زمین شوی دستی چیست؟

20 آبان 1399

زمین شوی صنعتی از جمله دستگاه های نظافتی است که برای تمیز نمودن گرد و خاک، لکه های روغنی و سخت و … مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها با توجه به محیطی که در آن استفاده می شوند به دو نوع زمینشوی دستی و سرنشین دار دسته بندی می گردند که در ادامه قصد داریم شما را با نوع زمین شوی دستی بیشتر آشنا کنیم.

چرا باید از کف شوی دستی استفاده کرد؟

اسکرابر دستی به گونه ای طراحی شده که می تواند به کمک موتور مکنده و تی آلودگی ها را جمع آوری نماید. این زمین شوی بلافاصله پس از شستشو سطوح را خشک کرده و از احتمال ایجاد سطحی مرطوب و خطرآفرین جلوگیری نمایند. یکی از مشکلات استفاده از دستگاه های زمین شوی سرنشین دار، عدم نظافت فضاهای غیر قابل دسترس و یا با دسترسی بسیار کم می باشد. اما از مهم ترین دلایل استفاده از کفشوی دستی، قابلیت نظافت سطوحی است که دسترسی بسیار کمی دارند. به طور مثال سطوحی که باریک هستند و نمی توان دستگاه های نظافتی را از آنجا عبور داد، به راحتی با استفاده از زمین شوی دستی قابل نظافت می باشند.

انواع زمین شوی دستی

انواع زمین شوی دستی

انواع زمین شوی دستی

دستگاه های کف شوی دستی با توجه به منابع تغذیه، به دو نوع باتری دار و برقی تقسیم بندی می شوند.

– زمینشوی برقی

این زمین شوی ها می توانند در مدت زمان بیشتری کار نظافت را بدون توقف انجام دهند زیرا مستقیما به برق متصل می شوند و نیروی حرکتی خود را به وسیله برق مستقیم تامین می نمایند. اما از این دستگاه های نظافتی نمی توان در فضاهایی که فاقد پریز برق هستند، استفاده نمود. این نوع اسکرابر صنعتی را می توان راحت تر از نوع باتری دار جابه جا نمود. زیرا به دلیل عدم وجود منبع باتری از وزن کمتری برخوردار می باشد.

– زمینشوی دستی باتری دار

انرژی این نوع کف شوی صنعتی، از طریق موتور حرکتی تامین می شود. تمامی بخش های این زمین شوی به کمک چند باتری کار می کنند. از این اسکرابر ها می توان در فضاهایی که فاقد پریز برق می باشند، به راحتی استفاده نمود. از طرفی زمانی که می توان از این اسکرابرها استفاده نمود کاملا بستگی به میزان ظرفیت باتری آنها دارد.

تفاوت میان زمین شوی دستی و سرنشین دار

برخی از این تفاوت ها عبارتند از:

تفاوت میان زمین شوی دستی و سرنشین دار

تفاوت میان زمین شوی دستی و سرنشین دار

– معمولا از زمین شوی سرنشین دار جهت نظافت فضاهای گسترده صنعتی استفاده می گردد. زیرا مخازن آنها ظرفیت بسیار بالایی جهت جمع آوری آلودگی ها دارد. اما اسکرابر دستی، به دلیل سهولت در جا به جایی معمولا در فضاهای کوچک تر و با دسترسی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. قطعا هر کدام از زمین شوی های صنعتی دارای ویژگی های خاصی می باشند، که آنها را از یکدیگر مجزا نموده است.

– درست است که از کف شوی سرنشین دار می توان برای فضاهای بزرگ استفاده نمود اما کفشوی دستی را می توان به دلیل سهولت در حمل در تمامی فضاها مورد استفاده قرار داد. همچنین اسکرابر سرنشین دار فقط می تواند سطوحی با عرض زیاد را نظافت کند. اما کف شوی دستی کم عرض ترین معابر را نیز شستشو می دهد.

–  سیستم مکانیکی زمین شوی دستی بسیار ساده تر از زمین شوی خودرویی است به همین دلیل کمتر دچار خرابی می شود.

– دستگاه های اسکرابر سرنشین دار قابل حمل نمی باشند به همین دلیل نمی توان از آنها برای نظافت طبقات استفاده نمود. بنابراین اگر قرار است از زمین شوی ها برای نظافت طبقات زیاد استفاده نمود. بهتر است از اسکرابر  صنعتی دستی استفاده کرد.

– از ویژگی های مشترک میان اسکرابر صنعتی دستی و سرنشین دار می توان به صرفه جویی در مصرف آب و مواد شوینده اشاره نمود. همچنین این دستگاه های نظافت صنعتی با محیط زیست سازگار می باشند. در صورت استفاده درست از هر کدام از این دستگاه ها می توان در هزینه های نظافتی صرفه جویی داشته و در بلند مدت استفاده از آنها کاملا مقرون به صرفه می باشد.

– ابعاد و وزن زمین شوی سرنشین دار بسیار بیشتر از اسکرابرهای دستی می باشد.

اجزا تشکیل دهنده زمین شوی دستی

اجزا تشکیل دهنده زمین شوی دستی

اجزا تشکیل دهنده زمین شوی دستی

به طور کلی کفشوی دستی و سرنشین دار از اجزا اصلی مشابهی برخوردار می باشند. اما اگر بخواهیم دقیقا اجزا اسکرابر دستی را شرح داد عبارتند از:

– موتور

موتور اسکرابر دستی منبعی جهت تامین نیروی حرکتی این دستگاه نظافتی می باشد. این انرژی همانطور که در موارد فوق ذکر شد، می تواند از طریق برق مستقیم و یا باتری تامین گردد.

– برس

برس های چرخشی طراحی شده در اسکرابر دستی، وظیفه ساییدن و جدا سازی آلودگی ها از سطوح را بر عهده دارند. معمولا اسکرابرهای دستی به دو صورت تک برسه و دو برسه در بازار موجود می باشد. این برس ها در انواع استاندار، نرم و زبر قابل نصب بر دستگاه می باشند و متناسب با جنس سطح می توان برس مناسب را پیش از شروع عملیات شستشو انتخاب نمود.

– موتور مکنده

به منظور مکش آب آلوده به جای مانده بر زمین پس از نظافت یک موتور مکنده بر روی دستگاه نصب شده است. یک موتور مکنده پرقدرت می تواند کیفیت نظافت را تا چند برابر  افزایش دهد.

– تی

تی نیز بخش دیگر زمین شوی دستی هاست که مستقیما روی سطوح قرار می گیرد. در زمان برس زنی تی آب  آلوده را جمع آوری می کند. نکته ای که در رابطه با تی ها باید دانست محل قرار گیری آنها است. تی ها پشت چرخ های زمین شوی قرار گرفته اند و همین موضوع موجب می شود تا پس از نظافت رد چرخ ها روی سطوح باقی نماند.

– شلنگ مکش

شنلگ مکش نیز یکی از بخش های مهم سامانه مکش در اسکرابر صنعتی می باشد که آب های آلوده ای که توسط تی ها جمع آوری شده است را به مخزن آب کثیف منتقل می نماید.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: