آشنایی با کاربرد واترجت آب گرم در صنایع غذایی

11 آذر 1399

برای از بین بردن لکه های روغنی و آلودگی های عمیق در صنایع مختلف، استفاده از روش های نظافت صنعتی ضروری می باشد چراکه  به کارگیری ابزار و روش های سنتی نمی تواند به طور کامل و صحیح تمامی آلودگی ها را برطرف نماید. از طرفی روش های سنتی نیازمند انرژی و زمان بسیار زیادی جهت نظافت می باشند. یکی از صنایع که نظافت اصولی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد، صنایع غذایی است که آلودگی های موجود مستقیما بر سلامتی افراد تاثیرات منفی می گذارند. برای نظافت صنایع غذایی باید از دستگاه های نظافتی استفاده شود که علاوه بر محیط فضا را نیز ضد عفونی نماید. به همین دلیل کاربرد واترجت آب گرم در صنایع غذایی بسیار موثر می باشد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با با این دستگاه نظافت صنعتی به طور کامل آشنا کنیم.

شستشو تجهیزات و تاسیسات صنایع غذایی با آب گرم

شستشو تجهیزات و تاسیسات صنایع غذایی با آب گرم

شستشو تجهیزات و تاسیسات صنایع غذایی با آب گرم

صنایع غذایی یکی از مهم ترین صنایع هر کشور می باشد که در صورت عدم نظارت بر سطح بهداشت می تواند سلامت بسیاری از افراد را به خطر بیاندازد زیرا آلودگی های موجود در بخش های مختلف این صنایع از جمله خط تولید، بسته بندی، انبار سازی و… مستقیما بر مواد خوراکی انسان ها، تاثیر می گذارد. یکی از روش های سنتی نظافت تجهیزات، استفاده از مواد شوینده به همراه آب فراوان است. شاید در ظاهر این ترکیب بتوانید محیط را نظافت نماید اما مواد شوینده شیمیایی، ساخته شده از ترکیباتی هستند که می تواند سلامتی افراد را تعدید نماید از جمله مهم ترین کاربرد کارواش آب گرم می توان به کمک برای ایجاد محیطی بهداشتی اشاره نمود. کاربرد کارواش با اب گرم در صنایع غذایی به گونه ای است که می تواند بدون باقی گذاشتن آلودگی تمامی تجهیزات و تاسیسات در این صنایع را به طور کامل نظافت نماید.

معرفی دستگاه کارواش آب گرم در صنایع غذایی

از انواع کاربرد واترجت آب گرم می توان به نظافت سطوح خارجی ساختمان، شستشو پیاده رو، ماشین های سنگین و … اشاره نمود. به کارگیری آب گرم در این دستگاه موجب می شود که علاوه بر از میان برداشتن آلودگی ها، سطوح از انواع عوامل بیماری زا پاکسازی شود. کاربرد واترجت آب گرم به گونه ای است که با استفاده از پمپ فشار، آب با فشار بسیار زیادی بر روی سطوح پاشش می گردد. این فشار بالا موجب از بین بردن سخت ترین آلودگی ها نیز می گردد. از طرفی کارواش با اب گرم با افزایش دمایی که نسبت به کارواش آب سرد دارد می تواند با سهولت بیشتری آلودگی های چرب و روغنی را از میان بردارد و از این رو یکی از مهم ترین موارد کاربرد دستگاه کارواش آبگرم صنعتی در نظافت بخش های مختلف صنایع غذایی نظیر سالن های تولید و دستگاه ها و تاسیسات می باشد.

– آشنایی با کاربرد واترجت صنعتی آب گرم در صنایع غذایی

در بخش های مختلف صنایع غذایی، به دلیل حفظ سلامتی انسان و مواد غذایی نیاز است تا، نظافت به صورت روزانه و مرتب انجام شود. از طرفی کاربرد واترجت آب گرم، می تواند در مدت زمان کوتاه و با حفظ کیفیت نظافت تمامی بخش های صنایع غذایی را نظافت و همچنین ضد عفونی نماید. از طرفی گرمای آب تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن جرم های قدیمی باقی مانده روی تجهیزات و تاسیسات این صنعت دارد.

– کاربرد واترجت آب گرم و انواع آن

کاربرد واترجت آب گرم و انواع آن

کاربرد واترجت آب گرم و انواع آن

واترجت آب گرم با توجه به میزان فشار آب، ساختار  و طراحی، همچنین منبع سوخت به انواع مختلفی دسته بندی می شود. منبع تغذیه واتر جت ها الکتریکی، دیزلی و یا بنزینی باشد. از طرفی محدوده فشار واتر جت های آب گرم، متغیر ۱۰۰ تا ۳۰۰ بار می باشد. در صورت انتخاب نمودن هر نوع واترجت صنعتی آبگرم، توجه به استاندارد مخازن آب و سوخت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای کاربرد واترجت آب گرم بهتر است از کارواش هایی استفاده نمایید که منابع آب و سوخت آن ها از جنس پلی اتیلن می باشد. این مخازن دچار نشتی سوخت و یا آب نمی شوند. همچنین واتر جت هایی مناسب اند، که جنس آن ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشند. زیرا مقاومت بدنه واترجت به افزایش طول عمر پمپ نیز کمک می نماید.

– مزایای کاربرد واترجت آب گرم در صنایع غذایی

از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– از جمله مزایای کاربرد واترجت آب گرم، می توان به صرفه جویی در زمان و هزینه نظافت اشاره نمود. از آنجایی که صنایع غذایی معمولا باید به صورت روزانه نظافت شوند استفاده از روش های سنتی به اختصاص زمان زیادی برای نظافت نیاز است. اما استفاده از دستگاه کارواش آبگرم صنعتی با کمترین زمان فرایند نظافت را انجام می دهد. همچنین نیاز به مواد شوینده جهت از بین بردن آلودگی های روغنی و جرم ها، در هر بار نظافت به روش سنتی، هزینه های نظافتی را افزایش می دهد.

مزایای کاربرد واترجت آب گرم در صنایع غذایی

مزایای کاربرد واترجت آب گرم در صنایع غذایی

– ضد عفونی کردن محیط یکی از مهم ترین مزیت های کاربرد واترجت آب گرم است که می تواند از ایجاد و رشد باکتری و قارچ ها روی سطوح جلوگیری نماید. وجود این نوع از آلودگی ها می تواند باعث مسمومیت و فاسد شدن مواد غذایی گردد. به همین دلیل است که استفاده نمودن از دستگاه کارواش آبگرم صنعتی به منظور نظافت صنایع غذایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

– خشک شدن سریع سطوح پس از نظافت، از دیگر مزیت های کاربرد واترجت آب گرم می باشد. از آنجایی که هنگام استفاده نمودن از این دستگاه نظافتی، از آب گرم برای شستشوی سطوح استفاده می شود. آب پس از شستشو زودتر بخار شده و در نهایت سطوح با سرعت بیشتری خشک می شوند. همین موضوع می تواند از باقی ماندن لکه روی سطوح نیز تا میزان زیادی جلوگیری نماید.

– از طرفی به دلیل استفاده از قدرت فشار آب در دستگاه کارواش آبگرم صنعتی، میزان مصرف آب و مواد شوینده هنگام نظافت به شدت کاهش می یابد. از طرفی کاهش مصرف مواد شوینده و عدم استفاده از جرم گیرهای قوی، استفاده از این دستگاه نظافتی، سازگار با محیط زیست نیز می باشد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: