جاروبرقی صنعتی دستی چیست؟

۲۰ مهر ۱۳۹۹

جاروبرقی دستی، از جمله تجهیزات صنعتی پر طرفدار در نظافت است. که به منظور جمع آوری گرد و خاک و  آلودگی ها از بخش های مختلف محیط مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی این دستگاه به صورتی است که می تواند با کمترین صدا و کاملا سازگار با محیط زیست، به نظافت صنعتی بپردازد. استفاده از جارو برقی صنعتی دستی، مزایای بسیار زیادی دارد که می تواند در نظافت بسیار موثر واقع شود. تاثیر نظافت در موفقیت و محبوبیت مراکز تجاری، اداری و حتی مسکونی امروزه به چشم می خورد. به همین دلیل به کارگیری تجهیزاتی که بتوانند سرعت و سهولت نظافت را افزایش دهند، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده اند. جاروبرقی صنعتی دستی از جمله تجهیزات نظافت صنعتی است که با در نظر گرفتن سلامت و ایمنی کاربر، نظافت را با کیفیت مطلوب انجام به انجام می رساند.

جاروبرقی صنعتی و نظافت صنعتی

به طور کلی جارو برقی صنعتی را بر اساس کارکرد می توان به دسته های مختلفی تقسیم بندی نمود. برای مثال جارو برقی های صنعتی که آنها را مکنده هوا می نامند فاقد موتور و پمپ هستند. از ویژگی های بارز آنها می توان به استفاده نمودن در مکان هایی که خطر برق گرفتگی وجود دارد، اشاره نمود. این دستگاه نظافت صنعتی در فضاهایی که دشواری در نظافت وجود دارد، قابل استفاده می باشد. از طرفی امنیت بسیار بالایی را حین نظافت ایجاد می نمایند. این دستگاه ها می توانند تمامی گرد و غبار، مایعات، نخاله و تراشه ها را به راحتی از روی سطوح جمع آوری نماید. دسته دیگری از جاروبرقی صنعتی وجود دارد که دارای موتور کلکتوری یا توربینی است. همچنین فیلترهای قدرتمند موجب می شود تا در شرایط سخت و در طولانی مدت بتوان آنها را به کار گرفت. این جارو برقی ها قابلیت جمع آوری گرد و غبار، مایعات، نخاله، تراشه و تمامی پودرهای خشک را دارد.

 

مزایای استفاده از جارو برقی دستی

مزایای استفاده از جارو برقی دستی

مزایای استفاده از جارو برقی دستی

جارو برقی های صنعتی به خودی خود، با توجه به فضایی که مورد استفاده قرار می گیرند به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. جارو برقی های صنعتی ماشینی که معمولا در کارخانه ها و محیط های گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. جاروبرقی صنعتی دستی، نوع کوچک تری است که به وسیله فرد هدایت می شود. این جاروبرقی دستی قابلیت نظافت فضاهای غیر قابل دسترس، محیط های تجاری کوچک و همچنین محیط هایی که افراد زیادی در آن مشغول کار می باشند را دارد. از طرفی فضای کمی را اشغال می نماید. به همین دلیل است که جاروبرقی صنعتی دستی، امروزه جایگاه ویژه ای در میان تجهیزات صنعتی پیدا نموده است. برخی دیگر از مزایای به کارگیری این تجهیز نظافت صنعتی عبارتند از:

  • وزن و ابعاد مناسب

جاروبرقی صنعتی دستی، ابعاد و وزن پایینی نسبت به تجهیزاتی با کاربرد مشابه خود دارد. به همین دلیل به راحتی می توان آن را جابه جا نمود. این مزیت جاروبرقی دستی موجب شده تا بتوان با استفاده از آن به راحتی فضاهای با دسترسی محدود مانند راه پله ها، راهرو ها و … را نظافت کرد.

 

  • تنظیم ارتفاع خودکار برس

استفاده از برس های ثابت در نظافت سطوح کمی دشوار می باشد. زیرا بسیاری از فضاها یکدست و صاف نیستند و ممکن است آلودگی ها به طور کامل جمع آوری نگردند. اما تنظیم خودکار ارتفاع برس در جاروبرقی دستی، می تواند در کیفیت نظافت سطوح نا هموار بسیار موثر باشد.

 

  • قدرت مکش

جاروبرقی صنعتی دستی دارای قدرت مکش بسیار بالایی می باشد. به همین دلیل می تواند ریزترین و سخت ترین آلودگی و اجسام آلوده را از روی سطوح جدا نموده و جمع آوری کند. به طور مثال موی حیوانات از جمله آلودگی هایی هستند که در تارو پود موکت و فرش نفوذ نموده و به سختی جدا می شوند. استفاده از جاروبرقی صنعتی دستی، می تواند این آلودگی ها را جمع آوری نماید.

 

  • سرعت بالا در نظافت

    سرعت بالا در نظافت با جاروبرقی صنعتی دستی

    سرعت بالا در نظافت با جاروبرقی صنعتی دستی

یکی از مشکلات در نظافت گرد و غبار فضاهای بزرگ، زمانی است که باید صرف نمود. استفاده از روش های سنتی و قدیمی، موجب می شود تا علاوه بر زمان زیاد انرژی بیشتری از نیروی انسانی دریافت شود که طبیعتا در نهایت کیفیت نظافت نیز کاهش خواهد یافت. اما جاروبرقی صنعتی دستی، می تواند با سرعت بسیار بالا و کیفیت مناسب، نظافت سطوح را انجام دهد. از طرفی نیازی به انجام کار فیزیکی سخت از سوی کاربر نیست.

 

  • فیلترهای قدرتمند

وجود فیلترهای با کیفیت در جاروبرقی صنعتی دستی، باعث می شود تا آلودگی ها عمیق تر از روی سطوح جمع آوری شوند. در روش های سنتی پس از جارو کشیدن گرد و غبار ناشی از جارو در اطراف پخش می شود که می تواند موجب به خطر انداختن سلامتی انسان ها شود. اما در جاروی دستی، فیلترها این گرد و غبار را جمع می نمایند که موجب می شود اطرافیان احساس ناراحتی نکنند.

 

  • انعطاف پذیری

یکی از مشکلاتی که در استفاده از روش های نظافت سنتی وجود دارد، ناتوانی در نظافت تمامی فضاها می باشد. برخی از فضاها غیر قابل دسترس می باشند به همین دلیل نمی توان آنها را به طور کامل و به راحتی نظافت نمود. از دیگر مزیت های این جارو برقی های صنعتی وجود سری های مختلف است. این سری ها برای تمامی فضاها و در ابعاد متفاوت طراحی و تولید شده اند. به همین دلیل با تعویض نمودن سری جارو می توان غیر قابل دسترس ترین سطوح را نیز نظافت نمود.

 

  • عدم جابه جایی گرد و غبار

    عدم جابه جایی گرد و غبار در نظافت با جاروی صنعتی دستی

    عدم جابه جایی گرد و غبار در نظافت با جاروی صنعتی دستی

از دیگر معایب روش های سنتی نظافت، پخش شدن آلودگی ها از جایی به جای دیگر است که می تواند دلیلی بر طولانی تر شدن زمان نظافت شود. این دستگاه ها به گونه ای طراحی و تولید شده است که می توانند به طور کامل و کنترل شده آلودگی ها را جمع آوری نماید. بنابراین امکان جابه جایی گرد و غبار از محلی به محل دیگر را به صفر می رساند.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: