کاربرد واترجت صنعتی در صنایع گوناگون

12 مرداد 1395

یکی از دستگاه های مهم و پر کاربرد نظافت صنعتی، واترجت می باشد که در صنایع گوناگون به کار می رود و نقش مهم و موثری در بالا بردن کیفیت نظافت دارد و به دلیل داشتن سرعت و قدرت پاک کنندگی زیاد زمان کوتاه تری صرف تمیز کردن می شود. واترجت های صنعتی برای نظافت ماشین آلات، تجهیزات و وسایل نقلیه برای از بین بردن آلودگی های روغنی، شیمیایی به کار گرفته می شوند. هم چنین در کارخانجات برای نظافت سطوح هم می توان از دستگاه واترجت صنعتی استفاده کرد. واترجت به وسیله پاشش پرقدرت آب می تواند هرگونه آلودگی را از انواع سطوح پاک کند. انتخاب یک واتر جت صنعتی مناسب بر اساس نیازها و حیطه کاری مشتریان، صورت می گیرد. از آن جایی که واترجت ها طیف وسیعی را در بر می گیرند، برای خرید بهترین محصول چند نکته را باید با دقت در نظر بگیریم:

واترجت صنعتی و کاربردهای آن۱- موتور:

واترجت های عرضه شده به بازار دارای موتورهای الکتریکی، دیزلی، و گازی هستند. دستگاه واتر جت صنعتی با موتور الکتریکی تقاضای بیشتری دارد و استفاده از آن رایج تر می باشد زیرا قابلیت انطباق با محیط های مختلف را دارد و معمولا در همه جا دسترسی به منبع تغذیه الکتریکی آسان می باشد. هم چنین موتورهای الکتریکی آلودگی صوتی کمتری دارند و هیچ دود یا بخاری هم تولید نمی کنند. در مقابل، واترجت با موتورهای دیزلی و گازی تولید دود می کنند و برای محیط های بسته مناسب نیستند و باید در فضاهی رو باز یا محیط های دارای تهویه مناسب به کار گرفته شود. معمولا این دسته از واترجت های فشار قوی وقتی به کار می روند که امکان دسترسی به برق نباشد. در بعضی از دستگاه های واتر جت صنعتی امکان استفاده از شلنگ هایی با طول ۹۰ متر وجود دارد که در این صورت می توان دستگاه را در محوطه بیرونی قرار داد و شلنگ را تا محل مورد نظر که در فضای درونی قرار دارد، منتقل کرد.

واترجت صنعتی و کاربردهای آن

۲- فشار :

برای تمیز کردن دیوار، کاشی، آجر، سطح زمین و از این قبیل سطوح استفاده از دستگاه واترجت با فشار ۱۳۰ تا ۲۵۰ بار مناسب است. اما اگر وسیله مورد نظر برای نظافت، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی باشد باید توجه داشت که ممکن است بعضی سطوح یا اجزای سازنده به فشار زیاد حساس باشند و نتوانند در مقابل آن مقاومت کنند. در این شرایط در صورت نبود اطمینان کامل از آسیب رسیدن یا نرسیدن به سطح می توان ابتدا با فاصله بیشتر از سطح مورد نظر قرار گرفت و سپس به آرامی این فاصله را کمتر کرد. به دلیل این که این دستگاه ها قابلیت تنظیم فشار را دارند، برای سطوح حساس تر می توان فشار دستگاه را روی فشار خیلی کمتر مثل ۵۰ بار تنظیم کرد.

واترجت صنعتی و کاربردهای آن

۳- درجه حرارت:

واترجت ها در دو نوع آب سرد و آب گرم موجود هستند و مشتریان با توجه به جنس سطح یا قطعه مورد نظر یکی از انواع آن را انتخاب می کنند. شوینده های فشار قوی آب گرم که بعضی از آن ها قابلیت داغ کردن آب تا ۱۶۵ درجه سلسیوس را دارند پاک کننده قوی تری هستند و می توانند لایه های عمیق تری از آلودگی های ایجاد شده در کارخانه ها مثل روغن، قند و دیگر آلودگی های صنعتی و شیمیایی تولید شده در مراکز صنعتی را تمیز کنند.

۴- قابلیت حمل:

واترجت صنعتی و کاربردهای آنواترجت های صنعتی در دو نوع ثابت و قابل حمل هستند. واترجت های ثابت که در یک نقطه خاص نصب می شوند، برای نظافت یک مکان مشخص مانند کف یک کارخانه مناسب هستند و چون این نوع دستگاه چند کاره می باشد امکان استفاده هم زمان چند اپراتور برای انجام هم زمان چند کار وجود دارد. اما معمولا استفاده از
واترجت های قابل حمل برای کاربران آسان تر می باشد زیرا همیشه این امکان وجود دارد که بخواهند چندین مکان مختلف و با فاصله را تمیز کنند. این دستگاه ها چرخ دار هستند و به راحتی حمل می شوند.

 

 

 

واترجت صنعتی و کاربردهای آنکابردهای بیشتر واترجت صنعتی:

از کارواش صنعتی برای حذف زنگ زدگی ها از روی سطوح و فلزی و ماشین آلات نیز استفاده می شود. واترجت ها می توانند به سیستم سند بلاست مجهز شوند بدین صورت که شن با آب ترکیب می شود و به وسیله نازل مخصوص پاشش می شود؛ این عمل یک عمل سایشی می باشد که باعث پاک کردن زنگ زدگی و خوردگی از قسمت های مختلف ماشین آلات، تجهیزات و سطوح فلزی می شود. در به کار گیری دستگاه سندبلاست باید توجه داشت که حتما دستگاه با آب سرد کار کند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: