بخش های اصلی دستگاه اسکرابر

19 تیر 1396

شستشو و نظافت سطوح کف در تمامی اماکن امری لازم و بدیهی می باشد که نقش مهمی در ارتقا جلوه های بصری محیط و افزایش استاندارد هی بهداشتی محیط ایفا می نماید. نشست و ماندگاری بلند مدت آلاینده ها بر روی سطوح علاوه بر کاهش زیبایی محیط می تواند خسارات هنگفت و سنگینی را بر دوش صاحبان کسب و کار وارد نماید. در نتیجه به منظور کاهش هزینه های تعمیر و تعویض کف پوش ها، تامین استاندارد های بهداشتی و ارتقا جلوه های بصری محیط، رسیدگی به امور نظافتی و حذف آلاینده ها از محیط امری ضروری می باشد. اگر چه استفاده از شیوه های سنتی چون به کار گیری تی و سطل آب تا حدودی آلودگی های سطحی را از بین می برد اما توانایی لازم برای حذف کامل و موثر آلودگی ها را نداشته و نمی تواند نیاز های نظافت محیط را بر طرف سازد. دستگاه های اسکرابر یا کف شوی صنعتی ابزاری مناسب برای شستشوی کف پوش ها می باشد که توانایی بالایی در تامین نیاز های نظافتی محیط دارد.



بخش های اصلی دستگاه اسکرابر

اسکرابریا کف شویاسکرابر یا کف شوی صنعتی دستگاهی مکانیزه برای شستشو و نظافت سطوح هموار و کف پوش ها می باشد. این دستگاه به منظور عملکرد بهینه و ارتقا کیفیت نظافتی، مجهز به دو مخزن مجزا برای آب تمیز و آب کثیف، سیستم برس زنی، منبع تغذیه و سیستم مکش می باشند که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.


 

مخازن آب دستگاه کف شوی

مخازن دستگاه کف شویاسکرابر ها به منظور ارتقا کیفیت نظافتی مجهز به دو مخزن مجزا برای آب تمیز و آب کثیف بوده و از این رو همواره از پاشش آب تمیز برای نظافت و شستشوی سطوح استفاده می نماید. مخزن آب کثیف این دستگاه ها به گونه ایی طراحی شده است که به راحتی در دسترس بوده و شستشو و ضد عفونی آن به راحتی برای کاربر مهیا می باشد.



سیستم برس زنی

برس اسکرابراسکرابر ها یا کف شوی های صنعتی برای شستشوی سطوح از سیستم برس زنی استفاده می نمایند. اغلب نمونه های پر کاربرد اسکرابر مجهز به برس های دیسکی می باشند که به واسطه استفاده از الیاف نازک و مقاوم به راحتی به داخل شیار ها و خلل و فرج کف پوش ها دسترسی داشته و می تواند آلاینده های نشست کرده در این بخش ها را بیرون کشیده و نظافت نماید. استفاده از فشار رو به پایین اعمال شده بر روی برس دستگاه، موجب افزایش سطح تماس الیاف برس با کف پوش ها شده و از این رو کیفیت سایش و در نهایت کیفیت نظافت را ارتقا می دهد.

منبع تغذیه اسکرابر صنعتی

موتور اسکرابردستگاه های اسکرابر به منظور تامین نیروی حرکتی می توانند از موتور های دیزلی یا الکتریکی استفاده نمایند. البته موتور های الکتریکی به منظور تامین انرژی الکتریسیته می توانند به دو دسته کابلی و باتری دار تقسیم شوند. نمونه های کابلی با اتصال مستقیم به برق شهری انرژی مور نیاز خود را تامین می نماید در حالی که نمونه های باتری دار از انرژی ذخیره شده در باتری برای تامین نیرو محرکه لازم استفاده می نمایند. دامنه حرکتی اسکرابر کابلی به واسطه محدودیت در متراژ کابل محدود شده و از این رو حضور پریز برق در محیط امری حیاتی برای نظافت با اسکرابر کابلی می باشد.

سیستم مکش مایعات

مکش در اسکرابریکی از بزرگترین ویژگی های دستگاه های اسکرابر، همزمانی عملیات شستشو و خشک نمودن سطوح می باشد. این دستگاه ها به منظور جمع آوری آب آلوده ناشی از شستشو مجهز به سیستم مکش بوده و با مکش کامل مایعات آلوده سطوحی خشک و عاری از آلودگی ایجاد می نماید. موتور مکنده قدرتمند و تی اصلی ترین بخش ها در سیستم مکش دستگاه اسکرابر می باشند. شکل تی نصب شده در اسکرابر نقش مهمی در جمع آوری مایعات دارد. استفاده از تی های هلالی یا کمانی در مقایسه با مدل های صاف یا زاویه دار، توانایی بالاتری در جمع آوری مایعات و انتقال آنها به مخزن آب کثیف دارد. تی های هلالی شکل به راحتی جهت حرکت دستگاه را پوشش داده و مایعات سطحی را کاملا جمع آوری می نمایند.


 

لینک های مفید:

زمین شوی صنعتی : فهرست محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: