نکات مهم در ارتباط با تعمیر و نگهداری اسکرابر صنعتی

۱ مهر ۱۳۹۹

انجام صحیح و کامل امور نظافتی در مراکز تجاری و صنعتی نیازمند استفاده از دستگاه های نظافتی مکانیزه است. دستگاه اسکرابر صنعتی طراحی شده برای شستشوی کف می باشد. نگهداری و مراقبت نکردن از دستگاه های نظافت صنعتی، خرابی یا از کار افتادن این تجهیزات را در پی داشته و زمان و هزینه افراد را هدر می دهد. از طرفی صرف نظر کردن از نظافت چند روزه محیط، مشکلات نظافتی و بهداشتی را در پی دارد و استفاده از روش سنتی نظافت با تی و جاروی دستی، زمان نظافت را افزایش و کیفیت را کاهش می دهد. اما به منظور عیب یابی دستگاه اسکرابر صنعتی لازم  است تا ساختار و تجهیزات دستگاه را به خوبی شناخت. اسکرابر یا زمین شوی صنعتی یکی از بهترین و کامل ترین تجهیزات نظافت مکانیزه می باشد که با تجهیز به برس و تی حجم زیادی از آلودگی ها را شستشو می دهد.

زمینشوی صنعتی چیست؟

زمینشوی صنعتی چیست؟

زمینشوی صنعتی چیست؟

کفشوی صنعتی به دلیل با اهمیت بودن نظافت در انواع محیط های مسکونی، صنعتی و تجاری مورد توجه قرار گرفته است. زمانی که با نحوه عملکرد اسکرابر صنعتی آشنا باشید عیب یابی دستگاه اسکرابر صنعتی ساده تر می شود. کف شوی صنعتی به دو شکل اسکرابر دستی و سرنشین دار تولید می شوند که با توجه به مدل دستگاه و تفاوت های برخی از تجهیزات عیب یابی دستگاه اسکرابر صنعتی متفاوت خواهد بود. همانطور که گفته شد برس ها نقش اصلی در شستشوی کف را دارند و دارای انواع مختلف دیسکی، غلطکی و پد لرزان هستند. برس ها با کمک آبی که از مخزن آب تمیز دستگاه خارج می شود شروع به شستشوی کف کرده که در این حین می توان از مواد شوینده نیز استفاده نمود. سپس آب به سمت مرکز دستگاه می رود و با تی پلاستیکی که در انتهای دستگاه شده  مکش آب آلوده صورت پذیرد. از مهمترین ویژگی های کف شور صنعتی خشک کردن زمین به طور همزمان با شستن آن است. عملکرد هر کدام از قسمت های این دستگاه ممکن است دچار اختلال شود که با عیب یابی دستگاه اسکرابر صنعتی می توان مشکل هر قسمت را با تعمیر و یا تعویض حل نمود.

 

برنامه ریزی تعمیر و نگهداری زمین شوی صنعتی

برنامه ریزی تعمیر و نگهداری زمین شوی صنعتی

برنامه ریزی تعمیر و نگهداری زمین شوی صنعتی

برنامه ریزی منظم تعمیر و نگهداری کف شوی (و همچنین دستگاه سوییپر صنعتی) شامل یک بازرسی منظم و سیستماتیک از تجهیزات برای تشخیص مشکلات احتمالی دستگاه و جلوگیری از خراب شدن تجهیزات می شود. این بررسی ها اغلب توسط شرکت سازنده انجام شده و در اختیار مشتری قرار می گیرد. کاربر یا مسئول دستگاه وظیفه دارد، این اقدامات را بطور منظم انجام دهد تا به افزایش طول عمر دستگاه کمک کند.

 

 

 

چرا تعمیر و نگهداری اسکرابر صنعتی به طور منظم اهمیت دارد؟

مزایای اصلی تعمیر و نگهداری منظم تجهیزات نظافت صنعتی، افزایش طول عمر دستگاه ها، کاهش هزینه های ناخواسته خرابی و از کار افتادگی، بهبود قابلیت اطمینان به تجهیزات از طریق حفظ قطعات در وضعیت کاری ایده آل و کاهش احتمال تعمیرات اساسی و سنگین می باشد. از این رو طی شدن صحیح روند تعمیر و نگهداری اسکرابر صنعتی همچنین و اطلاع از نحوه دقیق عیب یابی کف شوی صنعتی بسیار حائز اهمیت می باشد.

بایدها و نباید های تعمیر و نگهداری اسکرابر صنعتی

اقدامات لازم در تعمیر و نگهداری اسکرابر صنعتی

اقدامات لازم در تعمیر و نگهداری اسکرابر صنعتی

پیش بینی بودجه و هزینه کم جهت کنترل بهتر هزینه های نگهداری در صورت حساب ماهانه و قابلیت دسترسی به تاریخچه سرویس دستگاه از جمله اقدامات لازم در زمینه تعمیر و نگهداری اسکرابر ها می باشد. کنترل هزینه های تعمیر، افزایش طول عمر اسکرابر و سوییپر صنعتی و نگهداری و به صرفه تمام شدن هزینه تعویض قطعات از جمله نتایج این اقدامات می باشد. اما به منظور اطمینان از اینکه عملکرد تعمیر و نگهداری به خوبی انجام می شود، از مواردی باید اجتناب کرد. سه مورد از اشتباهات کاربر یا مسئول یک زمین شوی یا سوییپر در این زمینه عبارتند از :

 

 

– ارائه درخواست های مبهم

عیب یابی دستگاه اسکرابر صنعتی

عیب یابی دستگاه اسکرابر صنعتی

گاهی اوقات ممکن است مشکلی در عملکرد دستگاه مشاهده شود که عملکرد آن را مختل کند. در این وضعیت کاربر دستگاه سراسیمه و بدون دقت کافی، اطلاعات نادرست را در اختیار شرکت ارائه دهنده خدمات دستگاه قرار می دهد که منجر به پاسخگویی نادرست می شود. در حالی که کمی تفکر و تمرکز بر روی مشکل و شرح دقیق آن، در اولین تماس می تواند نتیجه بخش باشد.

– استفاده بیش از حد از تی و برس

لاستیک تی و برس شستشوی زمین شوی صنعتی بعد از مدتی دچار فرسایش می شوند. برس یا تی فرسوده بطور کامل بر روی عملکرد دستگاه تاثیر گذار است و عملیات نظافت و شستشوی صنعتی را بی کیفیت می کند. بنابراین در صورت ایجاد فرسودگی در این بخش ها فورا برس یا تی را تعویض نمایید.

– نادیده گرفتن امور پیشگیرانه

همیشه پیشگیری از وقوع یک رخداد از درمان و یافتن راه حل ساده تر و کم هزینه تر است. اگر کاربر از دستگاه نظافتی سوییپر  صنعتی یا زمینشوی به خوبی مراقبت کند، تعمیر کاران تخصصی کم تر مورد نیاز می شوند. شارژ صحیح و به موقع باتری اسکرابر، تمیز کردن فیلتر ها و نظافت تی مکش و برس ها بعد از پایان نظافت محیط، از جمله اموری است که می تواند به افزایش طول عمر بخش های مختلف اسکرابر یا سوییپر بینجامد. در نتیجه تماس های مکرر با مرکز خدمات پس از فروش شرکت ارائه کننده دستگاه به حداقل می رسد.

اشاره به برخی مشکلات رایج در دستگاه اسکرابر صنعتی

اشاره به برخی مشکلات رایج در دستگاه اسکرابر صنعتی

اشاره به برخی مشکلات رایج در دستگاه اسکرابر صنعتی

باید قبل از اینکه قطعات دستگاه دچار عیب شود با بررسی دقیق آن از علت خرابی مطلع شد به صورتی که بتوان به جای تعویض نمودن آن را تعمیر کرد و یا از به وجود آمدن مشکلات اساسی در قطعات جلوگیری کرد. برخی از رایج ترین این مشکلات در ادامه بررسی می شوند:

– عدم عملکرد صحیح برس

یکی از موارد عیب یابی زمین شور صنعتی عملکرد موتور دستگاه است. عملکرد صحیح این بخش بر تمامی بخش ها از جمله حرکت صحیح برس ها تاثیر می گذارد. اگر برس ها حرکت نمی کنند در اولین فرصت باید موتور دستگاه بررسی شود. اگر برس دستگاه سطح را به خوبی شستشو ندهد ممکن است تنظیمات نادرست برس، مانع تماس آن با سطح زمین شود، که در این صورت اهرمی که موجب تنظیم تماس برس ها با کف می شود را باید بررسی نمود. عیب یابی زمینشوی صنعتی در بخش برس ها زمانی به اتمام می رسد که برق و یا باطری که دستگاه بوسیله آن کار می کند را بررسی نمود تا در صورت بوجود آمدن خرابی و یا قطعی آن را تعمیر کرد تا برس ها به حرکت در بیاید.

– عدم مکش صحیح آب

- عدم مکش صحیح آب در کف شوی صنعتی

– عدم مکش صحیح آب در کف شوی صنعتی

اگر آب آلوده به خوبی جمع نمی گردد ابتدا بررسی مخزن آب آلوده لازم است، تا در صورت پر بودن آن را تخلیه نمود و یا ممکن است شلنگی که تخلیه با آن انجام می شود دچار خرابی شده باشد. داخل مخزن شناوری وجود دارد که اگر دچار گرفتگی شده باشد بر روی مکش تاثیر مستقیم خواهد داشت. اگر تی که در انتهای دستگاه و برای جمع آوری آب نیز وجود دارد بریدگی داشته باشد، نمی تواند آب را به خوبی از روی سطح جمع نماید.

– خاموشی ناگهانی کفشوی صنعتی

در عیب یابی دستگاه اسکرابر صنعتی به تغییر در مدت زمان کارکرد دستگاه نیز اشاره می شود. اگر دستگاه زمان بسیار کمی روشن می ماند بررسی شارژ نشدن صحیح و کامل باطری و یا بروز مشکلات فنی در آن از اهمیت برخوردار خواهد بود. بهتر است با قسمت های مختلف دستگاه از طریق آموزش آشنا شد تا عیب یابی دستگاه اسکرابر صنعتی به درستی صورت پذیرد.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: