جاروبرقی صنعتی مورد استفاده در صنایع فلز ( بخش دوم )

11 دی 1396

بزرگترین چالش در کارخانه های صنعتی و صنایع فلزی، کنترل پسماند و زباله های منتشر شده در روند تولید می باشد که این آلودگی ها تاثیر چشم گیری بر سطح کیفی تولیدات در این کارخانه ها دارد. از این منظر نظافت و جمع آوری زباله های ایجاد شده در این کارخانه ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. طیف وسیعی از تجهیزات نظافت صنعتی به منظور نظافت بهینه در صنایع فلز مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از پر کاربرد ترین آنها مکنده یا جاروبرقی صنعتی می باشد. با استفاده از این تجهیزات سطح کیفی محصولات افزایش می یابد و از این جهت روند سود آوری کارخانه های تولیدی سازه های فلزی هدفمند تر می گردد. در این مقاله برخی از برترین کاربرد های جاروبرقی صنعتی را در صنایع فلز مورد بررسی قرار می دهیم.

جمع آوری پلیسه و تراشه

برش فلزات به منظور ساخت سازه های فلزی با تولید حجم قابل توجهی از تراشه و پلیسه همراه می باشد که این مواد تمامی بخش ها اعم از درون دستگاه های برش، سطوح کف و بسیاری از بخش های دور از دسترس را فرا می گیرد و رفته رفته روند فعالیت دستگاه را نیز به مخاطره می اندازد. از این جهت جمع آوری پلیسه ها و تراشه ضرورت می یابد که با استفاده از یک جاروبرقی صنعتی قدرتمند می توان این مواد را به خوبی از کلیه قسمت ها جمع آوری نمود و از آنجا که فلزات در تمامی حالات شکل پذیر می باشند امکان بازیافت پلیسه و تراشه و بازگرداندن این مواد به روند تولید نیز فراهم می گردد.

 

 

 

 

مکش پودر گرافیت

جاروبرقی صنعتیدر صنایع فلز گرافیت از کاربرد های فراوانی دارد و در اشکال مختلف ماده از این آلوتروپ که از دگر شکل های کربن است استفاده می شود. با توجه به کاربردهای فراوان این ماده ارزشمند، حجم دور ریز آن نیز در صنایع فلز بسیار فراوان می باشد و در صورت جمع آوری مناسب این ماده می توان سودآوری بالایی را برای کارخانه های صنعتی فلز به ارمغان آورد. اما وجود برخی ویژگی های این ماده امر مکش گرافیت را دشوار می نماید. گرافیت هادی جریان الکتریکی می باشد و در صورت عدم رعایت نکات ایمنی خطر انفجار و اشتعال این ماده در روند مکش آن به وجود می آید. با استفاده از جاروبرقي صنعتي ضد انفجار و دارای استاندارد جهانی ATEX جمع آوری این ماده امکان پذیر می گردد. از طرفی با مکش این ماده از محیط از انتشار آن در کارخانه های صنعتی فلز جلوگیری به عمل آمده و در این حالت سطح کیفی تولیدات کارخانه نیز ارتقا می یابد.

 

جمع آوری روغن و بازیافت آن

جاروبرقی صنعتیدر صنایع فلز روغن به عنوان عنصری جدایی ناپذیر از روند ساخت و تولید فلزات می باشد که این ماده با پلیسه و تراشه های فلز مخلوط می شود. اما با استفاده از یک جاروبرقی صنعتی حرفه ای مناسب استفاده در صنایع فلز این امکان فراهم می گردد که روغن و این گونه مواد جامد را نیز جمع آوری می کند. این مکنده ها همچنین مواد را به صورت جداگانه در مخزن نگهداری می کنند و به منظور تسهیل در ذخیره سازی با اعمال فشار حجم روغن جمع آوری شده را فشرده می نمایند. سپس در صورت تکمیل ظرفیت مخزن می توان این حجم از روغن جمع آوری شده را از طریق نازل موجود بر روی این جاروبرقی ها تخلیه نمود.

 

 

 

مکش لجن ایجاد شده درون تجهیزات

جاروبرقی صنعتیدرون تجهیزات برش فلزات را ماده ای با غلظت بالا فرا می گیرد که اصطلاحا بدان لجن گفته می شود و وجود این ماده بر عملکرد مناسب دستگاه تاثیرگذار می باشد و کارایی دستگاه را به مخاطره می اندازد. جاروبرقی صنعتی سه فاز از توان مکش بالایی برخوردار بوده و مکش این ماده متراکم را با سهولت به انجام می رساند. در صورت جمع آوری مناسب این آلاینده و مکش کامل آن می توان از آسیب به تجهیزات ساخت و تولید صنایع فلز جلوگیری به عمل آورده و هزینه های تعمیر و نگهداری از آنها را کاهش داد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: