مراقبت از کفپوش چوبی بوسیله دستگاه اسکرابر و پولیشر

16 دی 1396

کفپوش های چوبی در منازل، ادارات و یا دیگر محیط ها یافت می شوند. سطوح این کفپوش ها به مرور زمان دچار انواع آلودگی ها شده و نظافت و شستشو نیاز دارد. فرآیند نظافت کفپوش چوبی ، از جارو کردن سطح آغاز شده و با شستشوی آن بوسیله ابزار های نظافت یا اسکرابر و پولیشر به پایان می رسد. در این مقاله ، نحوه نظافت و شستشوی سطوح چوبی و مراقب از این کفپوش ها شرح داده می شود.

 

اهمیت شستشوی و مراقبت از کفپوش چوبی

شستشوی کفپوش چوبی با اسکرابراستفاده از تجهیزات نظافتی جهت شستشوی کفپوش چوبی، نه تنها موجب زیباتر شدن محیط می شود، بلکه به حذف خط و خش ها و حفاظت از سطح در برابر آسیب های آینده می گردد. با مراقبت صحیح از این نوع کفپوش، طول عمر آن به شکل چشم گیری افزایش می یابد و خانه ، اداره و فروشگاه شما ، زیباتر به نظر خواهد آمد.

 

 

 

نکات مهم جهت شستشوی کفپوش چوبی

کفپوش چوبیقبل از شستشوی کفپوش چوبی ، باید هرگونه آلودگی را از روی آن جمع آوری نمود. این کار به کمک جاروی دستی یا یک جاروبرقی قابل انجام است. همچنین آبی که برای شستشوی سطح مورد استفاده قرار می گیرد ، باید تمیز و عاری از آلودگی باشد. عملیات شستشوی این کفپوش ها باید به مقدار کم باشد ، چراکه باقی ماندن آب بر روی سطح می تواند باعث تغییر رنگ و حتی تخریب تدریجی کفپوش شود.

 

 

 

دستگاه های مناسب برای شستشوی کفپوش چوبی

شستشوی کفپوش چوبی و براق کردن آن ، به وسیله دو دستگاه اسکرابر صنعتی یا پولیشر امکان پذیر است. اسکرابر ها ، دستگاه های نظافتی هستند که سطح را با پاشش آب و برس زنی ، تمیز می نمایند. پولیشر ها نیز برای براق کردن سطوح مورد استفاده قرار می گیرند.

 

شستشوی کفپوش چوبی با اسکرابر صنعتی

شستشوی کفپوش چوبی با اسکرابر خودروییدستگاه اسکرابر ، سطوح کف را در یک مرحله ، شستشو و سپس خشک می نماید. شستشوی سطح بوسیله برس دستگاه و خشک کردن آن از طریق تی خشک کن و موتور مکش انجام می گیرد. کفشوی ها زمان نظافت را کاهش داده و زمان توقف در عملیات شستشو را به حداقل می رساند. پد یا برس چرخان دستگاه با تماس با سطح، محلول شستشوی پاشش شده را اعمال می کند تا آلودگی ها از بین بروند. آب آلوده بر جای مانده بر روی کفپوش ، از طریق سیستم خشک کن اسکرابر جمع می شود. در نتیجه آبی بر روی سطح چوب باقی نماند و ساختار کفپوش دچار آسیب نخواهد شد. نوع برس یا پد اسکرابر جهت شستشوی کفپوش چوبی باید نرم باشد تا آسیبی به پارکت یا لمینت وارد نگردد. برای تعیین فاکتور های دیگر نظیر ابعاد دستگاه و دستی یا خودرویی بودن، باید به میزان مساحت محیط ، وجود معابر باریک و دسترسی به پریز برق توجه نمود. معمولا برای محیط های کم وسعت اداری یا خانگی ، یک کفشوی دستی کوچک راهگشا می باشد.

 

پلیشر مناسب جهت زیباسازی کفپوش چوبی

براق کردن کفپوش چوبیدستگاه پولیشر ، دیگر دستگاه ارزشمندی است که استانداردهای زیبایی و تمیزی کفپوش را در سطح عالی حفظ می نماید. این دستگاه از یک دیسک چرخان همراه با پد مناسب با کاربرد مورد نظر بهره می برد. برای مثال برای پولیش زنی و براق نمودن سطح چوبی ، یک پد با الیاف ریز مورد استفاده قرار می گیرد. پد های مختلف با سطح سایندگی متفاوت بسته به عمق نظافت مورد نیاز ، بکار برده می شوند. کاربرد دیگر پولیشر ، لایه برداری سطح پارکت و زیبا سازی آن می باشد. از آنجاییکه بر روی پارکت ، از پوشش واکس یا روغن استفاده می گردد، بوسیله دستگاه پولیشر می توان لایه ای از کفپوش را برداشته تا سطح زیباتر و بهتر دیده شود. برای این کار باید از کاربر آموزش دیده ، پد پولیشر با سایندگی کم و پولیشر در وضعیت سرعت چرخش برس پایین استفاده کرد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: