نکات ایمنی در هنگام کار با دستگاه سوییپر صنعتی

3 آبان 1396

سوییپر صنعتی از جمله دستگاه های نظافتی مناسب جهت جمع آوری زباله و خاک از روی سطوح می باشد. این دستگاه ها، برای نظافت محیط از برس مرکزی و جانبی خود بهره می برند. در این دستگاه وظیفه جمع آوری زباله بر عهده برس جانبی می باشد و  برس های مرکزی وظیفه انتقال زباله ها به مخزن را برعهده دارند. سوییپر صنعتی در دو مدل دستی و خودرویی طراحی و تولید می شوند. سویپر خودرویی برای نظافت محیط های وسیع کاربردی است. جهت کار با این دستگاه ها، رعایت چند نکته ایمنی ضروری می باشد که در این مقاله به آن ها اشاره می شود.

استفاده از دفترچه راهنما

کاربر جهت هدایت سوییپر خودرویی نیاز به فراگیری آموزش زیادی ندارد اما باید در خصوص نحوه کار آشنایی داشته باشد تا به خود، دیگران و دستگاه آسیب نرساند. گام اول در افزایش آگاهی کاربر به منظور هدایت ایمن و صحیح سوییپر، مطالعه دفترچه راهنما پیش از استفاده از دستگاه می باشد. در اولین مرحله به منظور هدایت مناسب سویپر، کاربر باید دفترچه راهنما را مطالعه و سپس اقدام به استفاده از دستگاه کند. با مطالعه دفترچه راهنما، کاربر با قسمت های مختلف سویپر و عملکرد آن و نحوه استفاده صحیح از آن آشنا می شود. همچنین در این دفترچه خطرات احتمالی و هشدار های لازم در مراحل مختلف کار ذکر شده است.

بررسی دستگاه قبل از شروع عملیات

سوییپر صنعتیزمانی که کاربر قرار است برای اولین بار از سوییپر استفاده نماید، می بایست بخش های مختلف آن را به دقت بررسی نماید. کاربر برای استفاده از دستگاه برای اولین بار، قبل از شروع به کار دستگاه باید به بررسی دستگاه بپردازد و عملکرد تمامی کلید ها و اهرم ها را بررسی کند و همچنین کارکرد سامانه برس زنی و موتور مکش را مشاهده کند. بخش های داخلی دستگاه مانند سطح مایع خنک کننده و روغن موتور نیز قبل از شروع کار می بایست بررسی شود تا سام بودن دستگاه اطمینان حاصل شود. از سالم بودن باتری سویپر و عملکرد صحیح آن نیز باید اطمینان حاصل کرد.

 

 

 

محیط تحت نظافت

سوییپر صنعتیپیش از شروع کار دستگاه سویپر، باید هرگونه مانع یا زباله درشت جمع آوری شود. در صورت لزوم، قبل از شروع کار، از افراد در حال تردد بخواهید که در فاصله معینی از دستگاه قرار بگیرند.

 

 

 

 

 

شروع به کار عملیات

سوییپر صنعتیبرای شروع کار با سویپر خودرویی، کاربر باید بر روی صندلی نشسته و ارتفاع آن را مطابق با فیزیک خود تنظیم نماید با این کار کاربر می تواند تسلط کافی بر روی کار دستگاه، محیط پیرامون، پدال پایی و فرمان داشته باشد و از بروز خطر جلوگیری کند. سپس کاربر دستگاه را روشن نموده و با سرعت های پایین اقدام به نظافت محیط می نماید. کاربر باید همواره بر روی کار دستگاه و محیط پیرامون تمرکز داشته باشد و جانب احتیاط را رعایت کند.

 

 

 

تمرین نحوه کار سوییپر صنعتی

سوییپر صنعتیبرای آشنایی بیشتر کاربر با نحوه عملکرد لازم است که تمرین مناسب و کافی قبل از استفاده اولیه داشته باشد. کاربر نباید در شروع کار سرعت دستگاه را افزایش دهد و از تغییر مسیر ناگهانی جدا خودداری کند. عدم رعایت این موارد خطرات جبران ناپذیری را در پی دارد. تصادف یکی از موارد واقعی تهدید در محیط های کاری می باشد. این رخداد ممکن است حتی در مواقعی که جانب احتیاط را رعایت می کنید نیز بیفتد.

 

 

 

 

  استفاده از تجهیزات محافظ

استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی در کنار کار با سویپر یک ضرورت می باشد. در هنگام کار با دستگاه استفاده از تجهیزات حفاظتی نظیر عینک ایمنی و کفش های ایمنی بسیار واجب می باشد و در محیط های صنعتی کاربر باید از ماسک نیز استفاده کند.

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: