شاخص های مد نظر در انتخاب یک دستگاه موکت شوی

موکت از کفپوش های پرکاربرد در بسیاری از فضاهای وسیع و پر تردد می باشد که در معرض انواع آلودگی های خشک و تر قرار گرفته و این آلودگی ها به سرعت در میان الیاف نازک آن نفوذ می نماید و سبب تغییر رنگ و حالت موکت می شوند. اما با استفاده از دستگاه موکت شوی این امکان وجود دارد که آلودگی ها از سطح به خوبی از میان الیاف موکت خارج گردیده و علی رغم استفاده از آب، سطح موکت به سرعت پس از حذف آلودگی ها، خشک شود. ویژگی های منحصر به فرد این ابزار نظافتی سبب کاربرد فراوان آن در بسیاری از مکان ها شده است.

عملکرد دستگاه موکت شوی

موکت شوی دستگاه های موکت شور توسط یک نفر کاربر هدایت می شوند و تمامی بخش های پوشیده از موکت با استفاده از این دستگاه مورد نظافت قرار می گیرد. این دستگاه دارای ساختاری منسجم و یکپارچه می باشد که متشکل از قسمت هایی همچون برس سیلندری، مخزن آب تمیز، مخزن آب کثیف و موتور مکنده می باشد و با هر بار پر نمودن مخزن می توان سطح مقطعی وسیعی از موکت را شستشوی نمود. وجود برس های سیلندری شکل سبب شده است که آلودگی ها به راحتی از میان الیاف نازک موکت خارج شده و توسط موتور مکنده دستگاه به مخزن آب کثیف انتقال یابند.

 

ویژگی های قابل تامل دستگاه موکت شوی

در صورت نیاز به تهیه دستگاه های موکت شوی توجه به چند نکته کلیدی بسیار حائز اهمیت می باشد که با در نظر گرفتن این نکات، خرید دستگاه های موکت شوی با سهولت بالاتری همراه می گردد.

قدرت مکش

همانطور که اشاره شد این دستگاه ها پس از جدا سازی آلودگی ها از سطح موکت، آب آلوده ناشی از فرآیند شستشوی را به کمک پمپ مکنده از میان الیاف موکت، مکش می نماید. هرچه قدرت مکش دستگاه بیشتر باشد، آب بیشتری از سطح جمع آوری می گردد و به طبع موکت سریعتر خشک خواهد شد. از سوی دیگر مکش مناسب آب از سطح موکت، از بروز بوی نامطبوع رطوبت در محیط جلوگیری به عمل می آورد و ریسک آسیب به الیاف موکت نیز کاهش می یابد.

وزن و ابعاد

نکته دیگری که در انتخاب دستگاه های موکت شوی مورد نظر قرار می گیرد وزن و ابعاد این دستگاه می باشد زیرا جابجایی دستگاه آسانتر صورت می گیرد. از طرفی هر چه دستگاه از ابعاد کوچکتری برخوردار باشد، دستگاه راحت تر در میان وسایل موجود بر روی موکت قابل حرکت می باشد و کاربر قدرت مانور بیشتری در شستشوی موکت خواهد داشت.

سامانه برس زنی

تجهیز دستگاه موکت شوی به برس های غلطکی یا سیلندری در روند نظافت بهینه موکت تاثیر بسزایی داشته و این برس ها با حرکت مداوم خود میزان بیشتری از آلودگی ها را از میان الیاف موکت خارج می نمایند. حال هر چه تعداد این برس ها بیشتر باشد، کیفیت شستشوی موکت با استفاده از این دستگاه نیز افزایش می یابد و آلودگی ها از عمق موکت خارج شده و رنگ موکت همانند روز اول خواهد شد.

لوازم جانبی

وجود لوازم جانبی متعدد همراه دستگاه های موکت شوی همانند تی مخصوص شستشوی بخش های دور از دسترس، نازل مبل شور ، شلنگ ها و خرطومی های مکش با طول بالا امکان شستشوی مبلمان، صندلی و سایر مقاطع محدود پوشیده از موکت را نیز فراهم آورده است که در صورت تجهیز دستگاه به این طیف از لوازم جانبی کارآیی آن نیز افزایش می یابد.

مقطع قابل پوشش

هر چه سطح مقطع مورد نظافت با استفاده از دستگاه موکت شوی وسیع تر باشد این دستگاه فضای مورد نظر را در مدت زمان کوتاهتری شستشوی می نماید. در این راستا توجه به پهنای شستشوی دستگاه موکت شوی از نکات قابل توجه در انتخاب منناسب این دستگاه ها می باشد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: