به کارگیری دستگاه های نظافت صنعتی در صنایع مختلف

12 مهر 1396

دستگاه های نظافت صنعتی شامل سوییپر ، اسکرابر، واترجت و مکنده امروزه جایگزین روش های قدیمی نظافت شده است.  از این دستگاه ها بطور گسترده جهت نظافت و شستشوی محیط استفاده می شود. با توجه به معایب روش های سنتی نظافت سطوح کف و گسترش استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی ، لازم است تا اطلاعات جامع تری درباره انواع گوناگون این تجهیزات و کارایی آن ها ارائه گردد. دستگاه نظافت صنعتی می تواند نقش های متفاوتی در صنایع مختلف ایفا کند که موجب بهبود امور گردد. در این مقاله به کاربرد های هر کدام از دستگاه های نظافتی در محیط های صنعتی میپردازیم.

مزایای استفاده از دستگاه نظافت صنعتی در محیط صنعتی

دستگاه های نظافت صنعتی در محیط های صنعتی و کارخانجات، امور نظافت و شستشو را بر عهده می گیرند. استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی برای شستشو و نظافت سطوح کارخانجات صنعتی موجب افزایش سطح بهداشت محیط می شود و همچنین افزایش سطح سلامت کارکنان را در پی دارد. این دستگاه ها می توانند تجهیزات صنعتی را نیز نظافت کرده و موجب افزایش طول عمر آن دستگاه ها شوند.

انواع گوناگون دستگاه های نظافت صنعتی و کاربردهای آن در صنایع مختلف

در ادامه مقاله به معرفی انواع کاربرد این دستگاه ها و همچنین به محیط مورد استفاده آن ها نیز اشاره می شود.

دستگاه اسکرابر

اسکرابر صنعتیاسکرابر، پر کاربرد ترین دستگاه نظافت صنعتی به حساب می آید. این کفشوی، بعد از جمع آوری زباله و خاک موجود در محیط، برای شستشوی سطح استفاده می شود. این دستگاه توسط برس دیسکی چرخشی، سیستم مکش آب کثیف، همه بخش های سطوح کف را به سادگی شستشو می دهد. ابتدا برس یا برس های آن به کمک چرخش خود و آب پاشش شده، آلودگی ها از سطح جدا می نمایند. بطور همزمان، آب آلوده توسط تی جمع شده و بوسیله موتور مکش به داخل مخزن آب کثیف کشیده می شود. در پایان شستشوی کف توسط این دستگاه ها، رطوبتی باقی نمانده و نیروی های کار بدون وقفه می توانند به امور بپردازند. سطوح باریک را می توان با اسکرابر دستی شست، به منظور نظافت سطوح کف در اماکن وسیع می توان از دستگاه اسکرابر سرنشین دار استفاده کرد. از اسکرابر صنعتی می توان در محیط های تجاری برای نظافت سطوح کف استفاده کرد زیرا رفت و آمد در این مراکز زیاد بوده و نظافت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. همچنین می توان از این دستگاه در پایانه های حمل و نقل استفاده کرد چراکه این مراکز باید به طور ۲۴ ساعت آماده بوده و برای رفت و آمد مسافرین محیا باشد.

دستگاه نظافت صنعتی سوییپر

سوییپر صنعتیبرای جمع آوری زباله و خاک در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. مکانیزم عمل این دستگاه به این صورت است که توسط برس های دیسکی، یک برس رولی و سیستم مکش بسیار قوی، آلودگی های ریز و درشت را به داخل مخزن منتقل می کند. سویپر ها از نظر نحوه هدایت به دو دسته سویپر دستی و خودرویی تقسیم می شوند. منبع تغذیه این جارو های محوطه نیز بوسیله باتری یا سوخت های فسیلی تامین می گردد. دستگاه نظافت صنعتی سوییپر به دلیل پوشش بخش بیشتری از محیط تحت نظافت، سرعت نظافت توسط سوییپر بسیار بالا رفته و مدت زمان انجام فرآیند های نظافتی کاهش می یابد. این دستگاه قادر به نظافت انواع سطوح بوده و می تواند بسیار از اجرام ریز مانند سنگ ریزه، زباله های کوچک، گرد و خاک، خرده چوب و … را از روی سطوح جمع آوری کند.

واترجت

واترجت صنعتیواترجت ها شوینده های فشار قوی هستند که به جهت پاشش آب پر فشار، به خوبی در رفع آلودگی های سطحی و عمیق موثرند. این دستگاه ها، به کمک یک پمپ فشار قوی، آب را به فشارهای بالا رسانده و آنرا بوسیله لنس و نازل به سطح می پاشند. نمونه های آب گرم این شوینده ها نیز با قدرت نظافتی بالا، آلودگی های روغنی و عمیق سطح اتصالات و قطعات را از بین برده و موجب بهبود عملکرد آن ها می گردند. همچنین با افزودن یک نازل زمین شوی به کارواش آب گرم، می توان آلودگی های عمیق کف را با قدرت بالا از بین برد. از واترجت می توان به عنوان مثال در صنایع خودرو سازی برای شستشوی ماشین آلات و خودروها، در صنایع ساختمان سازی به منظور افزایش سرعت نظافت، در صنایع و کارخانجات برای نظافت مستمر و همچنین کاهش هزینه و در صنایع کشاورزی و دامپروری برای نظافت و حفظ بهداشت دام و طیور استفاده کرد.

جاروبرقی

جاروبرقی صنعتیبه منظور نظافت سطوح فرش شده و سطوح ناهموار می توان از جاروبرقی استفاده کرد. این دستگاه نظافتی، مواد و گرد و خاک را به کمک پمپ مکش خود به داخل مخزن می فرستد. نوع خاصی از جاروبرقی های صنعتی نیز وجود دارد که توانایی مکش آب و خاک را دارد. جاروبرقی  با استفاده از قدرت مکش بالا و سیستم فیلتراسیون کارآمد، به خوبی در تامین یک محیط بهداشتی موفق است. از جاروبرقی صنعتی می توان برای جمع آوری آلودگی های کف در محیط های مختلف صنعتی به منظور افزایش سطح بهداشت و بهبود شرایط کاری، جمع آوری مواد پودری در صنایع فولاد، غذایی و .. از سطح تجهیزات و خطوط تولید، انتقال مواد از جایی به جای دیگر بوسیله مکنده ها در صنایع مختلف و … استفاده کرد.

 

 

 

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: