نکاتی جهت استفاده از دستگاه فرش و موکت شوی

1 مهر 1396

سطح فرش و موکت، بعلت تردد پیوسته افراد و عوامل دیگر نظیر ریختن مایعات و جامدات بر روی آن در معرض آلودگی های مختلفی قرار دارد. پاکیزگی فرش و موکت در یک محیط از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا یک سطح مفروش با فرش های زیبا و تمیز ، موجب انتقال حس خوشایند به افراد و همچنین افزایش طول عمر فرش می شود. استفاده از دستگاه فرش شوی ، یکی از راه کار های بهینه جهت شستشوی فرش به حساب می آید. هرچند دستگاه های فرش و موکت شوی تولید شده توسط تولید کنندگان معتبر، بصورت کاربر پسند طراحی شده اند اما بکارگیری این دستگاه برای کاربرانی که برای اولین بار از آن استفاده می نمایند، ممکن است چندان ساده نباشد. برای استفاده صحیح از موکت شور ، نکاتی وجود دارد که در این مقاله به مهم ترین آن ها پرداخته می شود.

 

معرفی دستگاه فرش شوی

موکت شوی

دستگاه فرش شوی از تجهیزات حرفه ای شستشوی فرش می باشد که قادر است همزمان با عملیات شستشوی فرش ، آنرا خشک نماید. این دستگاه ، آب یا محلول شستشو را بر روی سطح فرش پاشش کرده و به کمک برس های خود ، آلودگی ها را از سطح و عمق الیاف فرش خارج می نماید. بصورت همزمان سامانه مکش این دستگاه که از یک موتور مکنده قدرتمند بهره می برد، آلودگی های جدا شده را از روی فرش جمع آوری می نماید. در نتیجه حجم قابل توجهی از آب مصرف شده برای شستشو مکش شده و فرش در مدت زمان کمی خشک می گردد. سطح تماس مناسب برس فرش شوی با الیاف فرش و عملکرد عالی سیستم مکش ، از مزایای این دستگاه می باشد.

 

 

نکات مهم پیش از استفاده از فرش شوی

کاربر دستگاه موکت شوی باید قبل از آغاز عملیات شستشوی بوسیله این دستگاه ، به نکات مهمی توجه نماید که در ادامه به آن ها پرداخته می شود.

 

مطالعه دفترچه راهنمای فرش شوی

اولین نکته جهت استفاده از فرش شوی ، مطالعه دفترچه راهنما می باشد. کاربر باید قبل از اولین استفاده ، دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه نماید و از نحوه عملکرد و محل قرار گیری بخش های مختلف آن مطلع گردد. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوان یه متخصصین فنی شرکت ارائه دهنده دستگاه مراجعه نمود. مطالعه این دفترچه به کاربر کمک می نماید تا با تسلط کامل دستگاه را هدایت نموده و توانایی مقابله با مشکلات احتمالی را داشته باشد.

 

نظافت پیش از شستشو

نظافت فرش

برای دستیابی به بهترین نتیجه از شستشوی فرش با دستگاه فرش شوی ، ابتدا باید فرش را نظافت نمود. جمع آوری آلودگی های فرش با جاروبرقی یا با جاروی دستی، سبب حذف انواع ذرات آلاینده از محیط اطراف می شود. در نتیجه شرایط برای عملکرد دستگاه موکت شوی فراهم شده و فرش تا حد امکان تمیز می گردد. جارو کشیدن فرش قبل از شستشوی آن با فرش شوی همچنین آلودگی های عمیق را سست می کند تا این ذرات بطور موثرتری از بین بروند.

 

 

آماده سازی محیط

برای حرکت راح تر دستگاه فرش شوی در محیط ، بهتر است موانع موجود جمع آوری شود. مبل ها و به ویژه پایه های آن ها باید از روی فرش و محل عبور دستگاه برداشته شوند. در نظر داشته باشید که دستگاه موکت شوی ، ممکن است از مواد شوینده قدرتمندی استفاده کند که سبب آسیب دیدن ساختار چوبی مبل ها شود.

 

حذف آلودگی های عمیق پیش از بکارگیری فرش و موکت شوی

فرش شوی

اگر بخش هایی از فرش دارای لک های عمیق و سرسختی باشد ، بهتر است قبل از شروع کار با موکت شور ، لکه را بصورت دستی بر طرف نمود. این کار موجب می شود لکه ها به خوبی از سطح جدا شده و در حین استفاده از شامپوی مخصوص دستگاه ، به خوبی از بین بروند. مواد از بین برنده لکه در فروشگاه ها قابل عرضه هستند ، البته با استفاده از مواد شوینده مخصوص فرش و خیس کردن سطح با آب نیز می توان این کار را انجام داد.

 

 

بررسی دسترسی مناسب به پریز برق

قبل از استفاده از مدل های کابلی موکت شوی و شروع عملیات ، از محل مناسب پریز برق مطمئن شوید تا عملیات با اختلال روبرو نشود. همچنین اطمینان یابید که با اتصال دستگاه به پریز های برق موجود تمامی سطح مفروش پوشش داده می شود. هنگام کار با دستگاه دقت کنید که کابل برق کشیده نشود و در صورت نیاز از کابل رابط استفاده نمایید.

 

پیروی از یک الگوی مشخص

فرش و موکت شویعملیات شستشو با فرش و موکت شوی را از یک نقطه مشخص، شروع و سپس به تمامی نقاط فرش پیشروی کنید. این امر به کاربر اطمینان می دهد که فرش ها به خوبی عاری از آلودگی و لکه شده اند و هیچ نقطه ای از قلم نیفتاده است.

لینک مفید :

فرش شوی : فهرستی از تجهیزات نظافتی

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: