مراحل شستشوی خودرو با استفاده از کارواش خانگی

7 اردیبهشت 1396

همواره نیاز به شستشوی مداوم خودرو برای صاحبان خودرو و رانندگان، با سختی های همراه بوده است و نیاز مداوم به شستشوی خودرو سبب گشته تا شستشو با روش های سنتی و دستی به دلیل مشکلاتی که دارد به حاشیه برود. روش دیگری که برای شستشوی خودرو وجود دارد انتقال خودرو به کارواش برای شستشوی مکانیزه است که شستشوی مداوم نیز مستلزم صرف هزینه زیاد است. بهترین روش برای شستشوی مداوم و بهینه خودرو، بهره گیری از کارواش خانگی می باشد. استفاده از واترجت بسیار ساده است؛ اما در ادامه به منظور سهولت بیشتر و گوشزد کردن نکات مهمی که توجه به آن ها طول عمر بیشتر دستگاه را نتیجه می دهد، به شرح مراحل شستشوی خودرو با استفاده از کارواش خانگی می پردازیم.

 

 

۱ – انتخاب کارواش خانگی مناسب

انتخاب بهترین کارواش خانگیدستگاه واترجت حتی در رده خانگی، انواع گوناگونی دارد که همه آن ها برای شستشوی خودرو مناسب نمی باشند و در اثر انتخاب نادرست ممکن است به بدنه و شیشه خودرو آسیب وارد گردد؛ پس به همین دلیل انتخاب رده مناسب دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است. یک کارواش دستی مناسب ویژگی های خاصی دارد:

 

 

الف ) انتخاب دستگاهی با فشار و دبی مناسب

کارواش خانگی دستی در صورتی که فشار آب خروجی کم باشد، نتیجه مطلوب بدست نخواهد آمد و در صورت زیاد بودن فشار، ممکن است به دستگاه آسیب وارد شود؛ به همین دلیل انتخاب یک دستگاه با فشار آب مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اغلب واترجت های خانگی، از فشار مناسبی برخودار اند، اما مناسب ترین فشار برای شستشوی خودرو ۱۵۰ بار تا ۲۰۰ بار است، پس دستگاه هایی که قابلیت تنظیم بر روی فشار با این رنج را دارا باشند، برای شستشوی خودرو مناسب اند. در صورتی که سرعت شستشو اهمیت داشته باشد، دبی نیز مهم می شود ولی برای شستشوی خودرو در خانه، دبی رده کارواش خانگی مناسب است.

 

ب ) انتخاب نازل مناسب

نازل تیغه ای کارواش خانگیدر صورتی که نازل غلط انتخاب شود، حتی دستگاه با فشار آب مناسب نیز می تواند موجب بروز صدمه به شیشه و بدنه خودرو تحت شستشو گردد. نازل های کارواش دستی انواع متفاوتی دارند که مناسبترین آن ها برای شستشوی خودرو نازل تیغه ای می باشد. زیرا پهنای شستشوی بیشتری را فراهم می کند و از متمرکز کردن آب جلوگیری می کند و خطر آسیب احتمالی به بدنه و شیشه را کاهش می دهد.

 

۲ – انتقال خودرو به مکان مناسب برای شستشو

کارواشبرای این کار می بایست خودرو را به فضای باز و خلوتی منتقل کرد و دقت داشت که خودرو یا اشیایی که نباید خیس شوند یا آسیب ببینند، در اطراف خودرو وجود نداشته باشند. می توان خودرو را در مکان بی رفت و آمدی در جلوی خانه و یا خیابان پارک کرد. در صورت استفاده از واترجت الکتریکی باید اطمینان حاصل کرد که در محل خودرو، دسترسی به پریز برق وجود داشته باشد. باید توجه داشت که نمی توان در همه دستگاه ها از کابل اضافی استفاده کرد و باید به پریز نزدیک بود.

 

۳ – شستشوی خودرو با کارواش خانگی

شستشوی خودرو با کارواش خانگیدر ابتدا می بایست از بسته بودن شیشه و درب های خودرو به طور کامل اطمینان حاصل شود، سپس قبل از پاشش هر شوینده ای، فرآیند پیش شستشو را انجام داد تا پس از شسته شدن گل و لای و گرد و غبار موجود بتوان شستشو را شروع کرد. توجه داشته باشید بهتر است برای مقابله با آسیب های احتمالی، ابتدا دستگاه را با فاصله ۱.۵ متری برروی بدنه روشن کنید و پس از تست کیفیت شستشو، در صورت نیاز تفنگی را نزدیک تر کنید. سپس می توان مواد شوینده را در درون مخزن پر کرد و با روشن کردن دستگاه و پاشش مواد شوینده و سپس آب کشی، خودرویی پاکیزه را در اختیار داشت.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: