بررسی قدرت مکش جاروبرقی و سایر پارامتر ها و بخش های مهم

7 مهر 1399

دستگاه جارو برقی یکی از ضروری ترین دستگاه ها در نظافت محیط های صنعتی، کارخانه ها،‌ انبار، منازل، مراکز خرید و… می باشد. این دستگاه با توجه به محیط استفاده، مدت زمان به کارگیری دستگاه، حجم آلودگی و… در مدل های صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی طراحی و تولید می شود. به هنگام خرید یک جاروبرقی مناسب برای محیط های مختلف شناخت برخی پارامتر ها و دانستن تفاوت میان آنها می تواند به یک خرید درست و کارامد بینجامد. نوع فیلتر، سرعت و قدرت مکش جاروبرقی در کنار توان دستگاه از جمله این پارامترها می باشند که در ادامه به بررسی آنها پرداخته می شود.

خرید جاروبرقی با درنظر گرفتن پارامترهای مهم

عموم مردم تصور می کنند که قدرت مکش جاروبرقی با توان مصرفی دستگاه یکسان است. بنابراین به هنگام خرید جاروبرقی خانگی یا مکنده صنعتی به درستی عمل نمی نمایند. در حالی که باید گفت چنین برداشتی کاملا غلط است و قدرت مکش جاروبرقی را باید متناسب با محیط تحت نظافت انتخاب نمود.

– توان مصرفی جاروبرقی

توان مصرفی جاروبرقی

توان مصرفی جاروبرقی

توان مصرفی مربوط به مصرف برق موتور دستگاه جارو برقی و قدرت مکش مرتبط با توانایی در مکش آلودگی ها می باشد. بنابراین توجه به توان مصرفی جاروبرقی می تواند از لحاظ مصرف انرژی برای شما به صرفه باشد و هزینه ها را کاهش دهد اما از خرید دستگاهی که قدرت مکش پایین تری دارد باید خودداری نمود، چراکه در این صورت نه تنها نظافتی بی کیفیت به همراه دارد بلکه می تواند هزینه های مصرفی را هم افزایش خواهد داد.

– قدرت مکش جاروبرقی

برای ارائه تعریف دقیق از قدرت مکش جاروبرقی می توان گفت توانایی دستگاه در ایجاد خلا در مخزن و درنتیجه مکش آلودگی ها را قدرت دستگاه جاروبرقی می نامند. هرچه این قدرت بیشتر باشد توانایی دستگاه در جمع آوری آلودگی ها بیشتر است. یکی از عوامل متمایزکننده مکنده صنعتی و یک جاروبرقی خانگی همین پارامتر است. از طرف دیگر قدرت مکش جاروبرقی را نباید با سرعت مکش یکسان دانست.

 

 

– سرعت مکش جاروبرقی

سرعت مکش جاروبرقی

سرعت مکش جاروبرقی

همان طور که گفته شد دو موضوع سرعت و قدرت مکش جاروبرقی دو موضوع متفاوت است. درواقع سرعت مکش سرعت حجم هوای منتشر شده در محیط می باشد. این پارامتر رابطه کاملا معکوس با قدرت دستگاه دارد و می توان گفت هر چه قدرت مکش جاروبرقی بالا باشد سرعت مکش پایین تر خواهد بود. بنابراین برای انتخاب دستگاه مناسب که کارایی لازم را در ارتباط با نظافت محیط داشته باشد معیار قرار دادن سرعت و قدرت مکش جاروبرقی بهتر از معیار قرار دادن وات آن است. در واقع این نکته را در نظر بگیرید که همه چیز در انتخاب جاروبرقی های مناسب صرفه ی اقتصادی نمی باشد و باید معیار های دیگر را نیز در نظر گرفت.

 

 

فیلتر جاروبرقی صنعتی و خانگی

فیلتر جاروبرقی در انواع مختلفی طراحی و عرضه می گردد. جنس فیلترها عموما پلی استریس و یا سلولز بوده و براساس شکل به کیسه ای، ستاره ای و کارتریجی تقسیم بندی می شوند. در یک جاروبرقی صنعتی به دلیل نوع ذرات و الاینده ها از فیلترهای تخصصی تر در مقایسه با جاروبرقی خانگی استفاده می شود.

فیلتر جاروبرقی صنعتی و خانگی

فیلتر جاروبرقی صنعتی و خانگی

۱_ فیلتر جاروبرقی کیسه ای

یک نوع فیلتر طبقه بندی نشده با ساختاری ساده متشکل از دو لایه و مناسب برای جاروبرقی خانگی می باشد. در این نوع کیسه ها از یک پوشش داخلی با بار الکتریکی استفاده می شود که از ذرات پلی پروپلین تشکیل شده است.

۲_ فیلتر جاروبرقی ستاره ای

طراحی این فیلتر به شکل ستاره ای بوده که این امر قدرت فیلتراسیون بالاتری را فراهم می آورد. در نتیجه از این نوع فیلتر می توان در جاروبرقی تجاری و نیمه صنعتی استفاده نمود.

۳_ فیلتر جاروبرقی پاکتی

نوع دیگری از فیلترهای طبقه بندی نشده که از آنها می توان در یک جاروبرقی خانگی استفاده نمود فیلتر پاکتی می باشد. این نوع فیلتر قابل تعویض بوده و قرارگیری تعدادی از آنها به صورت موازی قدرت فیلتراسیون را افزایش می دهد.

۴_ فیلتر جاروبرقی کارتریجی

قابلیت به دام انداختن ذرات با قطر ۱ تا ۳ میکرون و داشتن سطحی بزرگ در مثایسه با سایر فیلتر ها، موجب شده تا این نوع فیلتر مناسب استفاده در جاروبرقی صنعتی گردد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: