نکات قابل توجه در تهیه اسکرابر صنعتی

12 آبان 1395

شیوه های سنتی نه تنها برای انجام نظافت در مقیاس وسیع و نه برای نظافت های تجاری مناسب نمی باشند. در چنین مواردی گزینه مناسب، استفاده از ماشین شستشو یا به عبارت دیگر دستگاه اسکرابر می باشد. وظیفه اسکرابر، نظافت سطوح سخت مانند پارکت، بتن و موزایک می باشد. اسکرابرها در سایز ها و مدل های متنوعی تولید می شوند و هر یک تنظیمات و خصوصیات منحصر به فردی دارند. با این حال نکته اساسی در هنگام خرید یا اجاره اسکرابر، نحوه راه اندازی و استفاده صحیح از آنها می باشد.

 

دلایل استفاده از اسکرابر

ااسکرابر و مزای استفاده از آنهاگر چه استفاده از تی و سطل برای نظافت محیط های کوچک مناسب است، اما برای نظافت متناوب و بهداشتی سطوح وسیع، دستگاه های اسکرابر صنعتی گزینه بهتری هستند. دلیل دوم، سهولت استفاده از اسکرابر در نظافت صنعتی می باشد. بسیاری از اسکرابر های صنعتی در یک رفت و برگشت، قادر به انجام همزمان وظایف زیر می باشند:

 

  • جاروی اولیه سطح
  • جمع آوری خاک
  • پاک کردن روغن ها
  • خش گیری سطوح
  • جمع آوری زباله های سبک
  • پخش محلول تمیز کننده
  • پاک کردن محلول تمیز کننده
  • و نهایتا مکش

 

اسکرابر و مزیت های آنسازگاری اسکرابر ها با محیط زیست دلیل سوم استفاده از این دستگاه ها، می باشد. این کف شو ها برخلاف شیوه های سنتی با حداقل مصرف آب و مواد شوینده سطوح را نظافت می کنند. حتی مدل های جدیدتر اسکرابر، نظافت سطوح را بدون آب انجام می دهند. دلیل چهارم برای جایگزینی ماشین آلات مکانیزه به جای روش های سنتی، استفاده از آب تمیز برای نظافت می باشد. در شیوه های سنتی آب سطل در مراحل اولیه کثیف شده و مادامی که آب تمیز جایگزین آب کثیف سطل نگردد، از همان آب برای نظافت همه نقاط استفاده می شود، به عبارت دیگر شیوه های سنتی نه تنها آلودگی ها از بین نمی برند بلکه باعث انتشار بیشتر آلودگی می گردند. علاوه بر این، دستگاه کف شوی به گونه ایی طراحی شده است که علاوه بر کاربری آسان، قدرت بیشتری در نظافت و از بین بردن کثیفی ها دارد. اسکرابر های مرغوب به منظور افزایش کارآیی و سطوح تمیزتر، معمولا از دو مخزن جداگانه یکی برای آب یا مواد شوینده و دیگری برای جمع آوری آب کثیف استفاده می کنند.

 

موارد قابل توجه در تهیه اسکرابر

از آنجایی که هر یک از دستگاه های اسکرابر ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد، رعایت نکات زیر در هنگام خرید آنها به می تواند مفید باشد، بنابر این در هنگام تهیه اسکرابر صنعتی بهتر است که این نکات در نظر گرفته شوند:

 

گوشه ها و لبه ها

اسکرابر و برس های جانبیدر هنگام تهیه اسکرابر های بزرگ توجه داشته باشید که این کف شوها به علت ابعادشان دسترسی مناسبی به حاشیه ها، زاویه ها و گوشه های سطوح ندارند. برای نظافت این قسمت ها بهتر است از دستگاه هایی که مجهز به برس های جانبی هستند استفاده کنید.

 

مساحت محیط

نکته قابل توجه بعدی مساحت محیط می باشد. برای نظافت منظم و معمولی محیط های محدود، استفاده از کف شوی با ابعاد کوچک و برای محیط های وسیع تر، استفاده از اسکرابر ها با ابعاد بزرگتر، بهتر می باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که مخزن آب تمیز و کثیف هر دستگاه اسکرابر متناسب با ابعاد آن می باشد در نتیجه کف شو های کوچک، مخزن های کوچکتری در مقایسه با دستگاه های بزرگتر دارند.

 

جنس کف پوش ها

اسکرابر و جنس کف پوش هابعضی از اسکرابر ها مناسب سطوح سرامیکی می باشند در حالیکه برخی از آنها قابلیت بهتری برای نظافت سطوح چوبی دارند. بنابراین برای داشتن کیفیت بالاتر، توجه به جنس سطوح در هنگام خرید اسکرابر اهمیت ویژه ایی برخوردار است.

 

ابعاد درهای ورودی و خروجی

توجه به ابعاد درها و راهرو ها در هنگام خرید کفشور صنعتی ضروری می باشد، بهتر است قبل از تهیه دستگاه کف شور از تناسب ابعاد آن با در ها و راهروها مطمئن شوید. توجه به محل نگهداری دستگاه نیز اهمیت دارد، بعضی از نمونه های اسکرابر مانند انواع تجاری آن ابعاد قابل ملاحظه ایی دارند که بهتر است قبل از تهیه آنها از فضای کافی برای نگهداری شان مطمئن شوید.


نوع منبع تغذیه

اسکرابر و منبع تغذیهاسکرابر ها بر حسب نوع منبع تغذیه، به دو دسته باطری دار و کابلی تقسیم می شوند. در تهیه کف شور کابلی، از امکان دسترسی به برق در محیط نظافت اطمینان حاصل کنید. در تهیه مدل های باطری دار به مدت زمان لازم برای شارژ و جنس باطری توجه داشته باشید. مدل های قدیمی تر اسکرابر باطری های اسیدی دارند و از آنجایی که در هنگام شارژ گازهای سمی تولید می کنند، به سیستم تهویه نیاز دارند، اما در مدل های جدید تر از باطری های ژلی استفاده می شود که علاوه بر بی خطر بودن، سریعتر از باطری های اسیدی شارژ می شوند.

 

لینک های مفید:

اسکرابر برقی: فهرست محصولات

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: