مقایسه واترجت آب سرد و آب گرم

3 آذر 1395

واترجت ها می توانند به روش ها ی مختلفی دسته بندی شوند. واتر جت برقی یا دیزلی یا کارواش خانگی یا صنعتی … دسته بندی دیگر آنها بر اساس حرارت آب بکار رفته در دستگاه می باشد که به دو دسته واتر جت آب گرم و واترجت آب سرد تقسیم می شوند. علاوه بر اختلاف دمای آب مصرف شده در کارواش های آب گرم و آب سرد، بخش هایی از اجزای دستگاه ها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد. پر واضح است که هر یک از این واترجت ها مزایا و معایب ویژه خود را دارند، بنابراین شناخت بهتر آنها می تواند در خرید یک دستگاه شوینده فشار قوی، مناسب با نیاز نظافتی راهنمای خوبی باشد.

 

واترجت صنعتی آب سرد

واترجت صنعتی و نظافت سطوحواترجت های آب سر محبوبیت بالایی در بین کاربران دارند، این مدل از واترجت ها در مقایسه با نمونه های آب گرم قیمت پایین تر و تجهیزات ساده تری دارند. نسبت به نمونه های آب گرم کاربرد بیشتری داشته و به واسطه ابعاد کوچکشان، قابلیت جا به جایی راحت تری دارند. حفظ و نگهداری از آنها آسانتر بوده و هزینه های کمتری نسبت به نمونه ای آب گرم دارند. واتر جت های آب سرد تنها با استفاده از نیروی مکانیکی حاصل از فشار قوی آب، آلودگی ها و جرم های روی سطوح را از بین می برند. در بیشتر مواقع همین نیرو برای از بین بردن آلودگی ها مناسب و کافی می باشد، اما برای از بین بردن آلودگی های روغنی و چرب روی سطوح سخت مانند سطوح گاراژ ها  و پارکینگ ها، پیاده راهها و خیابان ها کارایی کمتری دارند. لکه های نیمه سخت به واسطه استفاده از مواد شوینده در واترجت آب سرد از بین می روند اما در مورد لکه های روغن و گریس که چسبندگی زیادی دارند استفاده از واتر جت آب سرد کارایی لازم را ندارد. قدرت واترجت آب سرد در بر طرف کردن آلودگی ها وابسته به میزان فشار آب و سرعت آب می باشد، هر چه فشار و سرعت آب بیشتر باشد، قدرت دستگاه برای نظافت بیشتر می شود. نمونه  های آب گرم در مقایسه با نمونه های آب سرد فشار آب کمتری دارند.

 

واترجت صنعتی آب گرم

واترجت صنعتی آب گرم و نظافت سطوح روغنیاستفاده از واترجت آب گرم مانند شستن ظرف ها با آب گرم می باشد، هر چه ظروف چرب تر و روغنی تر باشند، از آب گرمتر و اضافه نمودن مواد شوینده برای شستشوی ظروف استفاده می شود. توانایی بالای آب گرم در شستشوی ظروف روغنی قابل قیاس با قدرت آب سرد نیست. به طور مشابه، قدرت نظافت لکه های روغنی توسط واترجت آب گرم و مواد شوینده قابل قیاس با قدرت واترجت آب سرد نمی باشد. اما راز این قدرت بالا در چیست؟

 

بررسی عملکرد کارواش صنعتی آب گرم

واترجت صنعتی و کاربردهای آنبرای فهم کامل قدرت آب گرم در از بین بردن لکه های روغنی و چرب بهتر است که آن را از بعد مولکولی برسی کنیم، پیوند هیدروژنی بین مولکول های آب در دماهای بالاتر از ۹۰ د رجه سانتیگراد گسسته شده و مولکول های آب از سطح آزاد شده و وارد فاز بخار می شوند، در حضور حرارت، اتفاق مشابه ای نیز برای مولکول های روغن و چربی افتاده و پیوند بین مولکولی آنها از بین می رود، با افزایش حرارت، سطح انرژی درونی مولکول ها بیشتر شده و می توانند بر نیروی های بین مولکولی غلبه کرده و از سطح جدا شوند. واترجت های آب گرم علاوه بر استفاده از حرارت برای افزایش سطح انرژی مولکول ها و جداسازی آنها از سطح، از نیروی مکانیکی فشار آب نیز برای جدا نمودن آلاینده ها از سطح نیز استفاده می نمایند. بعضی از مدل های واترجت آب گرم توانایی تبدیل آب به بخار را دارند، که برای از بین بردن جرم و چربی از روی سطوح کار آیی ویژه ای دارد. با این حال ترکیب آب گرم و فشار آب، کارایی بیشتری از بخار آب برای از بین بردن آلودگی ها دارد. البته ناگفته نماند که واترجت های آب گرم ابعاد بزرگتری از نمونه های آب سرد داشته، و قیمت بالاتری دارند. این کارواش ها نسبت به نمونه های آب سرد ساختار پیچیده تری داشته و حفظ و نگهداری از آنها دشوار تر می باشد.

 

انتخاب واترجت مناسب

واترجت صنعتی و کاربرد آن در نهایت برای تهیه واتر جت آب سرد یا آب گرم بهتر است که به نوع آلودگی سطوح توجه نمایید، اگر سطوح مورد نظر آغشته به روغن و چربی می باشد، تنها گزینه برای نظافت و از بین بردن آنها واتر جت آب گرم می باشد. در غیر این صورت لزومی به پرداخت هزینه اضافی نمی باشد و واترجت آب سرد کارایی لازم برای از بین بردن آلودگی ها را داشته و بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.

لینک های مفید:

واترجت صنعتی: فهرست محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: