پارامترهای مهم در انتخاب یک اسکرابر صنعتی مناسب

13 مهر 1395

یک محیط کار پاکیزه و تمیز به ارتقاء سطح ایمنی کارکنان، بازده و کیفیت محصول می کند. به همین دلیل انتخاب تجهیزات نظافت و شستشوی زمین برای یک کارخانه یا سایت صنعتی به اندازه تجهیزات و ابزارآلات دیگر مورد نیاز، دارای اهمیت می‌باشد. از سوی دیگر پاکیزگی کارخانه، انبار یا هر مرکز صنعتی دیگر تصویری مثبت در ذهن مشتریان و مراجعه کنندگان ایجاد می کند و به افزایش اعتبار شرکت مربوطه کمک می‌نماید. یکی از کارآمدترین ابزارهای نظافت و شستشوی کف، اسکرابر یا کف شوی می باشد. در این مقاله پارامترهای مهم در انتخاب یک دستگاه زمین شوی صنعتی مورد بررسی قرار گرفته است.

اندازه اسکرابر

اسکرابر ابزار نظافت مکانیزه مناسب برای نظافت صنعتیانتخاب یک دستگاه اسکرابر با ابعاد و سایز مناسب نیازمند بررسی دقیق فضایی است که قرار است اسکرابر در آن مورد استفاده قرار گیرد. هنگام انتخاب دستگاه، توجه به موارد زیر ضروری می باشد:
– حداقل پهنای راهروها
– نوع راهرو، راهروهای با انتهای باز یا بسته
– مساحت کل ناحیه ای که باید مورد نظافت قرار گیرد
– کم عرض ترین درگاه ها که دستگاه باید برای نظافت یا تخلیه از آنها عبور کند
در نظر گرفتن موارد ذکر شده کمک شایانی به انتخاب دستگاه با ابعاد مناسب می نماید اما باید توجه نمود که در اغلب موارد انتخاب کوچکترین دستگاه ممکن، بهینه ترین راه حل موجود نمی باشد و هنگام انتخاب دستگاه، برقراری تعادل بین هزینه دستگاه و کارایی آن حائز اهمیت می باشد. در نتیجه باید اسکرابری انتخاب شود که عملیات شستشو در محدوده مورد نظر را در حداکثر دو یا سه ساعت به انجام رساند.
دستگاه های اسکرابر عموما در دو نوع اسکرابر دستی و اسکرابر خودرویی عرضه می شوند. دستگاه های کفشور دستی برای فضاهای با مساحت کم و نظافت محیط های حاوی آلودگی ها و پسماندهای سبک مناسب می باشند. ابعاد و وزن ایده آل دستگاه های اسکرابر دستی سهولت حرکت دستگاه در راهروها یا درگاه های کم عرض تضمین می نماید. در مقابل دستگاه های اسکرابر خودرویی معمولا دارای پهنای نظافت وسیع تر و مخازنی با ظرفیت بالاتر می باشند و در نتیجه قادر به پوشش مساحت بیشتر در مدت زمان معین می باشند. همچنین به دلیل فراهم نمودن امکان نشستن کاربر، باعث خستگی کمتر وی و افزایش کارایی و بازده او می گردند.

نوع سطح

کف شوی یک دستگاه مناسب برای کاربرد در محیط های صنعتیطراحی و تولید اغلب دستگاه های اسکرابر به گونه ای است که بر روی هر نوع سطح سختی قابل استفاده می باشند اما برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، نوع برس، جنس برس و تی زمین شوی انتخاب شده باید سازگار با سطح مورد نظافت و نوع آلودگی یا پسماند موجود در محیط باشد. اسکرابرهای مورد استفاده بر روی سطوح صاف معمولا مجهز به تی های لاستیک طبیعی نرم می باشند. این نوع تی بر روی سطح یاد شده عملکرد عالی نشان می دهد و با مکش کامل آب و آلودگی باعث تسریع فرآیند خشک شدن به نحو قابل توجه می گردد. اما این نوع بر روی سطوح خشن محیط های صنعتی سریعا فرسوده می شود. بنابراین در چنین محیط هایی استفاده از تی های تولید شده از مواد لاستیکی مصنوعی توصیه می گردد این تی ها به اندازه تی های لاستیکی طبیعی منعطف نمی باشند اما طول عمر بالاتری داشته و بر روی سطوح چرب و روغنی عملکرد بهتری نشان می دهند.

سهولت استفاده

دستگاه زمین شوی ایده آل برای نظافت صنعتیسهولت کاربرد یک فاکتور کلیدی هنگام انتخاب دستگاه اسکرابر می باشد. به ویژه در شرایطی که دستگاه برای کاربرد توسط بیش از یک کاربر در نظر گرفته شده است، توجه به سوالات زیر حیاتی می باشد.
– آیا سیستم کنترل کننده دستگاه قابل فهم می باشد؟
– برای استفاده از دستگاه اسکرابر، چه میزانی از آموزش مورد نیاز می باشد؟
– آیا دستگاه به گونه ای طراحی شده است، که مشکلات جزئی آن توسط کاربر قابل حل باشد؟

ظرفیت مخازن و میزان مصرف آب

هنگام خرید یک دستگاه اسکرابر، انتخاب دستگاهی با حداقل مصرف آب و مواد شوینده و مخازن بزرگ (متناسب با سایز دستگاه) دارای اولویت می باشد. این ویژگی ها نه تنها هزینه عملیات نظافت را کاهش داده و زیست سازگار می باشد بلکه سودمندی عملیات را افزایش می دهد. با توجه نمود که دستگاه علاوه بر صرفه جویی در میزان آب و ماده شوینده، باید قادر به انجام عملیات نظافت با کیفیت مطلوب باشد.

دید مناسب کاربر

بازده بالاتر اسکرابر خودرویی نسبت به دستینکته مهم دیگری که هنگام خرید اسکرابر باید مورد توجه قرار گیرد، سطح دید کاربر هنگام استفاده از دستگاه، نسبت به محیط پیرامون می باشد. این مسأله از لحاظ ایمنی کاربرد و عملکرد نظافتی دستگاه حائز اهمیت می باشد. طراحی دستگاه های اسکرابر خودرویی باید به گونه ای باشد که کاربر با قرار گرفتن روی صندلی کاملا به محیط پیرامون خود دید داشته باشد و نیازمند کج کردن سر خود برای دید بهتر نباشد چون در این شرایط خطر اصابت سر کاربر با موانع محیطی وجود دارد.

سهولت تعمیر و نگهداری

هنگامی که یک دستگاه اسکرابر توسط بیش از یک کاربر مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب یک نفر و سپردن مسئولیت نگهداری از دستگاه به وی، امری ضروری می باشد. در غیر این صورت مساله مهم محافظت و نگهداری صحیح از دستگاه مورد بی توجهی قرار گرفته و باعث خرابی دستگاه می شود. بنابراین خرید از تولید کننده ای که برنامه ای مدون برای نگهداری و نظافت دستگاه ارائه می نماید، عملکرد بهینه دستگاه در طولانی مدت را تضمین می نماید.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: