نظافت پارکینگ با دستگاه های نظافت صنعتی چگونه انجام می شود؟

9 آذر 1399

پارکینگ از بخش های مهم هر مجتمع رفاهی، مسکونی و تجاری است که غالبا در زمینه نظافت چندان در اولویت نمی باشد. از طرفی گستردگی فضای پارکینگ ها، می تواند آلودگی زیادی را در خود جای دهد که در نهایت موجب انتقال این آلودگی به دیگر فضاهای مجتمع می شود. همچنین تردد در این فضاها بسیار زیاد است. نظافت پارکینگ به روش سنتی کار تقریبا غیر ممکنی به ویژه اگر این بخش دارای طبقات متعددی بوده و یا در مراکز عمومی واقع شده باشد. به همین دلیل برای نظافت این فضاها نیاز است تا از روش های نظافت صنعتی استفاده نمود.

اهمیت نظافت پارکینگ

اهمیت نظافت پارکینگ

اهمیت نظافت پارکینگ

نظافت پارکینگ یکی از مهم ترین بخش های نگهداری از این فضا بشمار می آید که به معنای حذف آلودگی های روغنی، رسوبات و جرم های ناشی از تردد ماشین ها می باشد. استفاده از روش های سنتی و قدیمی نمی تواند این آلودگی های سخت را تمیز نموده و یا به طور کامل از بین ببرد. عدم حذف کامل و صحیح آلودگی ها از فضای پارکینگ علاوه بر ایجاد جلوه ناپسند برای محیط، خطر آفرین بوده و همچنین موجب آسیب دیدن ماشین ها شود. بنابراین برای جلوگیری از انتقال آلودگی ها در فضای پارکینگ، بهتر است از روش های نظافت صنعتی و انواع دستگاه های تخخصصی نظیر اسکرابر و واترجت صنعتی استفاده شود.

دو دستگاه رایج نظافت پارکینگ

دستگاه اسکرابر و واترجت صنعتی دو نمونه از رایج ترین و پرکاربردترین دستگاه های نظافت صنعتی به کارگرفته در نظافت پارکینگ می باشند.

– اسکرابر پارکینگ

زمین شوی یک دستگاه کاملا تخصصی در شستشوی سطوح کف بوده که به صورت کاملا مکانیزه به از میان برداشتن انواع مختلفی از لکه و رد از کفپوش ها می پردازد. چراکه در فرایند نظافت پارکینگ، کفپوش ها به دلیل تردد بالای صورت گرفته در محیط از اهمیت بسیار بالایی برخوردار اند. رد دلاستیک، نشت روغن، انواع جرم و لکه و… همگی از آلودگی های آسیب زننده به کفپوش ها بوده که ایمنی افراد در محیط را به خطر می اندازنند. اما اسکرابر پارکینگ می تواند بدون دخالت مستقیم کاربر به شستشوی عمیق سطوح بپردازد.

— ویژگی های زمین شوی شستشوی پارکینگ

کف شوی صنعتی با دارا بودن موتور مکنده پرقدرت می تواند پس از شستشو، آب آلوده به جای مانده بر روی زمین را جمع آوری نماید. همچنین رد لاستیک های دستگاه اسکرابر را نیز از بین می برد.  وجود برس های چرخنده این زمینشوی می تواند عمیق ترین و سخت ترین آلودگی ها را از درز و شکاف کفپوش ها جدا می سازد، از طرفی این دستگاه ها به دو دسته خودرویی و دستی تقسیم بندی می شوند که اسکرابر دستی می تواند از معابر بسیار باریک نیز عبور نموده و تمام کفپوش ها را نظافت نماید. همچنین در مجتمع های بزرگ پارکینگ های طبقاتی وجود دارد. برای نظافت پارکینگ به راحتی می توان از اسکرابر خودرویی استفاده نمود. این دستگاه ها به سادگی بروی رمپ ها حرکت نموده و بدون توقف تمامی پارکینگ های طبقاتی را نظافت می نمایند.

– واترجت صنعتی پارکینگ

واترجت صنعتی پارکینگ

واترجت صنعتی پارکینگ

کارواش صنعتی از دیگر دستگاه هایی است که جهت نظافت پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرند. از دستگاه واتر جت جهت شستشوی کفپوش ها و دیگر سطوح موجود در فضای پارکینگ ها استفاده می شود. فشار بالای آب در این دستگاه ها می تواند سخت ترین آلودگی ها را در کمترین زمان ممکن از بین ببرد.

— ویژگی واترجت صنعتی شستشوی پارکینگ

این دستگاه ها به دو صورت واترجت آب گرم و آب سرد در طراحی شده اند که هر کدام از آنها به منظور کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. به طور مثال از واترجت آب سرد جهت شستشوی سطوح افقی و عمودی با استفاده از نازل های مخصوص استفاده می شود. همچنین از دیگر ویژگی های آن می توان به امکان استفاده از مواد شوینده، تنظیم فشار آب برای جلوگیری از آسیب دیدگی سطوح اشاره نمود. کارواش آب گرم نیز با این تفاوت که عموما برای از بین بردن آلودگی های بسیار سخت، چرب و روغنی مورد استفاده قرار می گیرد اما اساس کاری کاملا مشابهی با دستگاه آب سرد دارد. برای نظافت پارکینگ استفاده از این دستگاه کارواش می تواند علاوه بر شستشو سطوح و از بین بردن آلودگی های روغنی و سخت، می تواند محیط را ضد عفونی نماید. از طرفی جرم و رسوبات روی سنگ ها را نیز به طور کامل تمیز می کند.

مزایای استفاده از روش های صنعتی جهت نظافت پارکینگ

از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– از ابتدایی ترین مزایای استفاده از این دستگاه های صنعتی، جهت نظافت پارکینگ ها افزایش سرعت و دقت در نظافت است. این دستگاه ها می توانند بدون توقف و با حفظ کیفیت، عملیات نظافتی را در کوتاه ترین زمان انجام دهند.

– همچنین در نظافت پارکینگ ها با استفاده از دستگاه های نظافت مکانیزه، میزان آب و مواد شوینده مصرفی به شدت کاهش می یابد.

– علاوه بر نظافت می توان با استفاده از کارواش آب گرم، سطوح را ضد عفونی نیز نمود.

مزایای استفاده از روش های صنعتی جهت نظافت پارکینگ

مزایای استفاده از روش های صنعتی جهت نظافت پارکینگ

– استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی مانند زمین شوی و کارواش صنعتی موجب می شود، از آسیب دیدگی سطوح هنگام نظافت جلوگیری شود، که در نهایت موجب حفظ زیبایی سطوح می گردد.

– سیستم خشک کن اسکرابرها موجب می شود تا پس از شستشو، بلافاصله سطوح خشک شوند. به همین دلیل رد لاستیک ها، خیسی سطوح که می تواند موجب لغزش افراد و یا ماشین ها شود به طور کامل رفع می گردد. که می تواند میزان ایمنی و بهداشت را به صورت قابل توجهی افزایش دهد.

– همچنین نظافت پارکینگ با استفاده از روش های صنعتی، نیاز به انرژی و نیروی انسانی را نسبت به روش های سنتی به شدت کاهش می دهد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: