چگونه یک سوییپر مناسب انتخاب کنیم؟

22 شهریور 1396

سوییپر در مدل های متنوع و سایزهای مختلف تولید می شود. ممکن است انتخاب مناسب ترین سوییپر برای کاربر سخت و گیج کننده باشد و نتواند بهترین سویپر را برای محیط مورد نظر انتخاب کند به خصوص زمانی که تعداد زیادی فاکتور در انتخاب یک سوییپر نقش دارد.

به عنوان مثال یکی از مهمترین فاکتور ها در انتخاب یک سویپر مناسب، مساحت محیط مورد نظر می باشد. همچنین خریداران بین انتخاب سویپر دستی یا سویپر خودرویی نیاز به کمک دارند. اما اولین سوالی که باید به آن پاسخ داده شود این است که آیا از سویپر در محیط درونی استفاده میشود یا محیط بیرونی.

یکی از اشتباهاتی که خریداران سوییپر مرتکب می شوند، عدم انتخاب صحیح سویپر متناسب با نوع و مساحت محیط می باشد. گاهی دستگاه سوییپر بسیار بزرگ و گاهی دستگاه بسیار کوچک می باشد که این موجب عدم افزایش بهره وری می شود. مساحتی که قرار است سوییپر در آن مورد استفاده قرار بگیرد بسیار حائز اهمیت می باشد. تاثیر این موضوع بر روی راحتی کاربری و طول عمر دستگاه مشهود می باشد. همچنین خریداران باید در هنگام خرید دقت کنند که آیا دستگاه در محیط بیرون به کار گرفته می شود یا محیط داخل. همچنین جنس سطح و نوع آلودگی باید در انتخاب مناسب ترین سویپر لحاظ شود.

نوع منبع تامین انرژی سوییپر کاملا به مکان استفاده از آن بستگی دارد و می توان از بین باطری دار یا بنزینی/ دیزلی یک مورد را انتخاب کرد.

استفاده از سوییپر در فضای داخلی

برای استفاده در فضای داخلی استفاده از مدل باطری دار، بسیار مناسب می باشد زیرا در مدل های با کیفیت سوییپر باطری دار، سطح صدای بسیار پایینی دارد. اگر از سوییپر کوچک استفاده شود برای نظافت کل سطوح باید از دستگاه به مدت طولانی تر استفاده کرد و با توجه به مخزن کوچک آن سرعت نظافت کاهش می یابد. سوییپر مناسب با مساحت محیط می تواند باعث کاهش زمان نظافت و هزینه های جاری دیگر شود.

سوییپر دستی و سوییپر سرنشین دار

سوییپر دستی به کمک نیروی انسانی و با اعمال نیرو توسط کاربر حرکت می کند و سوییپر خودرویی معمولا بزرگتر از مدل دستی آن است و با قرارگیری کاربر بر روی صندلی تعبیه شده بر روی دستگاه، کنترل می شود. هر دو مدل از مزایای زیادی برخوردار می باشند و موجب کاهش زمان عملیات نظافت و همچنین موجب کاهش هزینه مربوط به نیروی انسانی می شوند.

هرچند که هر دو مدل از مزایای خاصی برخوردارند، اما انتخاب مدل مناسب آن نیازمند بررسی دقیق تر در نوع سطح و مساخت محیط مورد نظر می باشد.

  • سوییپر سرنشین دارمسلما ضروری ترین فاکتور مورد نظر در تصمیم گیری برای مناسب ترین سویپر، مساحت محیط می باشد. در حالت کلی سوییپر دستی ، مناسب محیط های با مساحت کمتر از ۲۰۰۰ مترمربع می باشد. برای محیط های بزرگتر، سویپر خودرویی می تواند در طول یک ساعت، ۴۰۰۰ متر مربع را نظافت کند. با این وجود سویپر خودرویی برای کار در مساحت های کوچک به صورت فشرده طراحی شده است.
  • توجه به ساختار سطوح نیز در انتخاب مناسب ترین نوع سویپر بسیار موثر است. اگر سطح دارای شیب تند و رمپ های زیاد باشد استفاده از مدل های کوچک و دستی مناسب نمی باشد زیرا شیب تند، پستی و بلندی ممکن است به کاربر آسیب برساند.
  • ظاهر محیط نیز در انتخاب سوییپر بسیار مهم می باشد. اگر ظاهر محیط دارای زاویه بود و یا راهروهای باریک داشت استفاده از سویپر با قدرت مانور بالا می تواند بسیار مفید تر باشد. مدل های دستی با توجه به ساختار آن ها در این گونه محیط ها، قدرت مانور بالاتری نسبت به سویپر خودرویی دارند.
  • سوییپر دستیسوییپر دستی بسیار بهتر و مناسب تر از روش های سنتی نظافت می باشد. سوییپر خودرویی بسیار راحت تر است و مناسب استفاده های روزمره می باشد و می تواند به راحتی تا چندین ساعت عملیات نظافت را ادامه دهد و موجب افزایش کیفیت نظافت و کاهش زمان عملیات شود.
  • سویپر در مدل های با کیفیت آن بسیار بی صدا می باشد و به کمک فناوری پیشرفته بر روی برس های آن از ایجاد گرد و غبار در محیط هم جلوگیری می شود.

در هنگام خرید یک سویپر دستی یا خودرویی باید شرایط گوناگونی را بررسی کرد و هرچند هزینه برای خرید این دستگاه ها ممکن است بالا باشد اما در مقابله هزینه های ماهانه پرداخت شده برای استخدام پیمانکاران نظافتی، بسیار به صرفه تر است. با توجه به سرمایه گذاری که در این بخش و برای خرید تجهیزات نظافتی انجام می شود باید برای انتخاب مناسب ترین ابزار نظافتی، دقت شود.

اگر در انتخاب مناسب ترین وسیله برای عملیات نظافت خود دچار شک و تردید هستید از یک کارشناس معتبر در این خصوص راهنمایی بگیرید.

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: