عیب یابی دستگاه اسکرابر صنعتی

8 مهر 1396

نظافت و شستشوی سطوح کف ، از مهم ترین امور در تمامی محیط های خانگی ، تجاری ، صنعتی و شهری می باشد. دستگاه اسکرابر صنعتی از جمله دستگاه های نظافتی به حساب می آیند که شستشو و نظافت سطوح کف را آسان نموده است. این دستگاه سرعت عملیات را نیز افزایش داده و مزایای متعددی نسبت به روش های قدیمی دستی فراهم می نماید. در این مقاله قصد داریم تا به راهکارهایی جهت عیب یابی از این دستگاه های نظافتی بپردازیم.

دستگاه اسکرابر چگونه کار می کند؟

اسکرابر صنعتیاسکرابر یا کفشوی وظیفه شستشوی سطوح کف را بر عهده دارد. این دستگاه نظافتی ، آب و مواد شوینده را بر روی سطح می پاشد و به وسیله برس یا برس های خود ، آلودگی ها را جدا می نماید. تی مکش کفشوی نیز آلودگی های برجای مانده را از اطراف جمع می نماید تا موتور مکش آن ها را به داخل مخزن آب کثیف بفرستد. در نتیجه سطح به خوبی تمیز شده و لغزندگی بعد از شستشو نیز باقی نمی ماند.

 

عیب یابی از دستگاه اسکرابر صنعتی

دستگاه اسکرابر صنعتی ساخته شده توسط شرکت های معتبر از عملکرد سریع و بی نقصی برخوردار است اما در برخی موارد بی توجهی کاربر به نگهداری از آن و یا موارد دیگر می تواند سبب ایجاد مشکلاتی در عملکرد دستگاه شود. بعضی از این مشکلات به سادگی توسط کاربر قابل حل بوده و بعضی دیگر نیازمند کمک گرفتن از متخصصین فنی شرکت ارائه دهنده دستگاه هستند. تمامی این مشکلات به همراه راه حل آن ها در ادامه آمده است.

 

اشکال در عملکرد موتور برس

برس اسکرابرممکن است موتور برس های اسکرابر ، عملیات برس زنی را انجام ندهد. در اینصورت می بایست موارد مختلفی را بررسی نمود. ممکن است برس ها با سطح تماسی نداشته باشند ، در این وضعیت باید به کمک اهرم تنظیم سری برس ، برس ها را پایین آورد. عامل دیگر تمام شدن شارژ باتری می باشد و کاربر باید باتری را شارژ کند. اگر مشکل بر طرف نشد احتمالا آسیبی به واحد برس زنی وارد شده و افراد باید با مرکز خدمات دستگاه تماس بگیرند.

 

 

کار نکردن اسکرابر

اگر با روشن کردن اسکرابر ، دستگاه عملیات را شروع نکند ، ابتدا شارژ باتری را بررسی کنید. در بعضی مدل های اسکرابر ، این احتمال وجود دارد که کلید توقف اضطراری فعال باشد و دستگاه رو به جلو حرکت نکند. اگر مشکل بر طرف نشد ، فیوز دستگاه را بررسی کنید ، شاید فیوز اصلی اسکرابر سوخته باشد. در صورت آسیب دیدن کلید دستگاه نیز با واحد خدمات دستگاه تماس بگیرید.

اشکال در عملکرد موتور مکش

تی مکش کفشویاگر موتور مکش به درستی عمل نمی کند ، ابتدا از پایین بودن تی مکش اطمینان حاصل کنید. در صورت حل نشدن مشکل ، احتمال دارد موتور مکش آسیب دیده یا اینکه فیوز آن سوخته باشد. در این صورت با شرکت ارائه دهنده دستگاه تماس بگیرید.

 

 

عدم حرکت اسکرابر

حرکت نکردن اسکرابر ، می تواند به دلیل فعال بودن ترمز الکتریکی ، آسیب دیدن فیوز اصلی یا آسیب دیدن مویی برس ها باشد. در صورت نیاز به تجهیزات اضافی جایگزین با واحد فنی شرکت تماس بگیرید.

جمع نشدن کامل  آب از روی سطح

مکش اسکرابراگر آب به خوبی از روی سطح جمع نمی شود ، ابتدا مخزن آب کثیف زمین شوی را بررسی نمایید. در صورت پر بودن مخزن، انرا تخلیه کنید تا سیستم مکش فعال شود. علت دیگر می تواند شل بودن درپوش شلنگ تخلیه آب کثیف باشد. همچنین شناور داخل مخزن آب کثیف را بررسی کنید. گرفتگی شناور می تواند عامل عملکرد ناصحیح سامانه مکش شود. در صورت کثیف شدن لبه لاستیک تی یا بریده شدن لبه های لاستیک تی نیز ممکن است آب به خوبی از روی سطح جمع نشود. آسیب دیدن شلنگ مکش، درب مخزن آب کثیف و موتور مکش عوامل دیگر این مشکل هستند.

 

کم شدن زمان کار دستگاه

اگر زمان کار دستگاه نسبت به دفعات قبل کم تر شده باشد ، عوامل مختلفی دخیل است. ممکن است باتری دستگاه قبل از شروع عملیات بطور کامل شارژ نشده باشد. آسیب دیدن باتری ها و کاهش طول عمر آن ها عامل دیگری باشد. همچنین ممکن است شارژر باتری دچار آسیب شده باشد. برای تهیه شارژر یا باتری جدید با شرکت ارائه دهنده دستگاه تماس بگیرید.

لینک های مفید :

کف شور : فهرستی از تجهیزات نظافتی

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: