آماده سازی اسکرابر قبل از شروع به کار

19 مرداد 1395

اسکرابر یکی از سریع ترین و موثرترین وسیله ها برای نظافت سطوح سخت می باشد. تمیز کردن انواع کف در محیط های تجاری و صنعتی به روش های سنتی کاری وقت گیر و پر زحمت است؛ اما بهترین راه برای رفع این مشکل به کارگیری انواع اسکرابر های صنعتی می باشد که تاثیر بسیار چشمگیری در افزایش سرعت و بالا رفتن کیفیت نظافت دارد و می تواند در هر ساعت سطح وسیعی از محیط را تمیز و درخشان کند. امروزه مکان های تجاری، اداری، آموزشی، درمانی و صنعتی سهم عمده ای در به کارگیری دستگاه های نظافت صنعتی از جمله اسکرابر دارند.

استفاده صحیح از دستگاه های کفشور صنعتی مانند هر وسیله صنعتی دیگر باعث بالا رفتن طول عمر و کیفیت کارکرد دستگاه می شود و به این ترتیب در این مقاله به شرح نکاتی مهم در به کارگیری اسکرابر ها بپردازیم.

آماده سازی اسکرابر :

هر دستگاه اسکرابر صنعتی دارای اجزا و قطعاتی می باشد که توجه به آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لازم است برای سالم ماندن و جلوگیری از خرابی دستگاه و هم چنین جلوگیری از آسیب رسیدن به سطح، به آن رسیدگی شود.



آماده سازی اسکرابرباتری :

قبل از روشن کردن و شروع به کار کف شور دستگاه را از جهاتی بررسی کنیم. اسکرابرهای باتری دار معمولا می توانند بین ۲.۵ تا ۴ ساعت کار کنند و برای این که طول عمر باتری بیشتر شود و دوام و کارایی بیشتری داشته باشد، لازم است باتری یا باتری ها ۶ الی ۸ ساعت در شارژ بمانند تا به طور کامل پر شوند.

 



آماده سازی اسکرابرشلنگ :

همه دستگاه های کف شوی دارای ۳ شلنگ برای ورود آب تمیز، مکش آب کثیف و تخلیه آن می باشد و بهتر است قبل از هر بار استفاده این شلنگ ها چک شوند تا از سالم بودن آن ها، نداشتن نشتی و نصب صحیح اتصالات آن اطمینان حاصل کرد.

 



آماده سازی اسکرابربرس و پد :

برس ها و پدهای دستگاه های زمین شوی در انواع زبر، استاندارد و نرم هستند و انتخاب هر کدام از آن ها بستگی به جنس کف مورد نظر دارد. پدهای نرم برای سطوحی که حساس تر هستند و احتیاج به براق شدن بیشتر دارند مناسب هستند و پدها یا برس های زبرتر برای سطوح سخت تر مثلا سیمانی به کار می رود. معمولا برس ها برای سطوح ناصاف مثلا سطوح دارای درز به کار می روند و پدها برای سطوح کاملا صاف و هموار کارایی دارد.

 



آماده سازی اسکرابرمواد شوینده :

هر کدام از دستگاه های کفشوی در مورد افزودن مواد شوینده دارای دستورالعمل مخصوص به خود می باشد و نوع ماده شیمیایی و مقدار آن باید با توجه به مدل دستگاه و هم چنین نوع سطح باشد. برای نظافت بعضی از سطوح مثل سنگ مرمر ممکن است استفاده از آب به تنهایی کافی باشد و برای تمیز کردن برخی کارخانه ها یا کارگاه ها با سطوح سیمانی می توان از مواد شوینده شیمیایی با غلظت های متفاوت استفاده کرد.

 



آماده سازی اسکرابرآماده سازی محیط  و شروع به کار :

اگر در محیط آلودگی های جامد و سخت وجود دارد، قبل از استفاده از دستگاه زمین شوی باید رفع شوند زیرا اگر زباله ای روی زمین باشد در قسمت تی دستگاه به دام می افتد و در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می کند. بهتر است مخزن آب تمیز دستگاه تا ظرفیت بیشینه خود پر شود. این کار تعداد دفعات پر کردن مخزن را در حین کار کاهش می دهد.

بعد از بررسی همه این موارد و اطمینان از نبود مانع برای انجام کار نوبت به روش کردن و حرکت دستگاه می رسد. بهتر است همیشه شستشو از گوشه ها و نقاط کناری شروع شود و سپس وارد قسمت های مرکزی مکان در حال نظافت شد، با این کار حداقل مسیر برای شستشو طی می شود. آخرین مسیر شستشو قسمتی است که دستگاه از آن مسیر خارج می شود.

 



آماده سازی اسکرابرپایان کار :

پس از پایان شستشو، کاربر زمین شور را به یک مکان مناسب هدایت می کند و با باز کردن درپوش شلنگ تخلیه آب های کثیف را تخلیه می کند و اگر گرفتگی درون شلنگ به جود آمده آن را رفع می کند. سپس اسکرابر در جایی مناسب که از آسیب های احتمالی درو باشد پارک می کند.

 

 

 

 

لینک های مفید :

اسکرابر : فهرست محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: