لزوم نگهداری و بررسی قطعات سوییپر صنعتی

7 آذر 1395

سوییپر ها از جمله دستگاه های مکانیزه ایی هستند که برای نظافت صنعتی اماکن مختلف استفاده می شوند. سوییپر ها در ابعاد گوناگون تولید شده و قابل استفاده در همه محیط ها از جمله فضا های محدود و متراکم می باشند.این دستگاه مقاومت بالایی در برابر آلودگی های محیطی و انجام وظایف سنگین نظافتی در محیط های آلوده دارند. اما به منظور کاهش در هزینه های نگهداری دستگاه و تعویض قطعات داشتن برنامه ای منظم برای بررسی قطعات و نظافت آنها تاثیر به سزایی در کاهش خسارات وارده به دستگاه و هزینه های لازم برای تعویض و تعمیر آنها دارد.

 

اهمیت حفظ و نگهداری از سوییپر صنعتی

سوییپر صنعتی و اهمیت حفظ و نگهداری از آن

حفظ و نگهداری از دستگاه از جمله مواردی است که به راحتی فراموش می شود از این رو داشتن برنامه ای منظم می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش هزینه های ناشی از خسارات داشته باشد. البته استهلاک قطعات متحرک همیشه بیشتر از قطعات ثابت می باشد، از این رو به مراقبت و بررسی بیشتری نیاز دارند. متحرک ترین بخش در سوییپر ها، برس های دیسکی جلو می باشند.

 

مزایای مراقبت و نگهداری از دستگاه سوییپر

سوییپر و مزایای مراقبت از آنها

نظافت و روغن کاری و تنظیم روزانه قطعات امری ضروری در افزایش طول عمر دستگاه می باشد. توجه به قطعات کوچک برای افزایش بهره وری دستگاه اهمیت دارد. با نظافت و روغن کاری روزانه دستگاه و تنظیم برس های دستگاه سوییپر، نظافتی با کیفیت تر در زمانی کوتاه تر خواهیم داشت که مانع از اتلاف وقت می گردد.

 

نظافت دستگاه سویپر صنعتی

نظافت دستگاه سوییپر صنعتیرسیدگی و نگهداری منظم از دستگاه سوییپر می تواند کاهش چشم گیری در هزینه های ناشی از خرابی دستگاه داشته باشد. یکی از بهترین راه ها برای نگهداری از دستگاه سوییپر، نظافت و تمیز نمودن آن بعد از هر بار استفاده می باشد. اگر چه این دستگاه ها برای استفاده در محیط های آلوده طراحی شده و مقاومت بالایی دارند، اما بهترین گزینه برای پیشگیری از بروز خسارات احتمالی به دستگاه نظافت آن می باشد.

 

نظافت برس ها عاملی برای افزایش عمر برس ها

سوییپر و نظافت برس هااستفاده از برس هادر بازه های زمانی مشخص می تواند تاثیر مثبتی در طول عمر آنها و دستگاه داشته باشد. نگهداری نا مناسب از برس ها می تواند موجب کاهش عمر مفید برس ها شده و مانع از نظافت با کیفیت دستگاه شود. در مراقبت از برس ها باید به این نکته توجه نمود که کاهش فشار روی برس ها تاثیر بسزایی در افزایش طول عمر آنها دارد. برس ها از طریق سر الیاف شان آلاینده ها را جمع آوری می نمایند. فشار بیش از حد روی برس ها، باعث تماس سطح جانبی الیاف با زمین شده که در نهایت منجر به محدودیت در حرکت مناسب الیاف برای جمع آوری زباله ها، کاهش کیفیت نظافت و کاهش عمر برس ها می گردد.

 

فرسودگی و سایش برس های سویپر

سوییپر و فرسایش برس هابه منظور افزایش عمر برس ها، تنظیم سطح تماس برس ها با زمین اهمیت ویژه ایی دارد. در دستگاه های سوییپر معمولی چیزی در حدود ده تا دوازده درصد از الیاف برس فرسوده شده و به صورت یکسان در بین الیاف سالم پراکنده شده اند. اما در مدل های بزرگتر سوییپر چیزی در حدود ۳۵ تا۴۰ درصد از الیاف فرسوده شده و بیشتر در کناره های برس قرار دارند.

 

اهمیت کاهش سرعت در طول عمر جاروب خیایانی

سوییپر و افزایش طول عمراگر سرعت حرکت سوییپر بالا باشد، آلاینده های جمع شده در قسمت میانی دستگاه به جای اینکه وارد مخزن شوند در قسمت جلوی دستگاه جمع شده و با حرکت رو به جلوی سوییپر به جلو رانده می شوند، چنین اتفاقی نه تنها باعث کاهش عمر برس ها می شود بلکه باعث خسارت به قسمت های مرکزی دستگاه، زنجیر ها، چرخ دنده ها و بدنه دستگاه می شود.





لینک های مفید:

سوییپر: فهرست محصولات

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: