راهنمای آموزش تعمیر کارواش خانگی

30 مرداد 1399

همانطور که کارواش خانگی به عنوان تجهیزی مکانیزه کارهای سخت را آسان نموده است باید تحت مراقبت قرار بگیرد تا بر اثر عیوب کوچک دچار خرابی نشود زیرا بر اثر استفاده مستمر از آن دستگاه دچار استهلاک خواهد شد. زمانی که با دستگاه واتر جت خانگی کار می شود باید با قسمت های مختلف آن آشنایی کافی وجود داشته باشد و در صورت عدم کارکرد صحیح بخش های مختلف تعمیر کارواش خانگی ضروری خواهد بود. برخی از صاحبان این دستگاه ها علاقمند به تعمیر این دستگاه درصورت خرابی های جزیی توسط خود هستند ولی قبل از انجام این کار باید تحت آموزش برای این عمل قرار بگیرند.

بررسی دستگاه کارواش دستی خانگی

برخی عیب های احتمالی ایجاد شده در دستگاه که نیاز به تعمیر دارد شامل موارد زیر است:

  • خارج شدن آب از نازل با فشار کم

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کارواش های خانگی گاها با آن مواجه هستند و نیاز به تعمیر کارواش دستی خانگی به وجود می آید، افت فشار است این افت حتی با توجه به تنظیماتی که در دستگاه انجام می شود رفع نمی گردد، که در این صورت طبق راهنمای تعمیر واتر جت خانگی لازم است تا موارد زیر بررسی گردد:

– بررسی پمپ و اطمینان از عملکرد صحیح آن یکی از مهم ترین اقدامات در این حین است. در صورتی که پمپ کارکردی صحیح داشته باشد می توان به سراغ بخش های دیگر نظیر نازل رفت که اگر دچار خرابی و یا استهلاک شده باشد باید عوض شود.

– در مرحله بعد به سراغ لوله هایی رفته که از طریق آنها آب به دستگاه وارد می شود اگر هوا نفوذ داشته باشد باید هوا را خارج کرد و دوباره لوله ها را به دستگاه متصل نمود.

– در قسمت خروجی آب نیز اگر سوراخی موجب خروج آب از شلنگ شده باشد، باید شلنگ را تعویض نمود زیرا موجب کاهش فشار آب خارج شده از دستگاه می شود.

– در تعمیر کارواش دستی خانگی بررسی و اقدام به تعویض به موقع واشرهای دستگاه بسیار ضروری است. شیر خروجی و فیلتر مکش دستگاه می تواند دچار گرفتگی شود که در هر دو مورد باید مسیر آب تمیز شود.

خارج شدن آب از نازل با فشار کم

خارج شدن آب از نازل با فشار کم

  • بررسی پمپ

اگر پمپ کارواش خانگی دچار نقص شده باشد بر روی دمای آب تاثیر می گذارد، در نتیجه در صورت افزایش دمای آب لازم است تا پمپ را بررسی نمود. لوله ای که آب به پمپ متصل می  گردد باید متناسب با سایز پمپ باشد. در صورت نفوذ هوا به داخل پمپ حباب زایی اتفاق می افتد که آسیب پمپ را به همراه دارد. در تعمیرکارواش خانگی به این اصل توجه می شود که میزان آب ورودی و خروجی دستگاه  متناسب باشد. اگر دمای پمپ افزایش ناگهانی داشته باشد به علت عدم روغن کافی دستگاه می باشد. در مورد پمپ کارواش خانگی باید مراقب یخ زدن آب در مناطق سردسیر بود.

بررسی پمپ کارواش خانگی

بررسی پمپ کارواش خانگی

  • بررسی موتور

یکی از مراحل مهم به هنگام تعمیر کارواش خانگی بررسی موتور دستگاه است. اگر موتور دستگاه داغ شود لازم است تا نازل مورد بررسی قرار گیرد، اگر در خرید نازل برای کارواش دستی خانگی دقت کافی به عمل نیاید و دهانه بسیار کوچکی داشته باشد موجب گرم شدن موتور می گردد. همچنین در صورت گرفتجگی شیر تخلیه نیز به علت فشار وارده به موتور دمای آن افزایش می یابد.

  • بررسی فیلتر

در کارواش خانگی قبل از اینکه آب به پمپ دستگاه وارد شود توسط فیلتر پاکسازی می شود و در صورت وجود آلودگی و ناخالصی در فیلتر آلودگی ها حذف می شوند. در نتیجه لازم است تا فیلتر به صورت دوره ای بررسی شده و نسبت به تعیض به موقع آن اقدام نمود.

بررسی فیلتر واتر جت خانگی

بررسی فیلتر واتر جت خانگی

  • بررسی نشتی آب

در تعمیر واتر جت خانگی باید به نشتی آب توجه کرد. نشتی می تواند از شلنگ فشار قوی باشد که به دلایل مختلف ایجاد شده است مثلا پیچ خوردن شلنگ که بعد از گذشت زمان قسمتی از آن سوراخ می شود. بریدگی هم موجب نشتی خواهد شد. لازم است تا اتصالات موجود در دستگاه و فیلتر کاملا چک شدوند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: