کاربرد های مکنده صنعتی در بخش های تولید محصولات شیمیایی

2 اردیبهشت 1396

دستگاه های مکنده صنعتی یا جاروبرقی ها، از جمله دستگاه های نظافتی صنعتی هستند که دارای کاربرد های گسترده ای در صنایع مختلف می باشند. این دستگاه ها، از یک پمپ مکش جهت ایجاد خلا و مکش مواد به داخل مخزن بهره می برند. مکنده در مدل های گوناگونی تولید می شود و عمدتا به منظور جمع آوری خاک و زباله و یا انتقال مواد مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع شیمیایی، مکنده ها نقش موثری در تمیز و بهداشتی نمودن محیط تولید مواد شیمیایی ایفا می نمایند. نتیجه این امر، ایمنی و سلامت محیط و کارکنان و افزایش بهره وری کار می باشد.

 

انواع مکنده و مزایای آن ها در نظافت محیط

جاروبرقی صنعتیمکنده های صنعتی در دو دسته کلی مجهز به موتور الکتریکی و هوا کار تقسیم می شوند. از نظر جابجایی، این دستگاه ها در دو مدل جاروبرقی و جاروی مرکزی تولید می شوند. در صنایع شیمیایی، دستگاه هایی چون مکنده های مرکزی و مکنده هایی برای انتقال پنوماتیک مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. محیط ایمن تر و تمیز تر و افزایش کیفیت محصولات از جمله مزایای جاروبرقی ها در صنایع شیمیایی می باشد. استفاده از جاروبرقی با سیستم فیلتراسیون قوی نیز، با توجه به وجود مواد سمی و شیمیایی خطرناک موجب افزایش ایمنی می شود.

 

کاربرد های مختلف مکنده صنعتی در صنایع شیمیایی

در بخش های مختلف صنایع شیمیایی می توان از مکنده صنعتی استفاده نمود. بخش های رنگ، محیط های انفجاری خطرناک و محوطه ها از جمله این بخش ها می باشند که به تفصیل به آن ها می پردازیم.

 

جمع آوری پودر رنگ

جمع آوری مواد رنگی با مکنده صنعتیدر هر مرحله از فرآیند رنگ آمیزی، معمولا ذرات ریزی از رنگ در محیط ایجاد می شود. جمع آوری این رنگ ها در اتاق رنگ، به منظور حفظ ایمنی محیط و جلوگیری از آلوده شدن محصول در طول فرآیند رنگ آمیزی بعدی ضروری می باشد. جهت جمع آوری این ذرات، مکنده هواکار و یا جاروبرقی صنعتی با بهره مندی از خاصیت ضد انفجاری کاربردی است. مکنده های ضد انفجار قادرند در حضور چنین موادی و بدون خطر آتش سوزی، عملیات را انجام دهند. همچنین در حین اسپری نمودن رنگ، مواد مختلفی با غلظت بالا مانند قطرات کوچکی که با نام آئروسل شناخته می شوند، در محیط پخش می شود. عدم جمع آوری این مواد از روی سطح زمین، می تواند موجب خطراتی برای سلامتی افراد گردد. بنابراین می توان از یک مکنده صنعتی بطور مستمر استفاده نمود.

 

بازیابی کود های شیمیایی در حین بسته بندی

WhiteLine_Pharma-(3)_MD-cs-570x320-CNTOUNکود های شیمیایی معمولا در مزارع کشاورزی و باغچه ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما در صورت تماس و یا استنشاق برای انسان مضر هستند. جاروبرقی صنعتی مجهز به سیستم فیلتراسیون قوی چند مرحله ای، دستگاه مناسبی برای جمع آوری عناصر ریز موجود در کود های شیمیایی می باشند. بوجود آوردن محیط ایمن تر و سالم تر، مزیت استفاده از مکنده ها در این محیط ها می باشد.

 

صنایع پی وی سی

جمع اوری مواد بوسیله مکنده صنعتیامروزه در تمامی فرآیند های نصب PVC ، از یک حلقه بسته همراه با کنترل خودکار استفاده می شود. این فرآیند ها شامل سیستم های کنترلی برای کاهش پخش مواد می باشد. مکنده صنعتی در فرآیند های تولیدی این محصولات، برای انتقال پنوماتیک مواد بکار می آید. این دستگاه ها فرآیند تولید را ایمن و خودکار نموده و موجب افزایش ایمنی و سلامت محیط می گردد. همچنین به منظور تمیز نمودن دستگاه های برش بعد از هر مرحله کار، مکنده های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

صنایع با مواد انفجاری

مکنده صنعتی ضد انفجاردر بخش های تولیدی مواد شیمیایی، محیط انفجاری شامل گاز ها و بخارات قابل اشتعال و یا گرد و غبار قابل احتراق وجود دارند. در آمیختن غلظت کافی از این مواد با هوا و یک منبع جرقه می تواند موجب انفجار شود. در نتیجه استفاده از جاروبرقی های ضد انفجار یا مکنده هواکار ضد انفجار جهت انجام امور نظافتی در چنین محیط هایی ضرورت دارد.



لینک های مفید:

مکنده صنعتی ضد انفجار : فهرست محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: