رایج ترین انواع دستگاه نظافت صنعتی صنایع فولاد

24 اسفند 1399

انواع دستگاه نظافت صنعتی صنایع فولاد، به منظور تمیز کردن و حذف آلودگی های مختلف از محیط و تجهیزات کارخانه، انبار و مراکز وابسته در صنایع فولاد مورد استفاده قرار می گیرند. در این مراکز مانند هر صنعت دیگری در حین تولید محصول، پسماند ها و آلودگی های فراوانی تولید می شود که در حجم و اندازه های مختلف ممکن است در محیط رها شوند، برای از بین بردن این آلودگی ها نیاز به تجهیزات متفاوتی وجود دارد که همه در دسته بندی دستگاه نظافت صنعتی صنایع فولاد قرار می گیرند. آلودگی های این صنعت می تواند بر سلامت افرادی که در این مراکز مشغول به کار هستند، تاثیر بگذارد و به همین دلیل لزوم استفاده از تجهیزات تخصصی نظافت کاملا مشخص می شود. ضایعات تولیدی در این مشاغل می تواند از انواع گرد و غبار آلوده، سمی و شیمیایی تا زباله های بزرگ، انواع جرم و رسوب، لکه های روغنی و… متفاوت باشد.

لزوم استفاده از تجهیزات نظافتی در صنایع فولاد

در واقع اگر نظافت و برداشت ضایعات در این صنایع به صورت مرتب انجام نشود هم به سلامت افراد و هم تجهیزات موجود در کارخانه آسیب وارد می گردد. محیط های وسیعی که در این مشاغل وجود دارد تنها با کمک ماشین های مکانیزه تمیز می گردد زیرا نیروی انسانی توان تمیز کردن این حجم از آلاینده ها را ندارد و به جز آسیب زدن به سلامت انسان ها نتیجه دیگری نخواهد داشت. انواع دستگاه نظافت صنعتی صنایع فولاد می تواند شامل وسایلی باشد که آلودگی های پراکنده شده در هوا و یا قرار گرفته بر روی سطوح را با قدرت مکش و جذب نماید و بدون اینکه هیچ گرد و غباری در هوا پخش گردد آلودگی ها پاک خواهد شد.

معرفی رایج ترین دستگاه های نظافت صنعتی در کارخانه فولاد

تعدادی از رایج ترین انواع دستگاه نظافت صنعتی صنایع فولاد عبارتند از:

– مکنده صنایع فولاد

جاروبرقی صنایع فولاد، مکنده صنایع فولاد

مکنده صنایع فولاد

جارو برقی صنعتی دارای قدرت و سرعت مکش بسیار بالایی در مقایسه با انواع خانگی و تجاری می باشد. مکش آلودگی های این محیط ها نیازمند فیلتر بسیار قوی است و علاوه بر این دستگاه جارو برقی صنعتی می تواند با قدرت بالای فیلتر و فناوری جدید، ذرات ریز و درشت را از هم جدا نماید. این دستگاه به شیوه ای طراحی شده است که توانایی کار مداوم را داشته باشد. پمپ قوی و موتور قدرتمند از لوازم کافی برای کار پیوسته می باشد. این دستگاه برای تمیزکاری محیط های مختلف دارای لوازم جانبی می باشد.
دستگاه مکنده صنعتی با توجه به محیطی که در آن قرار می گیرد دارای بدنه ای مقاوم است تا هیچ آسیبی به آن وارد نشود. مکنده می تواند به صورت مرکزی در بخشی از کارخانه تعبیه گردد و فقط لوله های مکنده به قسمت های مختلف انشعاباتی داشته باشد، در این صورت صدا، حرارت و آلودگی اضافی در سالن تولید ایجاد نخواهد شد. دستگاه مکنده صنعتی یکی از انواع مهم دستگاه نظافت صنعتی صنایع فولاد بشمار می آید.

 

 

– زمینشوی صنایع فولاد

زمینشوی صنایع فولاد، اسکرابر صنایع فولاد، کفشوی صنایع فولاد، زمین شور صنایع فولاد

زمینشوی صنایع فولاد

اسکرابر صنعتی توانایی شستشو کف محیط های بسیار وسیع با آلودگی های زیاد را دارد. این وسیله دارای برس هایی است که با اعمال فشار یکنواخت می تواند آلودگی های چسبنده به سطح زمین را در زمان بسیار کوتاهی شستشو دهد. زمین شوی صنعتی دارای مخزن آب تمیز و کثیف است تا شستشو را هربار با آب کاملا تمیز انجام داده و به طور همزمان سطح را خشک نماید.

 

 

– دستگاه کارواش صنایع فولاد

دستگاه واترجت صنایع فولاد، کارواش صنعتی فولاد

دستگاه واترجت صنایع فولاد

دستگاه واترجت صنعتی شستشو را به وسیله آب پرفشار انجام می دهد. این دستگاه می تواند با فشار بالای آب سطوح و تجهیزات را تمیز نماید و اگر بر روی تجهیزات آلودگی و یا گرد و غباری قرار گرفته باشند دستگاه نظافت صنعتی صنایع فولاد به کمک فرایند نظافت و شستشو می آید. واترجت دارای پمپ و موتور قوی است و آب با قدرت بسیار زیاد از نازل به بیرون پرتاب می شود و با برخورد به نقطه مورد نظر، الودگی ها را از سطح جدا می نماید. این دستگاه برای تمیز کردن تجهیزات و تاسیسات نیز مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه های نظافت صنعتی جایگزین روش های دستی شده است زیرا انرژی مصرفی پایین و کارایی بالایی دارند. تمامی بخش های صنایع فولاد نیاز به نظافت مداوم دارند زیرا یکی از آسیب زننده ترین صنایع به محیط زیست می باشد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: