قطعات کارواش خانگی چه کاربرد هایی دارد؟

23 مرداد 1399

قطعات واترجت خانگی نسبت به نوع صنعتی آن تفاوت چندانی ندارد و بیشترین اختلاف ها مربوط به اندازه، قدرت موتور و شکل نازل ها می باشد. هر کدام از قطعات کارواش دستی خانگی به عنوان قسمت های یک دستگاه مکانیزه دارای وظایفی هستند که در نهایت موجب شستشوی راحت محیط و یا وسایل و تجهیزات محیط خانه می گردند. این دستگاه مکانیزه توانایی خروج آب با فشار بسیار زیاد را فراهم می نماید. قدرت ایجاد شده توسط قطعات کارواش خانگی به اندازه ای است که فشاری تا حدود ۲۰۰ بار را ایجاد می نمایند.

قطعات کارواش خانگی

قطعات تشکیل دهنده واتر جت خانگی شامل بخش بیرونی و قطعات داخلی دستگاه است. لایه و پوشش بیرونی دستگاه معمولا از جنس پلاستیک می باشد. سایر قطعات در ادامه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

– موتور

بخش داخلی شامل موتور الکتریکی و یک لایه عایق به منظور جلوگیری از نفوذ اب به داخل موتور می باشد. موتور دستگاه بخش اصلی از قطعات کارواش خانگی است که انرژی لازم برای تمامی بخش ها را فراهم می نماید.

– پمپ

از دیگر قطعات مهم و کلیدی می توان به پمپ کارواش اشاره نمود که حرکت آن به صورت رفت و برگشت است تا آب با فشار کم را به آب پرفشار تبدیل کند.

– شلنگ فشار قوی

شلنگ فشار قوی نام آشنایی در کارواش خانگی است که باید تحمل فشار بالای آب را داشته باشد. این بخش برای کارکرد دستگاه بسیار ضروری بوده زیرا فشار بالای جریان آب اساس کار دستگاه است که باید از شلنگ فشار قوی عبور کند و محیط را تمیز نماید.

– لنس

لنس در میان بخش نازل و شلنگ قرار گرفته است زاویه دادن به نازل در هنگام کار یکی از مهمترین کاربردهای این بخش است. برس دستگاه واترجت خانگی در شستشو و تمیز کردن سطوح نقش مهمی دارد. این بخش از تجهیزات جانبی به شمار می آید و عملکرد هر نوع از برس متفاوت می باشد.

– نازل

نازل یکی دیگر از قطعات کارواش خانگی است که نحوه خروج آب از دستگاه را مشخص می نماید و دارای شکل های مختلفی است. معمولا با توجه به میزان و نوع آلودگی یم توان از نازلی مخصوص استفاده نمود. بهتر است قبل از خرید قطعات کارواش خانگی با انواع، کاربرد و نخوه انتخاب نازل مناسب آشنا شد.

قطعات کارواش خانگی

قطعات کارواش خانگی

عملکرد دستگاه واترجت خایگی

نحوه عملکرد کارواش خانگی بسیار ساده است. با کمک قطعات کارواش خانگی آب با فشار بالا تولید شده و با انتخاب نازل مناسب می توان نسبت به نحوه خروج ان از دستگاه تصمیم گرفت. این مراحل به طور کل عبارتند از:

– ورود آب و افزایش فشار

در دستگاه کارواش دستی لازم است تا آب از منبعی در بیرون از تجهیز تامین شده و به داخل پمپ کارواش وارد گردد، در این هنگام افزایش فشار آب توسط پمپ صورت می پذیرد که میزان این افزایش با توجه به مدل و قطعات کارواش خانگی متفاوت می باشد.

– ورود آب به شلنگ فشار قوی

مرحله بعد ورود اب به شلنگ فشار قوی است. از آنجایی که آب در فشاری بالاتر از حالت استاندارد قرار گرفته تمامی قطعات کارواش دستی خانگی برای تحمل این فشار کاملا تخصصی طراحی شده باشند. این شلنگ در طول های مختلفی طراحی شده و یکی از موارد به هنگام خرید کارواش خانگی مناسب توجه به طول مناسب شلنگ به منظور کاربری آسان می باشد.

– ورود به لنس و خروج از نازل

پس از خروج از شلنگ، آب وارد لنس می گردد. انواع لنس های مختلف با طول های متفاوت و طراحی ویژه به منظور انجام عملیات شستشو مورد استفاده قرار می گیرند. لنس آب را به نازل هدایت می نماید، در آخرین مرحله با فشار تفنگی دستگاه توسط کاربر آب به سظح مورد نظر پاشش می گردد. نازل های متفاوتی برای دستگاه کارواش خانگی تولید می شوند و وظیفه آنها پاشش آب به سطح است. نحوه عملکرد نازل ها متفاوت بوده، مثلا نوعی از نازل جریان آب را به صورت کاملا متمرکز از دستگاه خارج می کند و به نقطه ای می پاشد، که بیشتر برای حذف آلودگی های نقطه ای از سطح مورد استفاده قرار می گیرد که به آن نازل سوزنی می گویند. نوعی نازل نیز آب را به صورت چرخشی به سطح پاشش می گردد که به نازل دورانی معروف هستند. کارواش دستی خانگی برای شستشوی ماشین، موتور، دوچرخه، پیاده رو، نمای خانه، پنجره، نرده و.. مورد استفاده قرار گرفته و امروزه توانسته جایگزین خوبی برای روش دستی تمیز کاری و نظافت باشد.

عملکرد دستگاه واترجت خایگی

عملکرد دستگاه واترجت خایگی

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: