آشنایی با طرز کار واترجت خانگی

۱۳ شهریور ۱۳۹۹

کارواش خانگی بر اساس افزایش فشار آب ورودی عمل می نماید. در واقع تجهیزات این دستگاه منجر به تبدیل آب ورودی با فشار پایین به آب خروجی با فشار بالا خواهند شد. طرز کار کارواش خانگی ساده است و برای محیط های کوچک و انجام عملیات نظافتی سبک و کوتاه مدت مانند عملیات شستشو در خانه طراحی شده است. فشار آب تولید شده در این دستگاه موجب می شود تا برای تمیز کاری سطوح و دیوار ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد کف حیاط و یا دیوار های انباری و پارکینگ مکان هایی هستند که برای افراد آشنا با طرز کار کارواش خانگی به راحتی قابل تمیز شدن می باشند.

نحوه عملکرد واترجت خانگی

نحوه عملکرد واترجت خانگی

نحوه عملکرد واترجت خانگی

آشنایی با بخش های مختلف دستگاه موجب می گردد طرز کار کارواش خانگی را بهتر درک نمود. یکی از بخش های مهم و حیاتی در واتر جت خانگی، پمپ است که قدرت آن موجب توامند شدن دستگاه در خروج آب پرفشار می شود. پمپ فشار قوی دستگاه توانایی افزایش فشار آب ورودی تا ده ها برابر حد استاندار دارد. موتور نیز به عنوان تامین کننده نیروی بخش های دیگر دستگاه در کارواش های خانگی از نوع الکتریکی است. پس از افزایش فشار آب، به منظور انتقال آب استفاده از قطعات با قابلیت تحمل فشار بالا ضروری است. شلنگ های فشار قوی یکی از قسمت های کارواش خانگی و واترجت صنعتی است که توانایی تحمل آب با فشار بالا را دارد. پس از آن نازل به انتهای شلنگ فشار قوی متصل شده تا جریان آب را به خوبی به سمت نقطه شستشو هدایت کند. نازل ها شکل های متنوعی دارند که برای نواحی مختلف طراحی شده و در مصرف آب نیز صرفه جویی می کنند.

 

انواع کاربرد دستگاه کارواش خانگی دستی

آشنایی با نحوه عملکرد کارواش خانگی موجب می گردد بهترین بازدهی را از دستگاه دریافت نمود. برخی از این کاربردها عبارتند از:

شستشوی نرده با کارواش خانگی دستی

شستشوی نرده با کارواش خانگی دستی

– شستشوی نرده

اگر در حیاط خانه نرده وجود داشته باشد می توان با کارواش خانگی به سرعت آن را شستشو داد، استفاده از این دستگاه کیفیت نظافت بسیار بالاتری در مقایسه با روش های سنتی به همراه دارد. اگر رنگ و زنگ زدگی وجود داشته باشد به راحتی با کارواش خانگی جدا می گردد.

 

– شستشوی حوض و استخر

اگر خانه ای دارای حوض و یا استخر باشد و با طرز کار کارواش خانگی آشنایی داشته باشید، میتوانید دیواره های آنها را تمیز نمایید. با استفاده از برخی قطعات جانبی نظیر نازل لجن کش می توان باقی مانده لجن و رسوبات در کف استخر را جمع آوری کرد.

کارواش خانگی و شستشوی حوض و استخر

کارواش خانگی و شستشوی حوض و استخر

 

– شستشوی نما

ورودی و یا دیواره های نمای خانه با گذشت زمان درخشندگی و جلای خود را از دست می دهند چراکه در معرض آلودگی های محیطی بسیاری قرار دارند. یک واترجت خانگی سیار به راحتی این آلودگی ها را تا ارتفاع مشخصی از میان برمی دارد.

 

 

 

 

 

– شستشوی ماشین

شستشوی ماشین با کارواش دستی

شستشوی ماشین با کارواش دستی

یکی از مهم ترین موارد استفاده از دستگاه واتر جت خانگی شستشوی ماشین است زیرا این دستگاه قادر است بدون آسیب به رنگ و بدنه اتومبیل به راحتی تمامی آلودگی ها را جدا نماید. اتصال به نازل فوم پاش در شستشوی ماشین موجب می گردد قدرت شویندگی و پاک کنندگی آب افزایش یابد.

– شستشوی باربیکیو

جرم و رسوبات، لکه های روغنی و چرب همگی از مواردی هستند که به راحتی از میان برداشته نمی شوند به خصوص اگر بر روی سطح تثبیت و کهنه شوند. استفاده از کارواش خانگی آب گرم در یک چشم برهم زدن تمامی آلودگی های چرب و روغنی را حذف می نماید. عملیاتی که با روش ها سنتی با صرف وقت و نیروی زیادی همراه است.

نکات مهم در آموزش طرز کار کارواش خانگی

به هنگام آموزش طرز کار کارواش خانگی لازم است به  چند نکته نکته توجه نمود تا به کارگیری دستگاه به بهینه تری حالت رسد. برخی از این موارد عبارتند از:

نکات مهم در آموزش طرز کار کارواش خانگی

نکات مهم در آموزش طرز کار کارواش خانگی

-به هنگام استفاده از دستگاه باید فاصله با سطح را رعایت نمود. هر چه فاصله نزدیکتر باشد فشار آب روی نقطه مورد نظر بیشتر خواهد شد.

– برای شستشو باید در ابتدا نوع آلودگی شناسایی شود و متناسب با آن دستگاهی با فشار و دبی مناسب گردد، انتخاب دستگاهی با فشار نامناسب موجب آسیب به سطح می گردد و یا نمی تواند عملکرد مناسبی را ارائه کند.

– انتخاب نازل مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است که غالبا کمتر مورد توجه قرار می گیرد. شناخت انواع نازل کارواش دستی می تواند به انتخاب مدل متناسب با سطح کمک نماید. نازل مواد شوینده، نازل زمین شوی، انواع نازل با زاویه خروج آب مختلف و… همگی از انواع موارد قابل استفاده بر روی دستگاه می باشد.

– در صورت خرید کارواش دستی لازم است از نحوه و شرایط نگه داری دستگاه آگاهی کافی کسب نمود. همچنین اطلاع از نحوه عیبت یابی دستگاه موجب می گردد نیاز به متخصص در این زمینه کمتر شود.

– از آنجایی که دستگاه های کارواش دستی همگی از نوع الکتریکی می باشند اطمینان از دسترسی به کابل برق بسیار ضروری است.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: