مکنده صنعتی صنایع نفت و پتروشیمی چه عملکردی دارد؟

20 شهریور 1399

در تمام کارخانه های صنعتی در کنار تولید ماده و محصول ترکیباتی به عنوان ضایعات تولید می گردد که باید از محیط کار حذف شود در غیر این صورت سلامت و ایمنی کارکنان و کیفیت محصولات تولیدی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. یکی از این محیط ها کارخانه نفت و پتروشیمی است که با وجود مواد آلاینده شیمیایی و نفتی، یک محیط بسیار خاص و ویژه به شماره می آید. در این صنعت استاندارد هایی برای محیط های کاری ‌تنظیم شده است‌ که براساس آن، فعالیت ها در یک کارخانه انجام می پذبرد. نظافت صنعتی یکی از متداول ترین روش های نظافتی در این محیط ها است که با استفاده از دستگاه های مکانیزه و تخصصی اعمال می گردد. مکنده صنعتی نفت و پتروشیمی یکی از ضروری ترین تجهیزات به منظور جمع آوری پسماند های موجود در بخش های مختلف یک کارخانه نفت و پتروشیمی به کار گرفته می شود.

کارکرد مکنده صنعتی

کارکرد یک جاروبرقی صنعتی نیز مانند انواع خانگی بر اساس مکش مواد به داخل مخزن موجود عمل می کند و این عملیات با ایجاد خلا در مخزن دستگاه صورت می پذیرد. در واقع موتور با تولید فشار منفی می تواند این مکش را ایجاد کند. مکش مواد زائد زمانی ایجاد می شود که بین فشار هوای محیط بیرون و درون مخزن اختلاف وجود داشته باشد و هرچه سرعت هوا بیشتر باشد نظافت سریعتر انجام می پذیرد.

ویژگی مکنده صنعتی نفت و پتروشیمی مناسب

ویژگی مکنده صنعتی نفت و پتروشیمی مناسب

ویژگی مکنده صنعتی نفت و پتروشیمی مناسب

مکنده صنعتی نفت و پتروشیمی به عنوان یک جاروبرقی دارای سه بخش اصلی موتور، فیلتر و پمپ می باشد. پمپ مکش توسط موتور دستگاه به حرکت درآمده و فیلتری که در دستگاه قرار گرفته نیز ذرات گرد و غبار را در خود نگه می دارد و مانع از ورود آنها به هوای اطراف می شود. اصلی ترین بخش جاروبرقی صنعتی پمپ مکش است که با ایجاد خلا می تواند عملکرد بهتری داشته باشد. مکنده صنعتی علاوه برای جمع آوری برای انتقال مواد نیز مورد استفاده قرار می گیرد تفاوت در مدل های مختلف این دستگاه در نحوه ایجاد خلا می باشد. به منظور جمع آوری آلودگی ها از بخش های مختلف یک کارخانه نفت و پتروشیمی و صنایع وابسته، لازم است به چند نکته مهم توجه شود. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

– مکش مایعات

ضایعات مایع شیمیایی، روغن، لجن، مایعات نفتی، پسماندهای شیمیایی و… همگی در گروه آلودگی های تولیدی در صنایع نفت و پتروشیمی می باشند. از این رو می توان از انواع جاروبرقی صنعتی آب و خاک که می تواند در کنار آلودگی های جامد به جمع آوری و جداسازی ضایعات مایع نیز بپردازد استفاده نمود.

– امکان کارکرد پیوسته

امکان کارکرد پیوسته جاروبرقی صنعتی

امکان کارکرد پیوسته جاروبرقی صنعتی

پمپ های به کاررفته در دستگاه های مکنده صنعتی در دو نوع توربینی و کلکتوری می باشند، اما در مدل های دائم کار همواره از پمپ های توربینی استفاده می شود تا دستگاه قابلیت عملکرد به طور پیوسته را داشته باشد. به دلیل حجم بالای آلودگی ها و نیاز به نظافت پیوسته لازم است تا دستگاه مکنده صنعتی نفت و پتروشیمی به پمپ های توربینی مجهز شود تا در مدت زمان استفاده از دستگاه محدودیتی وجود نداشته باشد.

– بدنه مقاوم

به دلیل شرایط سخت حاکم در محیط های صنعتی لازم است تا تمامی دستگاه های به کارگرفته شد در این محیط ها از لحاظ ساختار آمادگی به کارگیری در این محیط ها را داشته باشند. بدنه مفاوم و ضدزنگ، مقاومت بالا،‌ قابلیت حمل آسان، امکان جابه جایی ساده و مانورپذیری بالا از دیگر ویژگی های یک دستگاه جاروبرقی صنعتی مناسب می باشد.

لزوم بکارگیری مکنده صنعتی نفت و پتروشیمی

لزوم بکارگیری مکنده صنعتی نفت و پتروشیمی

لزوم بکارگیری مکنده صنعتی نفت و پتروشیمی

دستگاه های نظافت صنعتی به منظور جمع آوری آلودگی های مختلف طراحی شده اند و کاربردهای وسیعی دارند مکنده صنعتی، سوییپر صنعتی، کفشوی، پولیشر و… برخی از این دستگاه ها هستند. توسعه صنایع و افزایش عملکرد آنها موجب شده تا نیاز به تجهیزات تخصصی و مکانیزه برای نظافت در این محیط ها احساس شود. سایر دلایل عبارتند از:

– ایمنی کارکنان

نظافت با روش های سنتی و نیروی خدمات انسانی در محیط های وسیع با پسماند های گوناگون که از نظر آلودگی برای انسان در رتبه های مختلفی قرار دارند بسیار دشوار است. صنایع پتروشیمی نیز یکی از این موارد است که پسماند های خطرناک نیز در آن وجود دارد که جمع آوری آن توسط جاروبرقی نفت و پتروشیمی انجام می شود. مکنده صنعتی نفت و پتروشیمی برای جمع آوری مواد جامد و مایع خطرناک شیمیایی به کار می رود و از بروز خطراتی مانند آتش سوزی که ممکن است به خاطر حضور این مواد بوجود بیاید جلوگیری خواهد کرد.

– جمع آوری انواع مختلف آلودگی

فیلترهای خاصی در این دستگاه ها تعبیه می شود که سازگاری برای نگه داشتن مواد پر خطر شیمیایی را دارد. حجم بالای کار صنایع و تولید زباله های فراوان از نوع پر خطر و کم خطر امکان تمیزکاری با روش های دستی را غیر ممکن ساخته است. مکنده صنعتی نفت و پتروشیمی به عنوان یکی از دستگاه های نظافت صنعتی است که به راحتی شکل های مختلف زباله ها با خصوصیات مختلف را جمع آوری می‌کند.

– کاهش هزینه های نظافت

جمع آوری و تمیزکاری با نیروی خدماتی هم هزینه زیادی خواهد داشت و هم زمان بسیار زیادی باید صرف این کار شود و در صنایعی مانند نفت و پتروشیمی این ضرورت بیشتر احساس می شود زیرا با مواد خطرناک و مضر برای سلامت انسان روبرو هستیم. جاروبرقی صنعتی صنایع نفت و پتروشیمی بدون دخالت و تماس انسان با مواد زاید می تواند این پسماند ها را از کارخانه های مواد شیمیایی و نفتی جمع نماید.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: