شستشو و ضدعفونی محیط با استفاده از دستگاه نظافتی چند منظوره

14 دی 1395

در زمانیکه پزشکان یک بیمارستان، نیاز به افزایش ۳۰ درصدی عملیات نظافت اتاق عمل بین ورود و خروج بیمار داشتند، بیمارستان با بحران نظافت روبرو شد. در واقع با این رخداد، نیروهای خدماتی بیمارستان می بایست زمان نظافت را از ۱۵ دقیقه برای هر ورود و خروج به ۱۱ دقیقه کاهش می دادند. این کار بدون افزایش دادن نیروهای خدماتی یا رعایت بهداشت کامل، یک چالش جدی به حساب می آمد.

استفاده از اسکرابر برای نظافت اتاق عمل روش سنتی برای ضدعفونی اتاق عمل

روش سنتی پاکسازی معمول جهت تمییز کردن کف اتاق عمل، استفاده از سطل آب و تی می باشد که فرآیند پر زحمتی برای یک نیروی خدماتی در طول روز به حساب می آید. این روش زمانبر بوده و نیروی خدماتی باید از مواد شوینده در تمامی سطح استفاده و با مالش تی روی سطح از ضدعفونی شدن سطح اطمینان حاصل کند. بعد از اینکار نوبت شستشوی زمین با آب تمیز و در نهایت خشک کردن سطح می رسد.
برای حفظ کیفیت انجام کار و عدم انتشار آلودگی، نیروی خدماتی باید بطور مداوم تی را شست و شو داده و آب سطل را بطور مستمر عوض کند تا زدن دوباره تی درون سطل، آنرا آلوده نکند. بعلاوه چرخ مربوط به دستگاه نظافتی می بایستی با مواد ضدعفونی پاکسازی شوند.

 

پیشنهادی جهت بهبود کار

شستشوی سطح با دستگاه نظافتینتایج بررسی شده در بیمارستان ذکر شده نشان داد که استفاده از روش سنتی جوابگوی نظافت مستمر برای کاهش زمان آن به ۱۱ دقیقه کافی نیست. برای حل این مشکل، از یک سیستم نظافتی پیشرفته در این مکان استفاده شد. این سیستم بدون دخالت دست، چندین عملیات را انجام می دهد. این دستگاه تمییزکننده، انواع عملیات جاروکشی، شست و شو، آب کشی، ضدعفونی و خشک کردن زمین و سطوح سخت را انجام می دهد. همچنین عملیات نظافت حمام های عمومی، رختکن ها، لابی هتل ها، آشپزخانه و دیگر فضا بطور کامل و با کیفیت بالا با بکارگیری آن صورت می پذیرد.

مقایسه استفاده از دستگاه نظافتی چندمنظوره با روش سنتی قبلی در بیمارستان ذکر شده نشان داد که این دستگاه علاوه بر کاهش زمان انجام فرآیند و برآورده سازی خواسته پزشکان، اثربخشی بهتری در نظافت و ضدعفونی محیط داشته و سبب رعایت بهتر بهداشت محیط می شود.

 

دستگاه نظافتی چند کاره جهت شست و شو و نظافتنحوه کار دستگاه چندمنظوره نظافتی

این دستگاه چندکاره برای از بین بردن آلودگی ها از سطح زمین، دیوارها، وسایل و دیگر سطوح سخت، از یک تفنگی پاشش آب با فشار متغیر استفاده می کند. آب پر فشار با میزان مشخصی از ماده ضدعفونی کننده ترکیب شده و بطور همزمان سطح را شست و شو و ضدعفونی می کند. سپس اپراتور، دستگاه را به حالت آب تنها تغییر وضعیت داده تا شستشوی نهایی صورت گیرد. آب باقیمانده روی سطح نیز توسط خشک کن این دستگاه از سطح برداشته می شود. این سیستم احتمال پخش شدن آلودگی محیط های بیمارستانی را به صفر می رساند.

سیستم نظافتی چندمنظوره، جایگزین چندین دستگاه خدماتی شده و گاری قدیمی شستشو که بر روی آن وسایل شستشو قرار می گرفت را حذف می کند. بوسیله این سیستم، اپراتور می تواند به آسانی آلودگی های عمیق را از بین برده و سطح اتاق عمل را بدون مصرف آب زیاد و شستشوی مداوم تی، ضدعفونی کند. این دستگاه همچنین بدون دخالت دست بوده و نیروی خدماتی مجبور به تماس با سطح آلوده و محلول شستشو نخواهد بود و در نتیجه سبب ایمنی نیروی خدماتی می شود.

 

نتایج استفاده از سیستم نظافت چندمنظوره

شستشوی سطوح آلوده با دستگاه نظافتیاستفاده از سیستم چندمنظوره، سبب شد تا بیمارستان ذکر شده به هدف خود در جهت کاهش زمان نظافت اتاق عمل برسد. بنابراین استفاده از این دستگاه برای بکارگیری در دیگر محیط های خاص چون بیمارستان ها، کاربردی و نتیجه بخش است. در حقیقت استفاده از این دستگاه، علاوه بر کاهش زمان شستشو، در هزینه های افراد نیز صرفه جویی می کند. بکارگیری این دستگاه، با افزایش سرعت و بهره وری همراه با کاهش هزینه نیروی خدماتی، رضایت پزشکان را فراهم کرده است. این دستگاه پیشرفته، پرسودترین دستگاه نظافتی مکان های خاصی چون بیمارستان ها بوده که از نظر مالی نیز افراد صاحب کسب وکار را راضی نگه می دارد.

 

استفاده از دستگاه برای کاربرد های مختلف

دستگاه پیشرفته چندمنظوره نظافتی برای افزایش بهره وری طراحی شده که هزینه های عملیات پاکسازی را کاهش می دهد. این دستگاه از جاروبرقی صنعتی و فرش شوی گرفته تا سوییپر و اسکرابر ، کارایی عالی تر و سهولت بهتر در استفاده دارد. همچنین برای انجام تمامی عملیات پاکسازی و شستشو در صنایع مختلف مورد استفاده است.



لینک های مفید:

اسکرابر صنعتی: فهرست محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: