مزایای استفاده از دستگاه های نظافتی برای رستوران ها

13 آبان 1396

فراهم نمودن محیطی ایمن و تمیز برای مشتری ها ، مراجعه کنندگان و کارکنان در هر محیط تجاری و فروشگاهی اهمیت دارد. رستوران ها با توجه به سر و کار داشتن با مواد غذایی و سلامت مردم ، می بایست توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند. جدایی از مباحث بهداشتی ، یک رستوران تمیز ، در جلب مشتری تاثیر بسزایی دارد. بنابراین صاحبان این مراکز ، باید از تجهیزات نظافتی مناسبی استفاده نمایند. دستگاه های نظافتی اسکرابر صنعتی ، سوییپر  و واترجت از جمله دستگاه هایی هستند که جهت نظافت و شستشوی سطوح در رستوران ها قابل استفاده می باشند.

 

شستشو و نظافت موثر رستوران با دستگاه های نظافتی

اسکرابر صنعتی - رستوراندر یک محل سرو غذا مانند رستوران ، تمیزی محیط اهمیت ویژه ای دارد. در صورتیکه غذا در یک محیط آلوده تهیه شود ، عواقب آن کارکنان و مشتری ها را درگیر می کند. برای شستشو و نظافت محیط در رستوران ، ابزار های دستی کارایی لازم را نداشته و زمان و انرژی زیادی از کاربر می گیرند. دستگاه های نظافتی مانند اسکرابر و سوییپر به جهت سیستم مکانیزه و کارآمد خود ، توانسته اند معایب روش دستی را بر طرف نمایند. در ادامه بطور جداگانه ، موارد استفاده از دستگاه های نظافتی در رستوران ها ، فست فود ها و دیگر محل های تهیه و عرضه غذا ، شرح داده می شود.

 

انواع دستگاه های نظافتی مناسب برای رستوران

دستگاه های نظافتی پر کاربرد جهت نظافت و شستشوی رستوران ها شامل اسکرابر ، سوییپر و واترجت می شود.

 

سوییپر صنعتی

سوییپر صنعتیاولین اقدام برای نظافت رستوران ، جمع آوری ذرات غذا و گرد و خاک سطوح کف می باشد. سوییپر صنعتی با برخورداری از برس های جانبی و مرکزی ، گزینه مناسبی برای این کار به حساب می آید. سویپر به کمک برس های جانبی ، ذرات را جمع آوری کرده و بوسیله برس مرکزی به داخل مخزن زباله انتقال می دهد. سرعت جاروب محیط با این دستگاه ، به حدود ۴ الی ۵ کیلومتر بر ساعت نیز می رسد و از این جهت در وقت کاربر صرفه جویی می نماید. جهت نظافت سطوح کف با توجه به وسعت محیط و موانع موجود از مدل های مختلف سوییپر های دستی می توان استفاده کرد. مدل های باتری دار این دستگاه قادرند تا حدود ۳ ساعت شارژدهی نمایند.

 

 

اسکرابر صنعتی

نظافت رستوران با اسکرابر دستیبعد از نظافت سطح نوبت به شستشوی آن و رفع آلودگی های عمیق کف می رسد. برای انجام این کار ، اسکرابر صنعتی دستگاه کاملا مناسبی به حساب می آید. اسکرابر یا کف شوی با پاشش محلول شستشو و برس زنی سطح، عملیات را بصورت مکانیزه انجام می دهد. سیستم خشک کن آن با برخورداری از موتور مکنده و تی مکش نیز به خوبی سطح را خشک می نماید. با افزودن ماده شوینده به این دستگاه می توان سطح های آلوده به مواد غذایی یا گرد و خاک را به بهترین نحو تمیز و سطح آشپزخانه را ضدعفونی کرد. برای شستشوی کف رستوران ، اسکرابری باید استفاده شود که به خوبی از ورودی ها و بین میز ها عبور کند و در انتهای مسیر به خوبی دور بزند. اسکرابر های دستی با توجه به وسعت رستوران ها و موانع موجود ، برای شستشوی کف ترجیح داده می شوند. در بین کفشوهای دستی در صورت دسترسی مناسب به پریز برق ، اسکرابر کابلی و در غیر اینصورت نمونه های باتری دار مناسب است. در رستوران ها با توجه به احتمال مزاحمت کابل در رفت و آمد افراد ، بهتر از دستگاه های باتری در استفاده شود.

 

واترجت صنعتی

واترجت صنعتیبعضی از امور نظافتی را می توان به کمک دستگاه واترجت صنعتی انجام داد. واتر جت به واسطه وجود پمپ فشار قوی ، آب را با فشار بالا به سطح پاشش می کند. در رستوران ها از این دستگاه می توان به منظور شستشوی تجهیزات تهیه غذا مانند دیگ ها ، محیط آشپزخانه و آلودگی های عمیق فر ها استفاده نمود. رفع آلودگی های سطوح کف، شستشوی نما و شیشه ها و شستن سنگفرش یا موزاییک ورودی رستوران از دیگر کاربرد های واترجت در نظافت و شستشوی رستوران می باشد. واترجت آب سرد با فشار کاری حدود ۱۰۰ بار برای شستشوی روزمره و رفع آلودگی های نما و شیشه ها و واترجت آب سرد با نازل های خاص یا واترجت آب گرم برای رفع آلودگی های عمیق استفاده می شوند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: