راهنمای خرید شلنگ دستگاه واترجت

28 آذر 1395

دستگاه شوینده فشار قوی یا واترجت ها ازجمله دستگاه های پر کاربرد و سودمندی می باشند که برای از بین بردن آلودگی های روغنی و چرب کاربرد ویژه ایی دارند. زمانی که ترکیب آب و مواد شوینده قادر به نظافت موثر و با کیفیت سطوح بیرونی مانند خیابان ها و پارکینگ ها نباشد می توان از دستگاه های واترجت استفاده نمود. نتایج حاصل از نظافت سطوح بیرونی با دستگاه واترجت به حدی رضایت بخش می باشد که مانع از صرف هزینه برای نصب و جایگزینی کف پوش های جدید می گردد. این دستگاه ها در کوتاه ترین زمان ممکن آلودگی ها را نظافت نموده و سطوحی عاری از آلودگی را حاصل می نمایند. علاوه بر این دستگاه های واترجت بدون استفاده از مواد شوینده مضر و خطرناک سطوح را نظافت می نمایند. دستگاه های واترجت صنعتی یا خانگی بسیار مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارند.

 

اساس عملکرد دستگاه واترجت یا کارواش صنعتی

واترجت صنعتی و نظافت سطوح با کارواش دستگاه های واترجت فواره ایی باریک و پر فشار از آب ایجاد می نمایند. آب پر فشار با انرژی جنبشی بالایی به سطوح هدف برخورد نموده و آلودگی های چسبیده به سطح را از بین می برد. موتورهای دستگاه واترجت از نوع الکتریکی یا بنزینی می باشد. این موتور ها به پمپ های مکنده ایی متصل هستند که آب معمولی را به داخل مکش نموده و با اعمال فشار بر آن موجب خروج آب پر فشار از داخل پمپ می گردد. دستگاه واتر جت به واسطه یک شلنگ به ورودی آب متصل می باشد. آب وارد شده در شلنگ قبل از ورود به داخل پمپ دستگاه به منظور جداسازی انواع ذرات فیزیکی از سیستم فیلتراسیون عبور می نماید. آب پر فشار تولید شده توسط پمپ دستگاه واترجت از طریق عبور از شلنگ پر فشار به سطح هدف برخورد می کند. دستگاه های شوینده فشار قوی بسته به نوع و میزن آلودگی سطوح می توانند از نازل های مختلفی مانند نازل های دوار یا برس های چرخشی برای شستشو استفاده نمایند.

 

نکات مهم در مورد شلنگ دستگاه های واتر جت

واترجت صنعتی و نگهداری از واتر جتشلنگ دستگاه واتر جت چه در نوع کارواش خانگی و چه در شوینده های پرفشار صنعتی یکی از مهمترین بخش های دستگاه می باشد زیرا آب پر فشار را به سطح هدف انتقال می دهد. این شلنگ ها در سایز های متفاوتی تولید شده و به منظور افزایش مقاومت در برابر فشار آب خروجی معمولا فولاد بافت می باشند. شلنگ های با کیفیت، طول عمر بالایی داشته و بدون افت فشار آب را به سطح مورد نظر می رسانند. شلنگ واترجت به راحتی بر روی دستگاه پیچیده شده و نگهداری می شود. طراحی بیشتر دستگاه های واترجت به گونه ایی است که امکان استفاده از متراژ های متفاوت شلنگ را برای نظافت های گوناگون فراهم می کند.

 

دلایل جایگزینی شلنگ دستگاه واترجت

کارواش صنعتی و نظافت فضا های بیرونی با استفاده از دستگاه واترجت صنعتیطول شلنگ بکار رفته در دستگاه های واتر جت تقریبا در حدود ۱۰ تا ۲۰ متر می باشد. شلنگ های فشار قوی بکار رفته در دستگاه های کارواش معمولا از جنس بسیار مرغوبی تولید می شوند که برای مدت های طولانی قابل استفاه می باشند، اما از آنجایی که دستگاه های واتر جت برای استفاده در فضا های باز و بیرونی طراحی شده اند تحت تاثیر عوامل محیطی چون آفتاب،گرما یا سرمای محیط طول عمر شلنگ کاهش یافته و کارآیی خود را از دست می دهند. از آنجایی که شیلنگ دستگاه واترجت یکی از بخش های مهم دستگاه می باشد، آسیب های وارده به شلنگ دستگاه باعث کاهش کارآیی و کارآمدی دستگاه واترجت می گردد.

 

انتخاب شلنگ مناسب برای دستگاه واتر جت صنعتی

واترجت صنعتی و کاربردهای آناولین نکته در انتخاب شلنگ با طول مناسب، توجه به نیاز های نظافتی محیط می باشد. طول مناسب شلنگ امکان دسترسی به نقاط دور از دسترس را راحت تر می نماید.
مرحله بعدی توجه به قدرت و فشار دستگاه واتر جت می باشد. استفاده از شلنگ های طویل باعث افت فشار دستگاه می شود. از این رو استفاده از شلنگ هایی با متراژ بالا بر روی دستگاه های واتر جت با فشار پایین، باعث کاهش کارآیی دستگاه واترجت در نظافت می گردد.
مرحله نهایی توجه به اتصالات و رزوه های دو سر شلنگ برای اتصال به پمپ دستگاه و تفنگی می باشد. در صورت عدم تطابق ابعاد و رزوه خروجی یا داخلی، جهت اتصال شلنگ به دستگاه و تفنگی به یک رابط نیاز می باشد.

 

لینک های مفید:

واترجت صنعتی: فهرست محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: