واترجت صنعتی و اجزای تشکیل دهنده آن

19 آبان 1395

واترجت صنعتی یکی از دستگاه های مکانیزه در نظافت صنعتی است که با استفاده از آب متمرکز شده با فشار بالا، چرک و جرم سطوح را از بین می برد. دستگاه واترجت صنعتی نسبت به شیوه های سنتی نظافت که از برس و شینگ آب استفاده می کنند، کارآیی بیشتری داشته و آب کمتری مصرف می کند. در این دستگاه برای ایجاد جریان فشار قوی آب از پمپ استفاده می گردد. نتایج حاصل از نظافت با دستگاه واترجت صنعتی بسیار چشم گیر تر ازروش های سنتی می باشد. همه دستگاه های کارواش در خصوصیات زیر با هم مشترک هستند:

 

بدنه دستگاه واترجت صنعتی

واترجت صنعتی و بدنه پلاستیکیبدنه پلاستیکی دستگاه واترجت صنعتی موتور و پمپ را در بر می گیرد. ابعاد بدنه دستگاه متناسب با ابعاد موتور و پمپ می باشد، هر چه پمپ و موتور بزرگ تر و سنگین تر باشند، بدنه دستگاه واترجت صنعتی نیز بزرگتر و تنومند تر خواهد بود. دستگاه های کوچک تر در مقایسه با مدل های بزرگ تر قابلیت جا به جایی بهتر و راحت تری دارند. کلید روشن کردن و خاموش کردن دستگاه بر روی بدنه قرار داشته و با شیلنگ پمپ و شیلنگ شستشو ارتباط دارد. معمولا روی بدنه دستگاه جایگاه هایی برای نگه داری نازل ها و لوازم جانبی تعبیه شده است.

 

پمپ کارواش

پمپ کارواش صنعتی، بخش مرکزی دستگاه کارواش می باشد و تشابه زیادی به نمونه های دستی دارد. در این کارواش ها برای افزایش در سرعت پمپاژ آب از نیروی الکتریکی یا دیزلی استفاده می گردد. زمانی که موتور پمپ را می کشد، آب از منبع به داخل دستگاه کشیده شده و زمانی که پمپ را فشار می دهد، آب از سمت دیگر با فشار به بیرون فواره می کند.

 

شیلنگ شستشو در واترجت صنعتی

واتر جت صنعتی و شیلنگ شستشومعمولا شیلنگ دستگاه های کارواش خانگی طولی بین ۱۰ تا ۳۰ متر دارد. هرچه شیلنگ در دستگاه  بلند تر باشد، قابلیت جا به جایی کاربر بدون نیاز به انتقال و جا به جایی خود دستگاه افزایش می یابد. چنین ویژگی ایی در شستشوی ماشین از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. شیلنگ های استفاده شده در واترجت های قوی تر، ضخیم تر بوده و به منظور جلوگیری از ترکیدن آنها در اثر فشار زیاد آب، شامل پوششی از توری فلزی می باشند. این شیلنگ ها در هنگام نگهداری یا به دور دستگاه پیچیده می شوند و یا از قلاب تعبیه شده در بدنه دستگاه آویخته می شوند، در مدل های پیشرفته تر قرقره مخصوصی دارند که به دور آن پیچیده می شوند.

 

تفنگی و دسته دستگاه واتر جت

هنگامی که دستگاه روشن است، با فشار ماشه تفنگی، آب از نازل خارج می شود. در بیشتر مدل های واترجت صنعتی با رها کردن ماشه تفنگی، دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش می شود. پلاستیک فشرده و نرم، ساختار ارگونومیک مناسب دسته و تفنگی از ویژگی های واترجت های پیشرفته می باشند. تمامی دستگاه های کارواش به منظور جلوگیری از روشن شدن تصادفی دستگاه به کلید محافظ مجهز می باشند. مدل های پیشرفته واترجت صنعتی معمولا شیر تنظیم فشاری بر روی دسته دارند که به واسطه آن کاربر می تواننداز فشار مود نظر خود برای شستشو را انتخاب کند.

 

نازل ها و لنس های بکار رفته در واترجت

واترجت صنعتی و نازل و لنس های متنوعلنس ها لوله های پلاستیکی هستند که رابط بین تفنگی و دسته با نازل واترجت صنعتی می باشند. به عبارت دیگر در هنگام استفاده از واترجت صنعتی، به منظور نزدیک کردن سر نازل به نقطه شستشو، نیازی به خم شدن کاربر نمی باشد. مدل های ساده تر واترجت ها فقط شامل یک لنس و نازل می باشند اما در مدل های پیشرفته تر به منظور تغییر در شکل و قدرت اسپری آب، مدل های متنوعی از نازل وجود دارد. مانند نازل پاشش آب به شکل دورانی برای از بین بردن جرم های سخت یا نازل زاویه دار برای نظافت نقاطی که دسترسی به آنها راحت نیست.

چرخ ها

چرخ ها در مدل های سنگین و بزرگ دستگاه های واترجت صنعتی، کاربرد زیادی دارند، بهتر است تا قبل از خرید دستگاه از ارتفاع مناسب دسته آن اطمینان حاصل کنید تا بدون دولا شدن آن را حرکت دهید. البته چرخ ها برای جابه جایی در طبقات یا سطوح بسیار ناهموار کار آیی ندارند.

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: