نکات مهم برای خرید یک دستگاه واترجت

20 دی 1395

دستگاه واترجت یک دستگاه نظافتی جهت شست و شو و نظافت با کیفیت سطوح از طریق پاشش آب پرفشار می باشد. این دستگاه یک راه آسان و موثر برای تمیز کردن وسایل نقلیه، محیط باغ، تجهیزات باغبانی، پاسیو و غیره می باشد. برای واترجت طیف وسیعی از لوازم جانبی طراحی و تولید شده که برای کاربرد های خاصی همچون از بین برنده خزه، آبکشی، تمیز کردن مخزن و شست و شوی سطوح مرتفع مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای محیط های خانگی نیز به مانند صنعت و محیط های تجاری از این دستگاه استفاده های متعددی می شود. در مجموع باید گفت همه افراد یا صاحبان کسب و کار، به نحوی با تمییز کردن یک محل روبرو هستند، با استفاده از یک دستگاه واترجت با کیفیت می توانند این امر را بهتر انجام دهند.

 

چگونگی عملکرد واترجت

شستشوی فضای سبز با واترجتواترجت ها از طریق یک شلنگ ساده به یک منبع آب متصل می باشند. موتور دستگاه سبب حرکت پمپ فشار قوی شده و آب پر فشار از طریق شلنگ و لنس خارج می شود. دستگاه واترجت در نظافت و شست و شوی سطوح بسیار کار آمد می باشد چراکه نسبت به شلنگ های معمول، آب پرفشار تری را تولید نموده و از طرفی در مصرف آب صرفه جویی می کند. در حقیقت یک شلنگ باغبانی معمولی حدود ۳۵۰۰ لیتر آب در ساعت مصرف می کند که فشاری در حدود ۴ بار دارد. اما واترجت خانگی بطور میانگین ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر آب در ساعت و با فشار ۱۰۰ بار تولید می کنند. بنابراین با استفاده از واتر جت، نه تنها در هزینه افراد صرفه جویی می شود بلکه به جهت صرفه جویی در مصرف منابع آبی در دسترس، سازگاری خوبی با محیط زیست اتفاق خواهد افتاد. در واتر جت برقی، دستگاه به یک پریز برق متصل می شود در حالیکه نمونه های دیزلی و بنزینی در جایی که تامین برق دستگاه مشکل است، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

تفاوت بین مدل های متخلف واتر جت

تولید کننده ها، واتر جت را در مدل های مختلفی ساخته و ارائه می کنند. تفاوت اصلی بین این مدل ها، موتور، میزان جریان آب و فشار دستگاه می باشد. موارد دیگر، کیفیت و طول شلنگ و لوازم جانبی چون برس ها، نازل و مواد شوینده می باشد.

 

بهترین واترجت جهت خرید

واترجت یا شوینده فشار قوی انتخاب یک واترجت بستگی به محل مورد استفاده و کارایی مورد انتظار بستگی دارد. صرف یک هزینه اضافی جهت خرید یک دستگاه برتر و با کیفیت، با نمایان شدن مزایای دستگاه در طی چند سال به فراموشی سپرده می شود. بطورکلی با در نظر گرفتن قابل حمل و جابجایی بودن دستگاه، انتخاب یک دستگاه قدرتمند مناسب تر است. بررسی و تخمین میزان کارایی مورد انتظار از دستگاه، موجب می شود تا انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشید. اگر به دنبال خرید این دستگاه جهت سهولت و راحتی امور خود هستید، صرف یک هزینه بالاتر می تواند کارایی عالی و چند ساله به ارمغان بیاورد.

 

تفاوت کارواش خانگی با واتر جت صنعتی

از نظر عملکرد شستشو، تفاوت کمی بین بهترین دستگاه خانگی با یک نمونه صنعتی وجود دارد. اما اجزای با کیفیت تر نظیر سر سیلندر برنجی، پیستون استیل و شلنگ و تفنگی مستحکم تر، طول عمر دستگاه های واتر جت صنعتی را افزایش داده و آن ها برای استفاده طولانی تر توانمند می سازد. بعنوان یک قاعده کلی، اگر شما نیازمند استفاده از واتر جت برای بیش از ۱۰۰ ساعت در سال هستید ( ۲ ساعت در هفته) خرید یک دستگاه صنعتی پیشنهاد می گردد. برای اینکار اغلب بهتر است از یکی دستگاه واتر جت صنعتی ساده که دارای لوازم جانبی زیادی نبوده و برای چندین ساعت کار مداوم طراحی نشده استفاده شود.

 

تفاوت واترجت و بخارشوی

فشار و دبی آب خروجی از واترجتهر دو دستگاه واتر جت و بخارشوی طبق اصول یکسانی کار می کنند اما بخارشوی معمولا از یک دیگ بخار جهت جوشاندن آب و رساندن دمای آن به حدود ۱۴۰ درجه استفاده می کند که برای از بین بردن روغن و گریس موثرتر است. در این دما، نه تنها عملکرد شسشتو بهبود می یابد بلکه عمل استرلیزه کردن سطح به خوبی انجام می شود. البته برای استفاده های خانگی، استفاده از یک دستگاه آب سرد یعنی واترجت کافی می باشد.
از طرفی با توجه به فشار بالای آب خروجی از دستگاه واترجت، این دستگاه جهت شستشوی فضاهای گسترده تر مانند محوطه هایی با سطوح وسیع و محیط های پر تردد کارآمدتر بوده و بعلواه سرعت عملکرد واترجت ها چند برابر بیشتر از بخارشوی صنعتی می باشد. بطور کلی، بخارشوی صنعتی برای تمیز نمودن انبارها و کارخانه مورد استفاده قرار نمی گیرد.

 

اهمیت دبی و فشار آب

واترجت صنعتی

برای اکثر افراد، استفاده از واتر جت برای کاربرد های متعدد همچون شستشوی ماشین، پاسیو و لوازم منزل مورد توجه می باشد. فشار بالاتر عملکرد شستشو را بهبود بخشیده در حالیکه جریان آب بیشتر، شستشوی سریع تری را رقم می زند. معمولا در واترجت های صنعتی یک تعادل مناسبی بین این دو مورد فراهم شده است. برتر بودن یک واترجت نسبت به دیگری از نظر عملکرد به توان موتور آن برمی گردد. راه دیگر مقایسه واتر جت ها ضرب کردن فشار دستگاه در دبی آب خروجی است که کارایی دستگاه را مشخص می کند. مثلا واترجتی که فشار ۱۰۳ بار و دبی ۱۰ لیتر بر دقیقه دارد، دارای کارایی ۱۵۰۰۰ می باشد. اما دستگاهی که فشار کاری کم تر یعنی ۹۰ بار و دبی بیشتر یعنی ۱۶ لیتر بر دقیقه دارد، کارایی بیشتر یعنی ۲۰۸۰۰ خواهد داشت.

 

افزایش فشار آب خروجی

در صورتیکه آب از طریق یک نازل با زاویه خروجی کوچک به بیرون اسپری شود، فشار موثر دستگاه افزایش می یابد، چراکه همان قدرت اصلی دستگاه از یک سطح کوچک تر بیرون آمده است. استفاده از یک نازل دوار می تواند در ادامه اینکار به افزاش سرعت شستشوی کمک کند. این نازل آب را بطور چرخشی و با سرعت بالا بیرون داده و سطح وسیع تری را شستشو می دهد.

 

منبع آب ورودی

تامین آب ورودی واترجت بوسیله شلنگ ورودی آن از منابع آب مختلف روی سطح زمین امکان پذیر است. استفاده از منبع آبی عاری از آلودگی در این زمینه مهم بوده، بعلاوه اینکه فیلتر های متعددی نیز به منظور اجتناب از ورود آلودگی و جرم به دستگاه دسترس است.

 

شستشوی سطوح مرتفع با واترجت مناسبلوازم جانبی

استفاده از لوازم جانبی می تواند برای کاربرد های خاص سبب افزایش سرعت یا سهولت در انجام عملیات شستشو گردد. نازل دوار یکی از این تجهیزات می باشد که به منظور شستشوی سریع تر پاسیو و دیگر سطوح استفاده می شود. دیگر لوازم جانبی جهت شستشوی ماشین و یا سطوح متخلخل دردسترس می باشند که هرکدام بطور جداگانه قابل خریداری و استفاده در کنار دستگاه هستند.

 

لینک های مفید:
واترجت : فهرستی از محصولات نظافتی

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران

Comments are closed.