شستشوی سطوح کف در بیمارستان ها با استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی

1 آبان 1396

بیمارستان ها محل درمان افراد می باشند و روزانه بسیاری از افراد جامعه جهت حفظ سلامتی خود بدین مراکز مراجعه می نمایند. انجام نظافت مداوم و حفظ بهداشت در این مکان عمومی پر رفت و آمد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و بکارگیری شیوه های نظافتی کارآمد و مدرن می تواند سبب بیهنه سازی امور نظافتی در این مراکز شود. سطوح کف در بیمارستان ها در معرض انواع آلودگی های عفونی، میکروبی و گرد و غبار قرار می گیرند. در صورت عدم کنترل این آلودگی ها و انتشار آنها در محیط، سلامت افراد بیش از پیش به خطر افتاده و بسیاری از بیماری های عفونی در بین مراجعه کنندگان شیوع پیدا می کند. انجام شستشوی سطوح کف با استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی به نحو احسن صورت می پذیرد. این دستگاه ها دارای عملکردی منحصر به فرد بوده و جهت انجام شستشوی کف در بیمارستان ها بسیار کارآمد و موثر می باشد.



بررسی عملکرد دستگاه اسکرابر صنعتی

اسکرابراسکرابر یک ابزار مدرن نظافت جهت زدودن آلودگی ها از سطوح هموار کف می باشد. بخش های اصلی این دستگاه شامل برس های دیسکی شکل، مخزن آب تمیز، مخزن آب کیف، سامانه مکش و تی می باشد. اسکرابرها از لحاظ نوع هدایت در نوع دستی و سرنشین دار می باشند که بسته به وسعت فضا در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند. به طبع نوع سرنشین دار این ابزار نظافتی از نوع خودرویی یا سرنشین دار اسکرابر ها کوچک تر هستند. عملکرد زنجیروار بخش های نام برده به گونه ای است که ابتدا آب از مخزن آب تمیز بر روی برس ها پاشش می شود، برس ها با حرکت دورانی بر سطوح هموار کف آلودگی ها را از میان خلل و فرج خارج می نمایند. آب باقی مانده ناشی از انجام عملیات شستشوی به کمک تی هلالی دستگاه که در بخش پشتی آن قرار گرفته است جمع آوری شده و در آخر پمپ مکنده آب جمع آوری شده را به مخزن آب کثیف منتقل می نماید. عدم انتشار آلودگی ها در محیط، پاکسازی کامل سطوح آلوده، جمع آوری تمام آب آلوده ناشی از شستشوی کف و در نهایت خشک نمودن سطوح کف پس از انجام عملیات شستشوی سبب کارآیی بهینه دستگاه زمین شوی صنعتی یا اسکرابر در بیمارستان ها شده است.

 

مزایای استفاده از اسکرابر در بیمارستان

اسکرابراز آنجا که بیمارستان محلی جهت استراحت بیماران می باشد، انجام نظافت در این مکان ها نیاز به رعایت اصول و قواعد خاصی دارد. اسکرابر صنعتی مناسب استفاده در بیمارستان ها به برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد مزایای بسیاری داشته از این رو جایگزین مناسبی برای استفاده از شیوه های نظافتی سنتی و دستی می باشد. علاوه بر این اسکرابر ها بسیاری از مشکلات و نیازهای نظافتی در بیمارستان ها را مرتفع نموده اند که در اینجا برخی از مزایای این ابزار کارآمد نظافتی را بر می شماریم.

 

 

 

قدرت مانور بالا

اسکرابرسطوح کف در بیمارستان شامل تمامی تمامی بخش ها در طبقات، لابی، اتاق ها و … می شود. با توجه به چیدمان وسایل در هر یک از این قسمت ها و همچنین حجم بالای تردد افراد، انجام عملیات نظافت و شستشوی سطوح کف دشوار می گردد. اما دستگاه های اسکرابر مناسب استفاده در بیمارستان ها به گونه ای طراحی شده اند که توان عبور از میان موانعی همچون تخت و صندلی های موجود در میان طبقات را داشته که این امر قدرت مانور کاربر جهت انجام نظافت را افزایش داده و فرد به راحتی بخش هایی از سطوح کف همچون کناره های دیوار و زیر تخت و صندلی ها را که دسترسی به آنها دشوار است، پاکسازی و شستشوی می نماید.

 

 

ایمنی و سلامت افراد

اسکرابروجود کنترل پنل هوشمند بر روی این دستگاه ها امکان هدایت اسکرابر به نحو احسن را برای کاربر فراهم می نماید. از آنجا که باکتری ها و عوامل بیماری زا در محیط مرطوب سریعتر رشد و نمو می نمایند در طراحی اسکرابر ها بدین موضوع توجه بسیار شده و عملیات شستشوی سطوح کف با حداقل میزان آب و در کوتاهترین زمان ممکن صورت می پذیرد و مکش کامل آب از سطح سبب خشک شدن مقطع مورد نظر شده و ریسک زمین خوردن افراد و آسیب بدنی به آنها نیز از بین می رود.

 

 

 

صرفه جویی در هزینه ها

اسکرابرعملیات شستشوی سطوح کف با استفاده از دستگاه اسکرابر در بیمارستان ها با حداقل میزان مصرف آب صورت می پذیرد به همین دلیل در مصرف آب صرفه جویی به عمل آمده و هزینه مصرف آب جهت انجام عملیات نظافت با کاهش چشم گیری همراه می گردد. با توجه به وسعت فضا در بیمارستان ها تعداد نیروی انسانی مورد نیاز جهت انجام عملیات نظافت با استفاده از شیوه های سنتی بسیار بیشتر از استفاده از اسکرابر می باشد. با استفاده از اسکرابر یک یا نهایتا دو نفر نیروی انسانی به صورت زمانبندی شده می تواند فضای وسیعی را نظافت نمایند. در این صورت هزینه های ناشی از دستمزد نیروی انسانی نیز کاهش می یابد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: