لزوم استفاده از جاروبرقی صنعتی در صنایع

17 آبان 1395

در دنیای امروزی با پیشرفت علم و فن آوری و توسعه مراکز صنعتی، حجم آلاینده ها نیز افزایش یافته و به علت تخریب زیست محیطی، بسیاری از صنایع تحت نظر سازمان حفاظت از محیط زیست ملزم به جمع آوری زباله ها و آلاینده های صنعتی خود هستند. پیشرفت تکنولوژی از یک سو و عدم کارآیی شیوه های سنتی در نظافت مراکز صنعتی از سوی دیگر، منجر به استفاده از تجهیزات صنعتی در نظافت این اماکن شده است. ماهیت گوناگون آلاینده های صنعتی، تولیدکنندگان را بر آن داشت تا مدل های گوناگونی از ماشین آلات صنعتی نظافت را تولید کرده و به بازار ارائه دهند. یکی از پرکاربرد ترین انواع این ماشین آلات جاروبرقی صنعتی یا مکنده صنعتی می باشد.

 

اساس کار جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی و فرآیند مکش آلاینده هااگرچه امروزه انواع متنوعی از جاروبرقی ها مانند تک فاز، سه فاز، ضد انفجار و …تولید می شوند اما اساس کار کرد همه آنها مشابه می باشد. تمامی مکنده ها شامل موتور مرکزی هستند که بسته به توان و قدرتش باعث ایجاد فضای خلا در مخزن شده و در نهایت منجر به جمع آوری ذرات و آلاینده ها می شود. توانایی جاروبرقی های صنعتی در جمع آوری انواع آلاینده ها، سیستم فیلتراسیون بکار رفته در آنها و قدرت موتور باعث ایجاد تنوع در مدل های جاروبرقی صنعتی شده است.

 

انواع جاروبرقی صنعتی

توانایی جارو برقی صنعتی در جمع آوری انواع آلاینده ها، سیستم فیلتراسیون بکار رفته در آن و قدرت موتور، باعث ایجاد تنوع در مدل های جاروبرقی صنعتی شده است. این مکنده ها به گونه ایی طراحی شده اند که با تعویض سیستم فیلتراسیون و مخزن، قابلیت جمع آوری جداگانه وهم زمان هر دو آلاینده های خشک و مایعات را دارا می باشند.

 

کاربرد جاروبرقی صنعتی در صنایع گوناگون

جاروبرقی صنعتی و کاربرد آن در صنایعتوانایی جاروبرقی های صنعتی در نظافت اماکن وسیع و آلوده، باعث محبوبیت استفاده از این دستگاه ها در فرآیند نظافت صنایع مختلف شده است، در زیر به کاربرد آنها در برخی از صنایع می پردازیم:

 



استفاده از جاروبرقی صنعتی در صنایع فلزی

در صنایع فلزی و تراشکاری، تراشه ها و مایعات ایجاد شده طی فرآیند تراشکاری، به منظور بازیافت مایعات یا تخلیه آلاینده ها نیازمند جمع آوری دوره ایی و منظم می باشند. جاروبرقی های صنعتی بکار رفته دراین صنایع قابلیت جمع آوری همزمان مواد جامد و مایع و جداسازی کامل آنها را در مخزن دارد. با استفاده از فیلتر های قدرتمند بکار رفته در این نوع از مکنده ها، مایعات و روغن های جداسازی شده قابلیت استفاده مجدد را دارا می باشند.

 

استفاده از جاروبرقی صنعتی در صنایع الکتریکی

جاروبرقی صنعتی و لزوم جمع آوری گرد و خاکاز آنجایی که وجود گرد و غبار در فرآیند تولید مدار های الکتریکی ایجاد مزاحمت می کند، این صنایع به بالاترین بهره وری و دقیق ترین تجهیزات درجمع آوری سریع و بهینه گرد و غبار نیاز دارد. جاروبرقی های صنعتی با حساسیت و مکش بالایی که دارند، ذرات گرد و غبار را جمع آوری کرده و باعث ارتقا کیفیت محصولات می شوند.

 

صنایع لاستیکی و پلاستیکی

در این صنایع برای تمیز کردن خطوط و جمع آوری و بازیافت خرده های پلاستیکی ناشی از قالب گیری از جاروبرقی صنعتی استفاده می شود. همچنین از مکنده ها برای پر نمودن مخازن قالب گیری نیز استفاده می شود.

 

مکنده صنعتی و صنایع دارویی

جاروبرقی صنعتی در صنعت دارو سازینظافت سالن ها و جمع آوری آلاینده های سمی و قابل انفجار در صنایع دارویی، نیازمند تکنولوزی پیشرفته ایی می باشد که ضمن انجام نظافت صنعتی، ایمنی این محیط ها را نیز فراهم کند. به این منظور شرکت های تولید کننده، جاروبرقی های صنعتی ای تولید نموده اند که با بدنه استیل ضد زنگ، مطابق با اصول بهداشتی، آلاینده ها را از محیط جمع آوری می کند. فیلتر های بکار رفته در این جاروبرقی ها به گونه ایی طراحی شده اند که از ایجاد خطرات ناشی از مواد سمی ممانعت می کنند.

 

صنایع غذایی و قهوه سازی

تمام ماشین آلات صنعتی به کار رفته در این صنایع از جمله جارو برقی های صنعتی، باید مطابق با بالاترین سطوح بهداشتی باشند، غلظت مواد عالی در این صنایع ممکن است باعث انفجار شود. جارو های بکار رفته در این صنایع از جنس استیل ضد زنگ بوده که در تماس با مواد غذایی ایجاد آلودگی نمی کند. از این مکنده ها می توان به عنوان جایگزین برای تسمه نقاله به منظور پرکردن مخازن ماشین آلات غذایی استفاده نمود.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: