علائم نشان دهنده زمان بازبینی اسکرابر کدامند؟

18 شهریور 1396

اسکرابر ها از متداول ترین دستگاه های نظافت صنعتی هستند که در اغلب محیط های صنعتی ، تجاری، اداری، آموزشی و .. استفاده می شوند. کف شو ها به کمک برس ها و سامانه پاشش آب عهده دار شستشوی انواع مختلف سطوح هموار هستند. از آنجاییکه این دستگاه ها با آب سر و کار دارند، آلودگی ممکن است به بخش های مختلف آن ها از جمله فیلتر ، شلنگ مکش، شناور و تی مکش بچسبد. بنابراین نیاز است تا کف شوی ها بطور منظم و دقیق بررسی و نظافت شوند.

 

اهمیت بررسی و مراقبت از دستگاه اسکرابر

نظافت برس اسکرابرباور اکثر افراد این است که یک دستگاه اسکرابر به تازگی خریداری شده نو تحت گارانتی بوده و بنابراین نیازی به مراقبت و نگهداری ندارد. درحالی که گارانتی کف شوی ، شامل امور نظافتی و نگهداری روزانه نمی شود. در واقع کف شوی مانند هر دستگاه دیگری، باید بطور منظم مورد بازبینی قرار گیرد. توجه به نگهداری و مراقبت از این دستگاه، سبب حفظ عملکرد مناسب آن می شود. همچنین با بررسی به موقع بخش های مختلف اسکرابر ، هزینه های تعویض و جایگزینی قطعات به حداقل می رسد. طول عمر کفشوی نیز با انجام این امور، از حدود ۷ سال به ۱۰ سال یا بیشتر افزایش می یابد.

 

زمان عملیات نگهداری اسکرابر

انجام امور نگهداری از اسکرابر با برنامه ریزی زمانی منظم، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. معمولا برای پیشگیری از تعمیر اساسی اسکرابر صنعتی  ، باید هر ۱۰۰ ساعت کار یا ۹۰ روز، کارایی بخش های مختلف آنرا بازبینی نمود. این زمان تنها به بخش های اصلی دستگاه مربوط شده و امور نظافتی تی مکش، برس ها و.. باید بطور هفتگی و روزانه انجام شود.

 

بخش های مختلف بررسی کفشوی

تخله مخزن آب اسکرابرچک لیست بررسی یک اسکرابر شامل بازبینی، تعمیر و جایگزینی شلنگ ها، فیلتر ها، اتصالات، موتور جلوبرنده، موتور برس ها، موتور مکش، نمایشگر، سوئیچ ها، تی مکش و باتری ها می شود. این بخش ها باید بطور منظم مورد بازبینی قرار گیرند. هر بخشی که در تماس با آب یا محلول شستشو می باشد، می بایست نظافت گردد. باتری ها باید بطور هفتگی بررسی و تست شوند. برس ها، تی مکش و مخازن آب باید بطور روزانه تمیز گردند. بعلاوه در پایان هر روز باید مخزن آب تمیز تخلیه شود تا آب راکد آسیبی به دستگاه نرساند.

 

علائم نشان دهنده زمان بررسی اسکرابر

همانطور که در بخش قبل اشاره شد، بخش های مختلف اسکرابر باید بطور روزانه و هفتگی مورد بررسی و مراقبت قرار گیرند اما در صورتیکه این امور یا بعضی از آن ها ، فراموش شود، علائمی از کفشوی بروز می کند. این علائم نشان می دهند که زمان بررسی و بازبینی زمین شوی فرا رسیده است.

باقی ماندن خط و خش بر روی سطح

تی مکش اسکرابرتی مکش اسکرابر، دارای دو لبه لاستیک بوده که وظیفه جمع نمودن آب آلوده را بر عهده دارند. این لاستیک ها بعلت تماس با آب به مرور زمان، ذراتی را به خود جذب می نمایند. بعضی از این ذرات، با عبور تی از روی سطح، خط و خشی بر جای می گذارند. درصورتیکه افراد نظافت تی را مد نظر قرار ندهند، ایجاد خط و خش بر روی سطح، نشان دهنده زمان نظافت تی یا حتی تعویض آن می باشد.

 

نشت آب یا محلول شستشو

یکی از عیوب احتمالی اسکرابر، نشت آب یا محلول شستشو در حین حرکت می باشد. این موضوع وقتی به چشم می آید که دستگاه با مخزن آب نیمه پر ( نه کاملا پر) بکار گرفته شود. راه دیگر تشخیص نشت آب تمام شدن غیر عادی آب کفشو قبل از پایان یک عملیات روزانه مشخص می باشد.

 

تمیز نشدن سطوح کف

کفشویمعمولا دلیل اصلی تمیز نشدن یک قسمت از سطح و وجود لکه ، عدم عبور کف شوی از روی آن قسمت یا عمیق بودن آلودگی می باشد. اما در صورتیکه با عبور چند باره از یک محل آلوده و کثیف، آلودگی بر طرف نشود، ممکن است، برس ها دچار مشکل شده باشند. عملکرد نا مناسب و معیوب برس ها ، می تواند به سطوح حساس نیز آسیب برساند.

 

طولانی شدن زمان نظافت

کاربر دستگاه اسکرابر باید تخمینی از زمان نظافت یک مکان مشخص داشته باشد. این کار موجب می شود تا در عملیات های بعدی، کاربر متوجه طولانی شدن زمان نظافت بشود. زمان طولانی تر عملیات در یک روز کاری ، نشان دهنده وجود عیب در دستگاه بوده و می بایست مورد بررسی قرار گیرد.

 

لینک مفید :

کفشوی صنعتی : فهرستی از تجهیزات نظافتی

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: