظور شستشوی سطوح باریک و با دسترسی کم مانند راهرو ها از این نوع زمین شوی دستی استفاده می گردد. از طرفی نوع سرنشین دار اسکرابر به منظور نظافت و شستشوی سطوح گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه زمین شوی صنعتی توسط موتور الکتریکی حرکت می کند که معمولا توسط یک فرد هدایت می شود که با استفاده از آن ها می توان به راحتی سطوح وسیع را در کمترین زمان نظافت نمود.

نحوه کارکرد دستگاه زمینشوی صنعتی

نحوه کارکرد دستگاه زمینشوی صنعتی

نحوه کارکرد دستگاه زمینشوی صنعتی

دستگاه اسکرابر مجتمع تجاری با توجه به محل نظافت و همچنین میزان آلودگی در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود. برس تعبیه شده در بخش جلویی دستگاه، با کمک موتور  شروع به چرخش نموده و به همراه سیستم پایش آب عملیات نظافت را شروع می نماید. همچنین سیستم مکنده دستگاه اسکرابر مجتمع تجاری آب های آلوده ناشی از شستشوی سطوح را درون دستگاه جمع آوری می نماید. این عملیات همزمان با شستشو انجام شده و می تواند ایمنی افراد را افزایش دهد. از آنجایی که معمولا پس از شستشو به دلیل رطوبت، لکه ها و آلودگی ها با سرعت بیشتری بر روی سطح ایجاد می گردد این سیستم خشک کن فرصت ایجاد لکه ها را محدود می نماید. به همین منظور است که دستگاه اسکرابر مجتمع تجاری، یکی از پر کاربردترین تجهیزات نظافتی در مراکز تجاری می باشد.

مزایای استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی مجتمع تجاری

مزایای استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی مجتمع تجاری

مزایای استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی مجتمع تجاری

استفاده از دستگاه اسکرابر مجتمع تجاری ویژگی و مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد. که همین موضوع موجب شده تا صاحبان این اماکن برای بهبود کیفیت کار خود از این تجهیز نظافت صنعتی استفاده نمایند. برخی مزایای دستگاه اسکرابر مجتمع تجاری عبارتند از:

– سرعت بالای نظافت

از ابتدایی ترین برتری دستگاه اسکرابر مجتمع تجاری می توان به سرعت بالای شستشو و نظافت سطوح اشاره نمود. از آنجایی که این دستگاه نظافتی تقریبا به طور همزمان شستشو، جمع آوری آب های آلوده و همچنین خشک کردن سطوح را انجام می دهد، در کاهش زمان نظافت بسیار موثر می باشد.

– کیفیت بسیار بالای نظافت

از دیگر ویژگی های دستگاه اسکرابر مجتمع تجاری، می توان به کیفیت بالای نظاف اشاره کرد. از آنجایی که این دستگاه نظافت صنعتی فاصله میان سرامیک و کاشی ها را نیز نظافت می نماید، به طرز ویژه ای کیفیت نظافت را افزایش می دهد.

– توجه به سلامتی و ایمنی افراد

از دیگر مزایای این دستگاه های نظافتی جلوگیری از لغزش افراد به دلیل وجود سیستم خشک کن در دستگاه کفشوی و همچنین پیشگیری از انتقال آلودگی به فضاهای دیگر به دلیل وجود سیستم مکش آب های آلوده است. که در نهایت موجب افزایش ایمنی و حفظ سلامتی افراد می شود.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: