چگونگی حل مشکلات احتمالی دستگاه سویپر صنعتی

22 مهر 1396

نظافت محیط و جمع آوری آلودگی و ذرات ریز و درشت از جمله امور نظافتی مهم در محیط های صنعتی ، تجاری و شهری می باشد. وسعت بالای اغلب این محیط ها و حجم زیاد آلودگی موجب شده تا استفاده از روش دستی نظافت ، امری زمان بر و دشوار به حساب بیاید. در سال های اخیر ، دستگاه های نظافتی سویپر صنعتی طراحی و تولید می شوند که به کمک صاحبان صنایع ، کارخانجات و دیگر محیط های وسیع آمده اند. سویپر صنعتی ، به دو یا سه برس جانبی جهت جمع آوری مواد و یک برس مرکزی جهت انتقال آن ها به مخزن زباله مجهز بوده و مزایای متعددی را فراهم نموده است. در این مقاله قصد داریم تا به مشکلات احتمالی سویپر ها و نحوه بر طرف کردن آن ها بپردازیم.

 

سویپر صنعتی و مزایای استفاده از آن

سویپر صنعتیسویپر صنعتی ، با بهره مندی از عملکرد مکانیزه خود ، موجب افزایش سرعت و کیفیت نظافت شده است. کاربر این دستگاه بخصوص در مدل های سرنشین دار ، بعد از چند ساعت نظافت محیط نیز دچار خستگی نمی شود. سویپر های با کیفیت ساخت شرکت های معتبر با برخورداری از سامانه مکش گرد و غبار ، محیط ایمنی فراهم می نمایند. مخزن زباله این دستگاه ها نیز در بعضی مدل ها به راحتی و توسط جک هیدرولیک تخلیه می شود.

 

 

حل مشکلات احتمالی هنگام استفاده از سوییپر صنعتی

جاروی شهری مانند هر دستگاه دیگری ممکن است هنگام عملکرد دچار مشکلاتی شود. این مشکلات می تواند بعلت سهل انگاری کاربر یا عوامل دیگر رخ بدهد. حل بعضی از این پیشامد ها نیازمند ابزار خاصی نبوده و برای رفع بعضی دیگر نیاز به ابزار ، تعویض قطعه و حتی تماس با ارائه دهنده دستگاه می باشد. در ادامه به بررسی مشکلات مختلف سوییپر ها و راه حل های آن ها پرداخته می شود.

 

ایجاد گرد و غبار بیش از حد

تعویض فیلتر جاروبرقیسویپر های صنعتی نباید در حین نظافت گرد و خاک زیادی تولید کنند. در صورتیکه این دستگاه ها ، موجب بلند شدن گرد و خاک زیاد از سطح شوند ؛ موارد مختلفی را باید بررسی کنید. ابتدا موتور مکش را چک نمایید ، در صورت خاموش بودن فن موتور ، برس ها ، مکش و تکاننده فیلتر را در وضعیت فعال قرار دهید. عامل دیگر ، آسیب دیدن سری برس هاست که در اینصورت باید آن ها را تعویض کنید. همچنین احتمال دارد ، فیلتر گرد و غبار مخزن گرفته باشد که می بایست آن را تمیز یا تعویض کنید. اگر شلنگ مکش آسیب دیده باشد ، از  طریق تماس با بخش خدمات شرکت ارائه دهنده دستگاه، درخواست یک شلنگ جدید بدهید.

 

 

عملکرد ضعیف دستگاه

عیب یابی برس سوییپرعملکرد ضعیف دستگاه در مکش آلودگی ها ، ناشی از عوامل مختلفی است. ابتدا مویی برس ها را بررسی کنید و در صورت فرسایش آن ها ، برس را تعویض نمایید. همچنین اگر برس های دستگاه به درستی تنظیم نشده باشند ، احتمال عملکرد ضعیف سوییپر وجود دارد. به دام افتادن ذرات در داخل برس مرکزی و پر بودن مخزن زباله عوامل دیگری هستند که باید به آن ها رسیدگی کنید. در صورت اخلال در عملکرد حرکتی برس ها نیز با شرکت ارائه دهنده دستگاه تماس بگیرید.

 

حرکت نکردن سویپر

اگر سویپر به جلو حرکت نمی کند ، ابتدا کلید توقف اضطراری را بررسی کنید. معیوب شدن باتری یا شارژ کم آن نیز می تواند عامل این اتفاق باشد. همچنین در سویپر های خودرویی مجهز به سنسور ایمنی صندلی، این احتمال وجود دارد که کاربر بر روی صندلی ننشسته باشد.

 

متصل نمودن برق دستگاه

فعال کردن ترمز الکتریکی سوییپراگر برق دستگاه دچار مشکل شده باشد ، ابتدا کلید اضطراری را بررسی کنید. کلید را خاموش کرده و یکبار دستگاه را خاموش و روشن نمایید. همچنین ممکن است. علت دیگر می تواند به اتمام رسیدن شارژ باتری یا سوخت دستگاه باشد. همچنین گرفتگی فیلتر باید مورد بررسی قرار گیرد. نظافت و تکان دادن فیلتر یا تعویض آن در این حالت پیشنهاد می گردد.

 

لینک های مفید :

سویپر صنعتی : لیست تجهیزات نظافتی

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: