نکاتی مهم در انتخاب جاروبرقی خانگی مناسب

2 شهریور 1399

برای انتخاب جاروبرقی خانگی مناسب لازم و ضروری است که اطلاعات دقیقی از عملکرد این دستگاه داشت. استفاده از دستگاه های مکانیزه برای تمیز کاری بسیار رایج شده است زیرا حجم بالایی از کار را می توان در زمان بسیار کمی انجام داد و تمیزی سطوح با کمک آن قابل مقایسه با روش دستی نیست. دستگاه جارو برقی سال های طولانی است که وارد بازار شده و هر ساله شرکت های تولید کننده تغییراتی را برای بهبود عملکرد این ماشین ایجاد می کنند اما اساس کار آن همواره ثابت می باشد.

انواع مختلف جاروبرقی ها و خرید نوع مناسب

امروزه برای داشتن یک خانه تمیز انتخاب جاروبرقی خانگی مناسب برای نظافت ضروری است و پاک کردن محیط بدون داشتن این دستگاه غیر ممکن شده است. جاروبرقی با توجه به محیطی که قرار است در آن استفاده شود از نظر تجهیزات و ابعاد متفاوت خواهد بود به صورتی که به دو نوع صنعتی و جارو برقی خانگی تقسیم می شود. هنگام انتخاب جارو برقی خانگی مناسب باید دانست که این دستگاه در مدل های مختلفی طراحی شده است که قدرت، سرعت مکش، حجم مخزن و نوع آلودگی قابل مکش توسط دستگاه متفاوت است. برخی از انواع جارو برقی ها که به جاروبرقی آب و خاک شناخته می شوند با تجهیز به مخزنی جداگانه برای نگه داری ضایعات مایع می توانند این نوع از آلودگی  ها را نیز مکش نمایند. اصل مکش، اساس کار تمام دستگاه های جاروبرقی در انواع خانگی، نظافت صنعتی و جاروی آب و خاک می باشد.

تفاوت جاروبرقی صنعتی و جاروبرقی خانگی

به صورت کلی تفاوت میان جارو برقی صنعتی و خانگی را می توان در سیستم مکش، مخزن و سیستم فیلتراسیون دانست. یک مکنده صنعتی دارای مکش بسیار بالا بوده و عموما از تعداد موتور های بیشتری بهره مند است. در ادامه به بررسی برخی تفاوت ها میان این دو مدل دستگاه نظافتی می پردازیم.

– نوع و تعداد موتور

برای انتخاب جاروبرقی خانگی مناسب باید دانست که مدل های خانگی غالبا از یک موتور و مکنده صنعتی از دو یا سه موتور به منظور مکش آلودگی ها بهره می برند. تعداد موتور بیشتر به معنی قدرت بالا در مکش آلودگی ها بوده و به دلیل نوع موتور به کار رفته در برخی انواع صنعتی این دستگاه قادر به ارائه عملکردی پیوسته و بدون وقفه می باشند.

– فیلتراسیون

فیلتر یکی از مهم ترین بخش ها به هنگام انتخاب جاروبرقی خانگی مناسب می باشد. آلودگی ها در دستگاه های خانگی در کیسه و پاکت جمع آوری شده ولی در مدل های صنعتی این سیستم پیشرفته تر و از فیلتر های طبقه بندی شده با دقت بالاتر در جمع آوری ذرات آلاینده با قطرهای مختلف برخوردار می باشد.

– ابعاد و بدنه

طراحی یک دستگاه صنعتی با در نظر گرفتن یک محیط کار صنعتی، آلوده و با خطرات محیطی مختلف همراه است. از این رو این دستگاه ها عموما از بدنه هایی مقاوم از فلزاتی ضدزنگ ساخته می شوند. همچنین به دلیل برخورداری از مخزنی با حجم بالا در مقایسه با نوع خانگی و همین طور تعداد موتورهای بیشتر ابعاد بزرگتری دارند. اما کوچک و مانورپذیر بودن یک ویژگی مهم به هنگام انتخاب جاروبرقی خانگی مناسب ایست.

نحوه انتخاب جاروبرقی خانگی مناسب

با کمک جارو برقی خانگی باید کارایی فرد برای نظافت افزایش یابد و نقاطی از سطوح که تمیزکاری سخت است با استفاده از آن آسان گردد. برخی نکات مهم به هنگام خرید دستگاه جاروبرقی خانگی عبارتند از:

– قدرت مکش

توجه به مکش دستگاه در انتخاب دستگاه جارو برقی مناسب مهم است. توجه به حجم و نوع آلودگی و جنس سطح از اهمیت برخوردار می باشد. فرش، کاشی، چوب، سنگ و سرامیک کفپوش های رایج در محیط های خانگی می باشند. برای مثال تمیز کردن فرش با کف پوش ها و یا سنگ و کاشی با هم متفاوت است. فرش ها نیاز به مکش قوی تر دارند. جارو برقی های خانگی خود به نوعی جعبه ای و سطلی تقسیم می شوند که نوع جعبه ای دارای مکش قوی تری می باشد. برخی از دستگاه دارای مکش قابل تنظیم بوده که در انتخاب جاروبرقی خانگی مناسب باید به این نکته توجه داشت.

قدرت مکش

قدرت مکش

– برس و تجهیزات جانبی

مساله مهم دیگر برس هایی است که بر روی دستگاه وجود دارد و برای جمع آورری برخی از آلودگی های مانند موی حیوانات بسیار ضروری می باشد. برس ها برای همه سطوح مناسب نبوده مثلا کف پوش چوبی باید بدون برس تمیز شود. برس ها و سری مخصوص نظافت شکاف ها و مکان های با دسترسی کم… از انواع این لوازم جانبی می باشد.

– طول سیم

به هنگام خرید دستگاه جاروبرقی لارم است به طول سیم نیز توجه شود، که اگر مساحت زیادی مورد نظافت قرار می گیرد به سیم بلند تری نیاز است. دسته جاروبرقی خانگی نیز دارای ویژگی هایی است که در جارو های مختلف متفاوت می باشد برخی از آنها دارای قابلیت بلند و کوتاه شدن می باشند. زمانی که تناسب در طول دسته وجود داشته باشد جاروکردن بسیار ساده تر خواهد بود.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: