استفاده و نگهداری صحیح از پمپ کارواش صنعتی

20 آذر 1399

اگر یک دستگاه واترجت صنعتی و یا پمپ کارواش صنعتی دارید یا اگر میخواهید چنین دستگاهی را برای استفاده در خانه یا محیط کار بخرید، دانستن چند توصیه در این زمینه مفید خواهد بود. از احتراق تا مراقبت حین کار و امور مرتبط با نگهداری به منظور بالا نگهداشتن کیفیت عملکرد دستگاه همگی می توانند به افزایش بهره بری از دستگاه و جلوگیری از آسیب به آن موثر باشند. اگر تاکنون به این فکر افتاده باشید که پمپ کارواش صنعتی چطور میتواند سرسخت ترین آلودگی ها را رفع کند، در اینجا میتوانید از اصول عملکردی دستگاه مطلع شوید. دستگاه کارواش صنعتی پس از اتصال به منبع آب آن را به پمپ می رساند که بوسله یک موتور الکتریکی عمل می کند.

نحوه عملکرد پمپ کارواش صنعتی

پمپ در خروجی آب را با فشار زیاد بیرون داده که قبل از حرکت در طول شلنگ  و اتمام مسیر خود با خروج از یک لنس محکم که در سر آن یک نازل قرار گرفته، بوسیله یک دریچه­  فرعی تنظیم و محدود می شود، با کمک نازل های مخصوص نظیر نازل ماده شوینده می توان می توان در خلاف جهت یا در جهت پمپ ماده شوینده را به جریان آب افزود. اگر ماده شوینده در خلاف جهت پمپ افزوده شود (که این معمولا در مورد دستگاه هایی است که مخزن آب داخلی دارند)به آن افزودن پر فشار ماده شوینده میگویند. در این شیوه با اتصال شلنگ به مکنده­ی پمپ، ماده شوینده به آرامی به داخل مکش می شود. فایده این روش عدم افت فشار بوده اما تاثیر کف نیز محدود خواهد بود. اگر در جهت جریان آب اضافه شود، ماده شوینده با فشار کم افزوده خواهد شد. در اینصورت مواد مستقیما از منبع آب به پمپ رسانده می شوند. مواد شیمیایی از طریق سیستم ونتوری به داخل مکش شده و کف بسیار خوبی ساخته میشود. اما به دلیل مکش ماده شوینده توسط نازل کوچک ممکن است افت فشار محدودی رخ دهد.

نحوه عملکرد پمپ کارواش صنعتی

نحوه عملکرد پمپ کارواش صنعتی

استفاده ایمن از واترجت صنعتی

پمپ کارواش صنعتی استفاده های مختلفی در خانه و مراکز صنعتی دارد. بیشترین موارد استفاده عبارتند از: نظافت ورودی ها، حیاط، فاضلاب، ناودان، دستگاه ها و خودروها، اما برخی نکات ایمنی را برای جلوگیری از وقوع خطرات باید رعایت کرد. برخی از نکات عبارتند از:

استفاده ایمن از واترجت صنعتی

استفاده ایمن از واترجت صنعتی

– اول ایمنی

مطابق با دستورالعمل ها و مقررات ایمنی عمل کنید. اینکه میتوانید تقریبا همه چیز را با دستگاه کارواش صنعتی نظافت کنید صحیح است، اما نمیتوانید افراد، حیوانات، لوازم خانگی، یا ابزارهایی که خیلی ظریف هستند را بشویید.

– دفترچه راهنما را بخوانید

قبل از شروع کار با پمپ کارواش صنعتی،‌ دفترچه دستورالعمل را به دقت بخوانید.

– توجه کنید و هوشیار باشید

این دستگاه برای استفاده توسط کودکان، یا افرادی که توانایی جسمی، حسی یا ذهنی آنها به حد کافی نیست،‌مناسب نیستند.

– هشدار برای موتورهای الکتریکی

پیش از انجام هر کاری روی قطعات الکتریکی، دستگاه را از برق جدا کنید. اگر سیم و دو شاخه و یا هر بخش مهم دیگر دستگاه آسیب دیده است یا نشتی  مشهودی به چشم میخورد از دستگاه استفاده نکنید.

– به محیط زیست احترام بگذارید

در دستگاه واترجت صنعتی تنها از مواد شیمیایی زیست تجزیه پذیر و به مقادیر مشخص استفاده کنید: استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی تاثیری در عملیان نظافتی ندارد و فقط به محیط زیست آسیب وارد میکند.

– دما را کنترل کنید

مراقبت از پمپ کارواش صنعتی

مراقبت از پمپ کارواش صنعتی

واترجت­ آب گرم را در دمایی بالاتر از آنچه در دفترچه دستورالعمل آمده استفاده نکنید. دمای بیش از حد بالا می تواند به بست ها و حتی خود دستگاه آسیب وارد کند.

– هشدارهایی برای موتورهای گرماگیر

از دستگاه واتر جت صنعتی که موتورهای احتراق داخلی دارند در فضای بسته استفاده نکنید و همیشه دقت کنید که در نزدیکی منافذ و دریچه ها فاضلاب یا آبریز وجود نداشته باشد. در دستگاه از سوخت نامرغوب استفاده نکنید.

– هشدار در مورد کارواش آب گرم

از لمس مخزن آب گرم یا سایر اجزای داغ که احتمال سوختگی به همراه دارند بپرهیزید. از پمپ کارواش صنعتی با تجهیزات جانبی که با آب گرم همخوانی ندارند استفاده نکنید. بعد از اتمام کار، بهتر است چند دقیقه­ ای دستگاه با آب سرد کار کند.

– مراقبت از پمپ کارواش صنعتی

مراقبت از واتر جت صنعتی و انجام بررسی های دوره ای باعث عملکرد بهینه، افزایش طول عمر دستگاه و صرفه جویی در هزینه ها می شود.

مراقبت های دوره ای از پمپ کارواش صنعتی

در ادامه به برخی اقدامات که لازم است بعد از هر بار استفاده ماهیانه، فصلی، یا هر شش ماه یکبار انجام شود اشاره میکنیم:

– بعد از هر بار استفاده

سالم بودن شلنگ، تفنگی، فیلتر، لنس، دو شاخه برق، و اتصالات را بررسی کنید. اگر یک یا چند قطعه آسیب دیده­ اند، با یک تکنسین مجرب تماس بگیرید.

مراقبت های دوره ای از پمپ کارواش صنعتی

مراقبت های دوره ای از پمپ کارواش صنعتی

– هرماه

دستگاه را بررسی کنید و در صورت نیاز، فیلترها ( با آب و در صورت نیاز با ماده شوینده ضد اهک) و نازل ها ( با استفاده از یک سوزن) را تمیز کنید. اما در صورتیکه نتیجه مورد نساز حاصل نشد باید آنها را تعویض نمایید. ضمنا لازم است کافی بودن سطح روغن را بررسی کنید.

– مراقبت طولانی مدت

هر سه ماه یکبار و یا بعد از هر ۲۰۰ ساعت استفاده، از یک تکنسین مجرب بخواهید مدار هیدرولیک، سطح روغن پمپ، ‌اتصال پمپ، فیلترها و نازلها را چک کند.

– مراقبت های شش ماهه

شیرهای مکنده، تحویل، شیر تخلیه را چک کنید و پمپ روغن، فیلترها، و نازلها را تعویض کنید. با عمل کردن به این دستورالعمل ها به مرور شاهد عملکرد بهتر و نتایج رضایت بخش در روند نگهداری خواهید بود، بعلاوه عملکرد پمپ کارواش صنعتی بدون اینکه دچار خرابی های غیر منتظره شود و نیاز به تعمیر داشته باشد  مدت ها در سطح بالا و بهینه خواهد بود.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: