انتخاب سوییپر مناسب با شرایط محیطی

27 مرداد 1395

 

امروزه به کار بردن دستگاه های نظافت صنعتی همانند سوییپر صنعتی نه تنها تعداد افراد مشغول به کار در واحدهای خدماتی و نظافتی کاهش می دهد بلکه موجب افزایش بهره وری آنان می شود و کیفیت نظافت در قیاس با نظافت به روش های سنتی، افزایش چشمگیری می یابد. با پیشرفت فناوری و ساخت و تولید دستگاه مکانیزه صنعتی نوین و با توجه به این که بهداشت محیط پیرامون ما دارای اهمیت ویژه ای می باشد، تمایل به استفاده از دستگاه های مکانیزه نظافتی و کنار گذاشتن روش های قدیمی و دستی محسوس تر گردیده است. سوییپر یک مکان مشخص را با سرعت و شدت بیشتری تمیز می کند و یکی از مزیت های بارز آن، این است که گرد و خاک را در هوا پخش نمی کند و سبب آسیب رسیدن به سلامتی افراد حاضر در محیط نمی شود و حتی زباله هایی که برای محیط زیست مضر هستند به آسانی جمع آوری می کند. برای تهیه یک سوییپر یا جاروب خیابانی مناسب و هماهنگ با نیاز مشتریان بهتر است شرایط موجود با دقت سنجیده و ارزیابی شود. 

 

اندازه مساحت :

سوییپر صنعتی و جاروب خیابانیگام نخست در انتخاب سوییپر ، دانستن ابعاد سطح مورد نظافت می باشد. سوییپر در دو نوع سرنشین دار و کاربر از پشت عرضه شده که هر کدام از آن ها دارای تنوع نیز هستند. بنابراین به منظور انتخاب هر یک از آن ها می بایست مساحت مکان مورد نظر با دقت اندازه گیری شود. اگر اندازه سوییپر متناسب با اندازه سطح نباشد، از کیفیت عملکرد دستگاه کاسته می شود.

 

 

 

جنس سطح :

سوییپر صنعتی و جاروب خیابانیجنس یا نوع سطحی که نیاز به نظافت دارد، از عوامل مهم در انتخاب یک سویپر صنعتی مناسب می باشد. سطوح معمولی مانند آسفالت، بتن دارای پوشش، بتن بدون پوشش و کاشی و موزائیک سطوحی هستند که به راحتی می توان از سوییپر برای نظافت و تمیزی آن ها استفاده نمود. جنس سطح مورد نظر در درجه اول تعیین کننده نوع جاروب (برس) نصب شده بر روی آن می باشد. سطوح خشن تر برای نظافت به برس با موهای زبر نیاز دارند. به عنوان مثال در موقعیت های خاص، به منظور افزایش طول عمر سطوح آسفالتی، باید نظافت (جاروب) پیوسته صورت گیرد. در پارکینگ ها و برخی معابر ترددهای مداوم و دائمی ماسه و سنگ ریزه ها را به آسفالت می فشارد و باعث ایجاد حفره هایی در سطح آن می شود؛ در نتیجه این اتفاق آب به لایه های زیرین آسفالت نفوذ می کند و باعث ترک خوردن و تخریب ساختار آسفالت می گردد. از برس هایی که زبری کمتر دارند، برای جاروب سطوحی که کمتر زبر و خشن هستند، استفاده می شود.

 

نوع آلودگی :

سوییپر صنعتی و جاروب خیابانیهر محیطی با توجه به نوع کاربری خود می تواند آلودگی های متفاوتی داشته باشد. انبارها، کارگاه ها و کارخانه ها، پارک ها و معابر و … دارای آلودگی های مخصوص به خود هستند و البته این آلودگی ها با توجه به شرایط می توانند تغییر کنند. به عنوان مثال تغییرات فصل، تغییرات جوی،محصولات جدید تولید شده در کارخانه ها و … می توانند در تغییر نوع آلودگی ها تاثیر گذار باشند. کثیفی ها شامل گرد و خاک، سنگ ریزه، برگ درخت، مواد شیمیایی خشک، زباله و ضایعات، کاغذ، بطری، قوطی های مقوایی و غیره هستند که جمع آوری هر کدام از آن ها سوییپر مناسب خود را می طلبد.

 



قدرت مانور سوییپر :

سوییپر صنعتی و جاروب خیابانیموضوع قابل ملاحظه دیگری که در هنگام انتخاب یک سویپر باید به آن توجه نمود وجود لبه و پستی و بلندی روی سطحی است که سویپر باید از آن ناحیه عبور و آنجا را جارو کند. اگر سطح دارای شیب یا پلکان ملایم باشد برای تمیز کردن آن به سوییپری نیاز است که موتوری با قدرت کافی داشته باشد تا بتواند به راحتی از لبه های تیز و یا فرو رفتگی ها عبور کند. از سوی دیگر ممکن است مساحت محیط مورد نظر زیاد باشد اما دارای راهروهای باریک یا مسیرهای بن بست باشد. در این صورت سوییپر باید قدرت مانور و دور زدن در آن فضا را داشته باشد و عرض ورودی فضای آلوده با پهنای دستگاه هماهنگی داشته باشد.

 



منبع تغذیه دستگاه :

سوییپر صنعتی و جاروب خیابانیسوییپرها در دو نوع الکتریکی (باتری دار) و دیزلی طراحی و تولید شده اند و این طراحی با توجه به شرایط و امکانات کاربران بوده است. سوییپرهای دیزلی به دلیل این که مقداری دود تولید می کنند برای استفاده در محیط های باز مناسب هستند و یا می توانند در محیط های بسته با تهویه کاملا مناسب هم به کار گرفته شوند. سوییپر های باتری دار به دلیل آلودگی صوتی کمتر و نداشتن دود برای به کارگیری در فضاهای بسته بسیار مناسب می باشد.

 



آموزش صحیح اپراتور :

سوییپر صنعتی و جاروب خیابانینحوه استفاده درست و صحیح از دستگاه باید به اپراتور و افراد دیگری که با دستگاه سر و کار دارند امری ضروری است که هنگام تحویل و راه اندازی وسیله باید آموزش های لازم به آنان داده شود. کاربران باید آشنایی کافی با تجهیزات اصلی و جانبی دستگاه داشته باشند. نگهداری برس ها، بررسی سطح روغن موتور و بررسی وضعیت سیستم خنک کننده به خصوص در استفاده های روزانه از جمله مواردی است که هنگام به کار بردن یک سوییپر باید به آن توجه شود. 

 



تخلیه مخزن :

سوییپر صنعتی و جاروب خیابانیسوییپر دارای مخزن جمع آوری نخاله است که باید به روش صحیح تخلیه گردد. وجود یک سیستم تخلیه مناسب بر روی دستگاه لازم است به صورتی که تا ارتفاع مشخصی بالا رود و سپس مواد جمع آوری شده را بدون پخش شدن دوباره در محیط و هوا در محل مخصوص، تخلیه کند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: