صرفه جویی در مصرف آب با استفاده از دستگاه واترجت

15 مهر 1396

ضرورت صرفه جویی در مصرف آب و مدیریت منابع آب بر هیچ کسی پوشیده نیست. شستشوی محیط خانه ، خودرو و تجهیزات دیگر از جمله اموری هستند که افراد برای انجام آن ها اغلب آب زیادی هدر می دهند. از طرف دیگر برای شستشوی عمیق و با کیفیت سطوح مختلف ، نیاز است تا میزان آب زیادی مورد استفاده قرار گیرد. امروزه برای افزودن کیفیت شستشو و کاهش مصرف آب دستگاه های واتر جت طراحی و تولید می گردند. در این مقاله به نقش موثر واترجت در جلوگیری از هدر رفتن آب می پردازیم.

 

بخش های مختلف دستگاه واترجت

دستگاه واترجت صنعتی یا خانگی برای شستشوی محیط های و سطوح مختلف و به منظور از بین بردن رنگ ، روغن ، جرم و آلودگی از سطح استفاده می شود. بخش های مختلف این دستگاه عبارتند از :

بخش های مختلف واترجت صنعتیورودی آب : ورودی آب واتر جت به یک شلنگ که از منبع آب آمده ، متصل شده است. وجود فیلتر در این بخش از دستگاه ، از ورود آلودگی جلوگیری می نماید.

موتور : موتور واتر جت ممکن است الکتریکی یا دیزلی و بنزینی باشد.

پمپ آب : پمپ فشار قوی به منظور افزایش فشار آب ورودی مورد استفاده قرار می گیرد. قدرت از بین برندگی آلودگی ها توسط شوینده فشار قوی ، تا حد زیادی به توان پمپ فشار قوی بستگی دارد.

شلنگ فشار قوی : شلنگ فشار قوی یک تیوب است که آب با حرکت از داخل آن به سمت اتصالات نظافتی لنس و نازل می رود. بعلت فشار بالای آب خروجی از پمپ ، شلنگ این دستگاه باید از نوع فشار قوی و دارای مقاومت و استحکام بالایی باشد.

لنس و نازل : نوع اتصالات لنس و نازل جهت اثربخشی فرآیند شستشو اهمیت دارند. لنس رابط بین شلنگ و نازل می باشد و نازل تعیین کننده نحوه پاشش آب است.

 

نحوه راه اندازی و عملکرد واترجت

واترجت صنعتیبرای شروع عملیات شستشو ، ابتدا در صورت نیاز ماده شوینده را از طریق یک شلنگ به محل خروجی آب واترجت متصل نمایید. منبع آبی را با یک شلنگ به دستگاه وصل کنید. آب و ماده شوینده با هم مخلوط و سپس به سطح پاشش خواهند شد. دستگاه را به کمک موتور و با فشار دادن کلید روشن / خاموش راه اندازی کنید. آب با عبور از پمپ و شلنگ فشار قوی در نهایت به نازل می رسد. فشار آب خروجی این دستگاه که بر حسب بار بیان می شود ، ارتباط مستقیمی با قدرت از بین برندگی آلودگی ها دارد. فشار بالای آب سبب می شود تا آلودگی ها در مدت زمان کمی از بین بروند.

 

دلایل عدم هدر دادن آب توسط واترجت

کارایی بالا

شوینده فشار قویکاربر دستگاه واترجت می تواند با توجه به کاربرد و نوع و میزان آلودگی ، میزان فشار آب خروجی را تنظیم نماید. بنابراین تا حد زیادی در مصرف آب صرفه جویی می شود. قدرت از بین برندگی بالای واتر جت ها در مقایسه با شلنگ آب معمولی نیز سبب شده تا عملیات سریع تر و با کیفیت تر صورت گیرد و در نتیجه میزان آب کم تری هدر برود. بطور مثال با استفاده از واترجت خانگی معمولی برای شستشوی خودرو بطور متوسط تا ۶۸ درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود. البته واترجت های با کیفیت از برند های معتبر تا ۸۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می نمایند.

 

عملکرد عالی

شوینده فشار قویمولکول های آب به آرامی باردار و قطبی می شوند. این موضوع به نظافت سطوح کمک می نماید ، چراکه این مولکول ها محکم به هم می چسبند. در نتیجه هنگامیکه از کارواش فشار قوی استفاده می گردد ، کاربر از نظافت سطح اطمینان خاطر خواهد داشت. میزان سرسختی آلودگی نیز اهمیتی ندارد ، زیرا این دستگاه به سرعت آن ها را از بین می برد. با پاشش پر فشار آب ، آب به سرعت و با انرژی جنبشی بالا به آلودگی برخورد می کند و این برخورد ها سبب کنده شدن آلودگی ها از سطح می شود. قدرت از بین برندگی واتر جت ها به ۵۰ برابر قدرت شلنگ آب معمولی نیز می رسد. در مجموع دستگاه واترجت از نظر اقتصادی کاملا به صرفه بوده و با مصرف میزان کمی آب ، قدرت از بین برندگی بالایی در رفع آلودگی های سطحی و عمیق ارائه می نماید و کاملا با محیط زیست سازگار است.

لینک های مفید :

واتر جت صنعتی : تجهیزات شستشوی سطوح کف

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: