بکارگیری دستگاه اسکرابر در مراکز تجاری و فروشگاه ها

11 مرداد 1396

سطح زمین در محیط های پر ترافیک و شلوغ مانند مراکز تجاری و فروشگاه ها به نظافت و شستشوی منظم نیاز دارد. عدم توجه به این امر از زیبایی محیط کاسته و سلامت افراد را نیز تهدید می نماید. بکارگیری روش های دستی شستشو در مراکز تجاری بخصوص مراکز با وسعت بالا زمان بر بوده و در رفت و آمد افراد اختلال ایجاد می کند. دستگاه اسکرابر صنعتی این مشکلات را بر طرف نموده و بسیار آسان تر از روش دستی، سطوح آلوده را تمیز می کند. در این مقاله به بررسی عملکرد اسکرابر در مراکز تجاری و نحوه انتخاب دستگاه مناسب پرداخته می شود.

 

اسکرابر صنعتی

اسکرابر صنعتیدستگاه اسکرابر صنعتی، از جمله پر کاربرد ترین و متداول ترین تجهیزات نظافتی به حساب می آید. این دستگاه از مخازن آب تمیز و کثیف جداگانه، برس های چرخان و تی خشک کن به همراه سامانه مکش جهت شستشو و خشک نمودن سطح بهره می برد. برای جدا نمودن آلودگی ها، ابتدا آب یا محلول آب و مواد شوینده را بر روی برس ها می پاشد. سپس برس های چرخان با سرعت حرکت نموده و سطح را عاری از آلودگی می نمایند. آب آلوده ای که بر روی سطح باقی می ماند بلافاصله توسط تی خشک کن جمع شده و بوسیله موتور مکش به داخل مخزن آب کثیف انتقال می یابد. هدایت کفشوی ها به دو صورت دستی و خودرویی انجام می شود و  منبع تغذیه آن ها از طریق جریان برق، باتری و یا سوخت های فسیلی تامین می شود.

 

مزایای استفاده از اسکرابر صنعتی در مراکز تجاری

مراکز تجاری و فروشگاهی با مراجعه کنندگان زیادی در طول روز مواجه بوده و بکارگیری اسکرابر صنعتی می تواند مزایای زیادی را برای صاحبان این مراکز، کاسب ها و حتی خریداران فراهم آورد.

 

کاهش زمان خشک شدن سطح زمین

کفشوی صنعتییکی از مزایای مهم استفاده از اسکرابر صنعتی، خشک شدن سریع سطح زمین پس از انجام عملیات می باشد. زمانیکه کاربر از تجهیزات دستی شستشو یعنی سطل آب و تی جهت رفع آلودگی های سطح بهره می برد، خشک شدن آن مدتی زمان می برد. اما زمین شوی ها آب کمتری را مصرف نموده و با بهره مندی از تی و سامانه مکش، کف زمین را در مدت زمان کوتاه تری خشک می کنند. نتیجه این اتفاق، عدم اختلال در رفت و آمد و کاهش احتمال سر خوردن و افتادن مشتری ها می باشد.

 

آسان تر شدن فرآیند شستشو

شستشوی سطح در مراکز فروشگاهی با اسکرابر صنعتیدستگاه های اسکرابر صنعتی به آسانی قابل استفاده بوده و پیچیدگی چندانی ندارند. کاربر در مدل های دستی کفشوی، دستگاه را از پشت هل می دهد یا در مدل های با موتور جلوبرنده تنها بوسیله دسته، آنرا کنترل می نماید. اما در کفشوی خودرویی کاربر، کار ساده تری داشته و تنها با نشستن بر روی صندلی و به کمک پدال گاز، سطوح را شستشو می نماید. تمامی عملکرد ها شامل روشن و خاموش کردن دستگاه، حرکت برس ها، پاشش آب و .. نیز به سادگی و بوسیله کلید ها و اهرم های کنترلی قابل فهم انجام می شود. در واقع تلاش کاربر جهت امر نظافت با این دستگاه ها به حداقل رسیده بطوریکه کاربر در طی نظافت یک محیط وسیع کم تر دچار خستگی می شود. با توجه به اینکه خریداران زیادی به مراکز تجاری مراجعه می نمایند و نیروهای خدماتی نیازمند شستشوی مداوم سطح زمین هستند، اسکرابر ها می توانند راه حل بسیار عالی برای این مراکز باشند.

 

افزایش بازدهی

یک دستگاه اسکرابر ، نه تنها در مصرف آب صرفه جویی و سطح را به سرعت خشک می نماید، بلکه کیفیت بالاتری را نسبت به روش های دستی شستشو ارائه می دهد. این تجهیزات نظافتی، با توجه به چرخش برس های خود، جنس برس ها و تماس مناسب آن ها با سطح، توانایی بالایی در حذف آلودگی های عمیقی چون جرم ها و مواد روغنی را دارند. در واقع اسکرابر ها به کمک پاشش محلولی از آب و مواد شوینده و انجام عملیات برس زنی، علاوه بر توانایی رفع آلودگی های عمیق، سطح زیبا و براقی را نیز به ارمغان می آورند.

 

انتخاب کفشوی مناسب مراکز تجاری

کف شوی صنعتی همانطور که گفته شد، اسکرابر صنعتی مزایای فراوانی را برای مراکز تجاری فراهم می آورد. اما لازم به ذکر است انتخاب کفشوی مناسب می تواند تا حد زیادی در محقق شدن این مزایا موثر باشد. برای انتخاب مناسب یک کف شوی، نوع سطح و تناسب کارایی و ابعاد دستگاه با محل مورد نظافت دارای اهمیت است. اگر مرکز تجاری یا فروشگاهی مد نظر دارای وسعت کمی باشد، اسکرابرهای کوچک دستی بکار می آیند. انتخاب بین نمونه های برقی یا باتری دار به دسترسی مناسب پریز برق در طول فرآیند، وسعت محیط و توان مالی افراد بستگی دارد. اما در مراکز تجاری وسیع، کف شوی های خودرویی با توجه به سرعت بالای عملکرد و سهولت استفاده، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. توجه به عرض راهرو ها و معابر و ورودی طبقات، عرض آسانسور و بخش های مختلف، قبل از انتخاب این نوع دستگاه ها، اهمیت دارد. همچنین اگر تنها در بعضی از بخش ها، اسکرابر خودرویی امکان حرکت و مانور ندارد، می توان در کنار آن از یک کفشوی دستی کوچک بهره برد. در انتخاب مدل های باتری دار ، بهتر است شارژ باتری با مدت زمان نظافت محیط مطابقت داشته باشد. نوع برس بکار رفته در این دستگاه ها نیز می بایست با نوع سطح تطابق داشته باشد. این امر در کاهش آسیب به برس و اثربخشی فرآیند تاثیر گذار است.

لینک مفید:

کف شور : فهرستی از تجهیزات نظافتی

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: