آشنایی با نظافت صنعتی و مهم ترین دستگاه های نظافت مکانیزه

6 آبان 1399

نظافت مکان های بزرگ و صنعتی در گروه دشوارترین عملیات نظافتی به حساب می آید، درصورتی که بخواهد به روش سنتی انجام شود. به طور مثال زمانی که قرار است فضاهای صنعتی و تجاری را نظافت نمود به دلیل گستردگی فضا قطعا استفاده از روش های سنتی نیاز به نیروی انسانی و انرژی بسیار بالایی دارد. همچنین کیفیت نظافت کاهش و زمانی که برای آن نیاز است، افزایش خواهد یافت. نظافت مکانیزه، از جمله روش های نظافتی است که می تواند تمامی مشکلات نظافت به روش سنتی را از بین ببرد. همچنین دغدغه های نظافتی را نیز پایان می دهد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با تعریف نظافت صنعتی و انواع دستگاه نظافت مکانیزه بیشتر آشنا کنیم.

منظور از نظافت صنعتی چیست؟

نظافت صنعتی، تمیز کردن فضاها با استفاده از دستگاه های مکانیزه و صنعتی است که می تواند مشکلات نظافت و شستشو در فضاهای صنعتی و تجاری از بین ببرد. به طور مثال در برخی از صنایع نیاز است که لکه های روغنی و چرب را تمیز گردد. اما قطعا نظافت این فضاها با استفاده از روش های سنتی، کاری بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن است. یا در برخی از کارخانه ها نیاز به جرم گیری و رسوب زدایی سطوح می باشد. که با استفاده از روش های سنتی نمی توان به تمیزی آنها کمک نمود. در این مواقع استفاده از روش های نظافت صنعتی اهمیت خود را به نمایش می گذارد. به طور کلی از دستگاه های نظافت صنعتی برای رسوب زدایی، جرم گیری، از بین بردن لکه های روغن و چربی و …. استفاده می گردد. همچنین این دستگاه ها را می توان در محیط های مختلفی مانند انبارها، هتل ها، کارخانه ها، بیمارستان، محیط های تجاری، مراکز آموزشی و اداری و … مورد استفاده قرار داد. به طور کلی از جمله خدماتی که نظافت مکانیزه ارائه می دهد، می توان به شستشوی انواع سطوح به صورت روزانه، شستشوی فرش و موکت ها، شستشوی شیشه ها، جمع آوری نمودن انواع زباله، گردگیری محیط های صنعتی، نظافت خطوط تولید و سالن ها و … اشاره نمود. از تفاوت های بارز نظافت صنعتی و دیگر روش های نظافتی می توان به کاربرد آن اشاره نمود. معمولا از این روش نظافتی برای امور نظافتی سخت تر و پیچیده تر استفاده می شود که برای تمیز کردن آنها نیاز به استفاده از تجهیزات خاصی می باشد.

اهداف و مزایای استفاده از نظافت صنعتی

اهداف و مزایای استفاده از نظافت صنعتی

اهداف و مزایای استفاده از نظافت صنعتی

هر کدام از دستگاه های نظافت صنعتی، با توجه به کاربردی که دارند، از مزایای متفاوتی برخوردار می باشند. اما به طور کلی نظافت فضاهای مختلف و گسترده با استفاده از روش نظافت مکانیزه، همگی اهداف مشخصی را دنبال می کنند. به همین دلیل از مزایای مشترکی نیز برخوردار می باشند. این اهداف و مزایا به شرح زیر می باشند.
– افزایش سرعت نظافت و عدم نیاز به زمان طولانی جهت خشک شدن سطوح پس از شستشو
– صرفه جویی در مصرف آب و مواد شوینده
– کاهش هزینه های نظافت
– حفظ بهداشت محیط به منظور افزایش ایمنی و سلامت کارکنان
– نیاز به نیروی انسانی و انرژی کمتر به دلیل استفاده از دستگاه های نظافتی
– استفاده افراد آماتور از این دستگاه ها، به دلیل سهولت کاربرد دستگاه های نظافت صنعتی
– افزایش کیفیت نظافت با استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی
– عدم نیاز به نظافت مجدد
– جلوگیری از پخش شدن گرد و غبار در محیط، در طول نظافت

دستگاه های نظافت مکانیزه

برای نظافت به روش صنعتی، با توجه به فضا و نوع آلودگی ها از دستگاه های صنعتی متفاوتی استفاده می شود. که از پر کاربرد ترین آنها می توان به انواع دستگاه های صنعتی زیر اشاره نمود.

– دستگاه سوییپر صنعتی

دستگاه سوییپر صنعتی

دستگاه سوییپر صنعتی

از این دستگاه نظافت منکانیزه، به منظور جمع آوری گرد و خاک و آلاینده ها استفاده می شود. این دستگاه با توجه به تجهیزات جانبی که دارد، می تواند غیر قابل دسترس تری فضاها را نیز نظافت نماید. از طرفی ریزترین و عمیق ترین آلودگی ها را نیز جمع آوری می نماید.

 

 

 

 

– زمین شوی یا اسکرابر صنعتی

زمین شوی یا اسکرابر صنعتی

زمین شوی یا اسکرابر صنعتی

اسکرابر صنعتی از پر کاربرد ترین دستگاه های نظافتی صنعتی بوده که به منظور شستشوی سطوح کف مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با تجهیز به سیستم مکشی پس از شستشوی زمین بلافاصله آب کثیف را جمع آوری می نماید. از از کف شوی صنعتی برای نظافت مکانیره کفپوش های مراکز تجاری، پایانه و فرودگاه ها، کارخانه ها و … استفاده می گردد.

 

 

 

– جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی های صنعتی به منظور جمع آوری آلودگی های ریز و درشت، غبارگیری، انتقال مواد، مکش ضایعات مایع و… مورد استفاده قرار می گیرد. از این جاروبرقی ها در هتل ها، بیمارستان ها، صنایع غذایی، انبارها و … استفاده می شود. سیستم مکش یک مکنده صنعتی، علاوه بر ارائه نظافت مکانیزه باکیفیت به حفظ بهداشت محیط و سلامت کارکنان کمک می نماید.

 

 

– پولیشر

 پولیشر

پولیشر

از این تجهیز مکانیزه جهت درخشان نمودن و پیشگیری از فرسودگی سطوح کفپوش ها استفاده می شود که قابل استفاده برای سطوح با جنس های مختلف می باشد. برای مثال یکی از پرکاربردترین محیط ها برای استفاده از این دستگاه مراکز تجاری می باشد تا علاوه بر جلادهی موجب زیباسازی محیط نیز گردند. دستگاه پلیشر علاوه بر افزایش کیفیت نظافت در کاهش زمان نظافت نیز بسیار موثر است. همچنین نیاز به آب و مواد شوینده جهت شستشوی کفپوش ها را به حداقل می رساند.

 

 

– واتر جت صنعتی

واتر جت صنعتی

واتر جت صنعتی

دستگاه های واترجت صنعتی، شوینده های فشار قوی هستند که می توانند تمامی آلودگی های سطحی و عمیق را در کوتاه ترین زمان از بین ببرند. همچنین استفاده از این دستگاه شستشو، در کاهش مصرف آب و شوینده ها نیز بسیار موثر است. از این دستگاه نظافت مکانیزه می توان برای شستشوی انواع سطوح، ماشین آلات و شیشه ها و … استفاده نمود.

 

 

– سایر دستگاه های نظافت صنعتی

سایر دستگاه های نظافت صنعتی

سایر دستگاه های نظافت صنعتی

از دیگر دستگاه های نظافت مکانیزه که به منظور نظافت و شستشو مکان های وسیع و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند، می توان به نماشوی صنعتی ( شستشوی انواع نماها، با ارتفاعات مختلف)، مبل شوی ( که به کمک سیستم صنعتی حرفه ای، در شستشوی مبلمان و خشک نمودن آنها بسیار موثر است) و … اشاره نمود.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: