همه چیز درباره شوینده فشار قوی

27 شهریور 1399

اینکه چه اسمی روی آنها میگذارید: واترجت صنعتی، شوینده فشار قوی، یا جت واش، تفاوتی در شیوه کار آنها ایجاد نخواهد کرد. آب با فشاری اندک وارد دستگاه می شود و سپس موتور گازوئیلی یا برقی آب را پرفشار و در طول نازل و لنس هدایت می  نماید. در مورد مشاغل سنگین  و برای نظافت صنعتی، نازل باغبانی معمولی نمیتواند فشار لازم برای شستشوی کارآمد را اعمال کند.

انواع شوینده فشار قوی

انواع دستگاه های جت واش براساس منبع تغذیه و دمای آب خروجی به منظور شستشوی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه به بررسی این دستگاه ها می پردازیم.

– واترجت صنعتی الکتریکی

در زمان انتخاب کارواش صنعتی به ویژگی های متفاوت واترجت برقی و گازوئیلی دقت کنید تا مناسب ترین نوع برای رفع نیاز خود را پیدا نمایید. کارواش صنعتی برقی معمولا با ضربه آنی به یک کلید شروع به کار کرده و کم هزینه تر و کم صدا تر است و در مقایسه با انواع گازوئیلی سبک تر می باشد. هر چند قابلیت جابجایی و قدرت واتر جت الکتریکی از مدلهای گازوئیلی کمتر است، اما برای امور نظافتی سبک و نیمه سنگین مانند نظافت مبلمان پاسیو، اجاق گاز، وسایل نقلیه و دیوارپوش ها و تراس ها مناسب هستند.

نکتهنکته

همیشه به دستورالعمل ها و نحوه استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی دقت کنید. برخی از دستگاه های شوینده فشار قوی باید مستقیما از طریق سیم برق تعبیه شده روی دستگاه به پریز برق متصل شوند در حالیکه انواع دیگر امکان استفاده از سیم و دوشاخه خارجی را می دهند. این مسئله، وسعت محدوده های تحت نظافت را تعیین می کند.

هشدار هشدار

اگر شوینده فشار قوی با سیم و دوشاخه خارجی کار می کند از نوع مورد پیشنهادی توسط شرکت ارائه دهنده استفاده نمایید.

– کارواش صنعتی گازوئیلی

کارواش صنعتی گازوئیلی

کارواش صنعتی گازوئیلی

واترجت گازوئیلی امکان جابجایی و توان کافی برای نظافت عمده تر مانند نظافت بالکن، پاسیو، پیاده رو و خروجی منزل را فراهم می کند. هر چند برخی دستگاه های شوینده فشار قوی گازوئیلی با کشیدن سیم شروع به کار می کند، برخی دیگر بسیار آسان تر و تنها با فشردن یک دکمه و به کمک یک دست شروع به فعالیت می نماید. همیشه به دستوالعمل های تولید کننده در زمینه سوخت مناسب برای دستگاه دقت کنید؛ مدل های مختلف دستگاه نیازمند انواع و میزان متفاوتی از نفت و گازوئیل می باشد. برخی تولیدکنندگان ممکن است سوخت خاصی را برای شرایط اقلیمی خاص پیشنهاد کنند. حفاظت و نگهداری مناسب ازموتور دستگاه برای جلوگیری از خرابی های احتمالی مهم است.

هنگام خرید جت واش برای رفع نیازهای نظافت صنعتی، به خاطر داشته باشید که میزان قدرت، تعیین کننده مانورپذیری دستگاه است. فشار و دبی آب خروجی از دستگاه به ترتیب بر مقیاس بار و لیتر بر دقیقه و یا پوند بر اینچ مربع (PSI) و گالن بردقیقه (GPM) محاسبه می شوند.

کارکرد دستگاه کارواش صنعتی براساس فشار و دبی عبارتند از:

* امور غیر سنگین

این دستگاه ها غالبا واترجت خانگی هستند که  بین ۹۰ تا ۱۳۰ بار و۲  لیتر بر دقیقه دارند و برای امور منزل بسیار عالی هستند. این دستگاه های جمع و جور و سبک برای نظافت مبلمان پاسیو، کباب پزها، وسایل نقلیه، و همچنین بالکنها و پاسیو های کوچک مناسبند.

* امور نیمه سنگین

واترجت نیمه صنعتی ۱۴۰ تا ۲۰۰ بار و دبی  ۸ تا ۱۱ لیتر بر دقیقه تولید کرده که برای مصارف خانگی یا فروشگاهی ایده آل خواهد بود. این دستگاه ها که محکم تر و قدرتمند تر هستند نظافت صنعتی ایده ال خیابان اصلی به منزل و پیاده رو ها را تسهیل میکنند.

* امور سنگین و فوق سنگین

فشار بالای ۲۰۰ بار دستگاه های شوینده پرفشار را مناسب برای مصارف سنگین و فوق سنگین نموده و واترجت های ردیف تجاری نیز در همین گروه قرار می گیرند. این دستگاه ها با دوام بالا، بسیاری از امور نظافتی در حجم زیاد از جمله پاک کردن نقاشی های دیواری یا پاک کردن رنگ (سلب رنگ)، نظافت خانه های دوطبقه را سبک می کنند.

– کارواش آب سرد

کارواش آب سرد

کارواش آب سرد

این دستگاهها در امور نظافتی که قرار است خودتان انجام دهید کابردی هستند. آنها کم هزینه تر از نمونه های دارای آب داغ هستند و برای نظافت خودرو و پاک کردن توده های آلودگی، پوسته شدگی رنگ بدنه و یا کپک منتاسبند.

– کارواش آب گرم

این دستگاه ها هر چند برای مصارف صنعتی و زمین های زراعی مناسبند اما هزینه بر تر هستند و کار با آنها دشوار تر است. از سوی دیگر، آنها بهتر نظافت کرده و سریعتر از واترجت های آب سرد عمل میکنند و مواد شوینده و شیمیایی کمتری نیز مصرف میکنند.

هشدار هشدار

کارواش آب سرد تنها برای کار با آب سرد طراحی شده اند و آب داغ به پمپ آنها آسیب وارد خواهد کرد.

انواع نازل دستگاه واترجت صنعتی

انواع نازل دستگاه واترجت صنعتی

انواع نازل دستگاه واترجت صنعتی

دستگاه جت واش امکان اتصال به نازل های مختلف را دارا می باشند. این تجهیزات تنظیم شدت آب را با یک چرخش میسر میکنند و یا مجموعه ای از نازل های قابل تعویض دارند. تنظیمات انواع نازل عبارتند از:

– درجه صفر( نازل قرمز)، که قوی ترین حالت نازل متمرکز است.

– درجه ۱۵ ( نازل زرد)، که برای امور نظافتی سنگین مناسب است.

– درجه ۲۵ (نازل سبز) که برای نظافت کلی مناسب است.

– درجه ۴۰ (نازل سفید) که برای وسایل نقلیه، مبلمان پاسیو، قایق ها و سایر سطوحی که ممکن است به راحتی آسیب ببینند مناسب است.

– درجه ۶۵ ( نازل مشکی) نازل کم فشاری که برای استفاده با صابون و سایر مواد شوینده مناسب است.

نکاتی درباره تعویض نازل واترجت صنعتی

ابزارهای جانبی برای داشتن فشار مورد نظر و جریان لازمه نیاز خواهند بود. هرچند برخی نازل ها امکان پاشش آب از مقطع کوچک و با فشار بیشتر را فراهم می آورند، برخی دیگر با فراهم کردن دبی بالا، پوشش دهی بیشتری داشته و می توانند برای بکارگیری همراه با ماده شوینده استفاده شوند.

نازل های چرخشی: ابزارهایی که با حرکات محکم دایره ای، پاشش را انجام میدهند.

تزریق ماده شیمیایی یا شوینده: این مربوط به واتر جت هاییست که مواد پاک کننده یا سایر مواد شیمیایی را از طریق مخزن روی دستگاه یا شیوه ای دیگر دریافت میکنند.

مخازن ماده شوینده روی دستگاه: این مخازن، برای سهولت بیشتر کار، حامل ماده شیمیایی هستند.

تخلیه کننده ها و تسکین حرارتی: ویژگی های لحاظ شده در طراحی که امکان کاهش فشار و گرما را که ممکن است منجر به آسیب زدن به واترجت شود فراهم میکنند.

هشدار هشدار

برای جلوگیری از هر گونه آسیبی از نازل متاسب کار استفاده کنید.

پارامتر ها و بخش های مهم دستگاه کارواش صنعتی

به هنگام خرید واترجت صنعتی و یا استفاده از آن لازم است با برخی بخش ها و پارامتر ها آشنا بود برخی از آنها عبارتند از:

– آمپر(A): میزان توان بازده مدل های برقی را نشان میدهد.

– سانتی متر مربع (cc) میزان توان بازده را در واترجت گازوئیلی نشان میدهد.

– پمپ بادامک محور: در اکثر شوینده فشار قوی طراحی شده برای مصارف خانگی به چشم میخورد و عملکرد ساده و بدون نیاز به دغدغه تعمیرات و نگهداری را تضمین میکند.

– پمپ سه گانه: شوینده های پرفشار که برای مصارف تجاری یا صنعتی طراحی شده اند معمولا دارای پمپ سه گانه هستند. بدین ترتیب دستگاه طول عمر طولانی تر و عملکرد بهتری خواهد داشت.

نحوه کار با جت واش

نحوه کار با جت واش

نحوه کار با جت واش

چگونگی استفاده از یک دستگاه واتر جت صنعتی به آنچه نظافت می کنید بستگی دارد. بدون در نظر گرفتن اینکه در حال انجام چه پروژه نظافتی هستید، این نکات کلی در زمینه شستشوی صنعتی با دستگاه های شوینده پرفشار به شما کمک می کند کارتان را با ایمنی شروع کنید.

– دفترچه دستورالعمل استفاده را مطالعه کنید.

– قبل از شروع حتما درباره اینکه چطور میشود فورا دستگاه را خاموش کرد و فشار را از روی سیستم برداشت اطلاعات کسب کنید.

– همیشه روی سطح ثابتی بایستید. هرگز روی نردبان از شوینده فشار قوی استفاده نکنید. آب پر فشار میتواند منجر به لگد زدن دستگاه و در نهایت از دست دادن تعادل شود.

– برای چشم و گوش از محافظ استفاده کنید

– هرگز دستگاه را در حال روشن رها نکنید.

– در حین نظافت صنعتی و خانگی با دستگاه شوینده پرفشار از تنظیمات مناسب نازل و پاشنده و در فاصله مناسب استفاده کنید تا به سطح مورد نظافت آسیبی وارد نشود.

– هرگز دستگاه را رو به شخص، حیوان یا گیاه نگیرید.

– دستگاه را را از وسایل الکتریکی، منبع برق و خطوط برق دور نگه دارید

هشدار هشدار

 همیشه دستور العمل های شرکت تولید کننده درمورد حفظ و نگهداری و همچنین ایمنی دستگاه را رعایت کنید.

نظافت صنعتی با واترجت خانگی

نظافت صنعتی با واترجت خانگی

نظافت صنعتی با واترجت خانگی

درصورت استفاده صحیح، دستگاه کارواش خانگی شیوه ای سریع و کارآمد برای انجام بسیاری از پروژه های دشوار نظافتی اطراف منزل تان است. برخی از امور نظافتی رایج که می توان با استفاده از واترجت خانگی دستی انجام داد عبارتند از:

–  نظافت ایوان ها و نرده ها

– نظافت خودروها، باربیکیو، ورودی منزل، نما

– شستشو و درزگیری ورودی سیمانی

 

ابزار و لوازم جانبی شوینده پرفشار صنعتی و خانگی

اگر می خواهید حتی سریعتر و با نتیجه بهتری نظافت صنعتی و خانگی را با این دستگاه مکانیزه انجام دهید، برخی ابزار و لوازم جانبی را نزدیک خود داشته باشید. برای اطلاع از اینکه چه قطعاتی با دستگاه شما سازگار هستند به دفترچه دستورالعمل مراجعه کنید.

– با استفاده از انواع برس دوار و نازل های زمین شوی امکان اعمال سایش سطح مورد نظافت فراهم خواهد شد.

– با استفاده از لنس های با طول زیاد امکان نظافت نمای خانه با استفاده از دستگاه کارواش خانگی فراهم می شود.

– با کمک نازل دوار و سوزنی می توان پیاده رو ها و ورودی پارکینگ را شستشو داد.

– مواد شیمیایی و شوینده در مورد امور نظافتی زیادی کمک کننده هستند.

 شیوه حفاظت و نگهداری از دستگاه جت واش

مراحل حفاظت و نگهداری بنا به مدل دستگاه متغیر است، نگهداری از شوینده فشار قوی، عملکرد بهتر و طول عمر طولانی تر دستگاه را به همراه خواهد داشت.

– حفاظت و نگهداری معمول

 شیوه حفاظت و نگهداری از دستگاه جت واش

شیوه حفاظت و نگهداری از دستگاه جت واش

تولید کنندگان بررسی کلی و فرآیندهای زمان بندی شده حفاظت و نگهداری را توصیه می کنند. در صورت نگهداری از دستگاه در دمای زیر صفر، حفاظت از پمپ شوینده پرفشار حائز اهمیت است. معمولا واشرهای واترجت های گازوئیلی بیش از نمونه های الکتریکی به محافظت هایی از قبیل تعویض فیلتر هوا، روغن و شمع احتیاج دارند. با مطالعه مقالات بخش ” شیوه نامه” در مورد نگهداری از واترجت، روال مرحله به مرحله حفاظت و نگهداری از واترجت صنعتی و چند شیوه معمول را خواهید دانست.

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: