چند نکته طلایی جهت خرید یک دستگاه اسکرابر

21 اسفند 1399

یک دستگاه شوینده خوب سطوح درصورتیکه با دقت انتخاب شود، می تواند یک گزینه ایده آل برای نظافت و شستشو باشد، اما انتخاب بد در این زمینه می تواند موجب ایجاد مشکلاتی شود. در نتیجه آن دستگاه در گوشه ای قرار گرفته و به ندرت استفاده می شود. در ادامه مطلب به مواردی که برای خرید و استفاده دستگاه اسکرابر به عنوان یک دستگاه نظافتی مکانیزه می بایست در نظر گرفته شود، می پردازیم.

 

منبع تغذیه

اسکرابر یا کفشوی دستی استفاده از یک دستگاه کابلی ارزان تر از یک دستگاه اسکرابر مجهز به باتری می باشد. البته این کفشوی در مکان هایی که ممکن است افراد زیادی تردد کرده و از روی کابل آن عبور کنند، گزینه مناسبی نیست. اسکرابر کابلی برخلاف نمونه باتری دار، نیاز به شارژ نداشته و بنابراین برای استفاده چند ساعته مناسب است.
اسکرابر باتری دار، برای مکان هایی که دارای وسعت زیادی بوده و کاربر نگرانی بابت در راه بودن کابل دستگاه و اتصال آن به برق ندارد، مناسب است. اگر قصد خرید کفشوی باتری دار را دارید، از کف شویی استفاده کنید که زمان کار آن بگونه ای است که با یک بار شارژ می توانید محیط مورد نظر خود را نظافت کنید. البته با اتمام شارژ باتری می توان آنرا دوباره شارژ نمود اما چند ساعت زمان نیاز است. برای شستشوی سطوحی که دارای وسعت بیشتر از ۲۰۰۰ متر مربع هستند یا هیچگونه پریز برقی وجود ندارد، می بایست اسکرابر باتری دار انتخاب شود. در صورت انتخاب یک اسکرابر باتری دار، هرآنچه که نیاز است نیروهای خدماتی در مورد آسیب به باتری دستگاه بداند را مدنظر قرار دهید.

 

برس غلطکی یا دیسکی اسکرابر برس دیسکی یا غلطکی

شکل برس بکار رفته در اسکرابر نقش مهمی در کیفیت نظافتی دستگاه و انتخاب آن برای یک کاربرد خاص دارد. زمین شوی دیسکی، دارای کاربرد بیشتری بوده و برای نظافت سطوح هموار مناسب است. برس های دیسکی با الیاف خاص نیز برای نظافت سطوح خشن بکار می روند. برای نظافت سطوح بسیار آلوده و یا سطوح متخلخل، برس های غلطکی کارآیی بهتری از برس های دیسکی دارند، زیرا سطح مقطع این برس ها کمتر از نمونه های دیسکی بوده و در نتیجه فشار رو به پایین اعمال شده بر روی برس های غلطکی نسبت به نمونه های دیسکی بیشتر می باشد. اسکرابر های بزرگ با برس غلطکی همچنین برای محیط های آلوده به نشت مواد که بطور سخت به زمین چسبیده اند، مناسب می باشند. برای محیط هایی که علاوه بر شستشو نیاز به یک نظافت اولیه دارند نیز استفاده از اسکرابر با برس غلطکی پیشنهاد می گردد.

 

اسکرابر دستیکاربرد کفشور دستی در صنایع یا سرنشین دار

اسکرابر دستی توسط کاربر به جلو رانده شده اما در اسکرابر های سرنشین دار، کاربر به مانند یک خودرو آنرا هدایت و کنترل می کند. برای فضاهای بزرگ بیش تر از ۳۰۰۰ متر مربع، اسکرابر سرنشین دار با پهنای شستشوی بالا مورد توجه بوده و نیاز نیروی خدماتی را به خوبی برطرف می کند. برای مساحت های ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ متر مربع مانند راهرو و سالن های مدارس، دانشگاه ها یا ادارات استفاده از کفشوی سرنشین دار کوچک، انتخاب مناسبی می باشد. زمان نظافت برای چنین محیط هایی ۴ ساعت یا کم تر می باشد. نمونه ای از کفشو های دستی نیز از نظر قیمتی با نمونه سرنشین دار یکسان بوده و دارای زمان کارکرد ۴ ساعت می باشد. انتخاب اسکرابر در این حالت به سطحی مورد شستشو، تعداد نیروهای خدماتی و زمان لازم برای نظافت محیط بستگی دارد.

 

اسکربار خودرویی برای نظافت محیط های وسیعتعمیر و نگهداری اسکرابر

به منظور نگهداری از اسکرابر می بایست آنرا بعد از هر استفاده، نظافت نمود. در صورت عدم انجام این کار، دستگاه با مشکلات عمده روبرو خواهد شد. بنابراین در پایان استفاده از دستگاه، همواره باید زمانی را برای تخلیه آب کثیف و پاکسازی دقیق همه چیز در نظر گرفت. تا زمانیکه نظافت مستمر به خوبی صورت گیرد، نیاز به عملیات نگهداری خاص دیگری نمی باشد. البته لزوم چک کردن دستگاه هر سال یکبار توسط متخصص امری ضروری می باشد. همچنین هنگامی که یک زمین شوی توسط بیش از یک کاربر مورد استفاده قرار می گیرد، سپردن مسئولیت نگهداری آن به یک نفر امری ضروری می باشد. در مجموع خرید از تولید کننده ای که جهت حفظ و نگهداری دستگاه، برنامه ای مناسب ارائه می دهد، عملکرد بهینه آن را تضمین می نماید.

 

اندازه دستگاه

sc250-dentist-ps-frontendverylarge-ecnelfاسکرابر خودرویی پهنای شستشوی بیشتری داشته و برای تمییز نمودن محیط های وسیع و دارای قدرت مانور بالا مناسب است. در صورت انتخاب یک کف شوی باتری دار، میزان زمان کارکرد آن مهم تر از پهنای شستشو خواهد بود. در این زمینه کار سختی پیش روی خریداران نیست. ابتدا می بایست نوع دستگاهی که برای محیط آن ها مناسب است را در نظر بگیرند. در ادامه نیز چک کردن زمان کارکرد و میزان کارایی تئوری دستگاه در انتخاب اسکرابر مورد توجه است.

 

مواد شیمیایی

هر کدام از کفشوی ها در مورد افزودن مواد شوینده دارای دستورالعمل مخصوص به خود می باشد و نوع ماده شیمیایی و میزان آن با توجه به نوع کف شوی و سطح تعیین می شود. بعلاوه اسکرابر بدلیل رعایت استاندارد ها و جمع آوری سریع مواد شوینده از محیط، خطری را برای افراد ایجاد نمی کند و بنابراین به روش های سنتی ترجیح داده می شود.

 

زمین شوی سرنشین دار جهت نظافت محیط های با وسعت بالاآموزش کاربر

اکثر تولید کنندگان دستگاه های نظافتی در یک سطح معمول آموزش را انجام می دهند. همچنین بطور خاص برای دستگاه های بزرگ و پیچیده، آموزشی به کاربر داده می شود. موارد متعددی جهت آموزش مناسب نیاز است و بعلاوه افراد، استفاده از دستگاهی که برای آن آموزش ندیده اند را متوقف می کنند. بنابراین  استفاده از دستورالعمل تصویری مناسب از نحوه استفاده و نگهداری دستگاه امری مهم و کاربردی در این زمینه است.

لینک های مفید:

کفشوی : فهرستی از محصولات نظافتی

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: